Beantwoord

problemen met opnemen van VRT één

  • 7 March 2019
  • 8 reacties
  • 149 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Een paar maanden geleden had ik al problemen met opnemen van VRT één (België 1) en dat bleek toen een fout in de database van KPN te zijn. Nu weer een soortgelijk probleem: ik had afgelopen woensdag geprogrammeerd dat ik morgen (8 maart) Wallander wil opnemen en dat stond vandaag al bij mijn opnames. Afspelen lukte natuurlijk niet, er kwam een melding dat het programma niet was opgenomen..
icon

Beste antwoord door MartdM 8 March 2019, 22:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Ai. Wat heb je daarna gedaan? Zo te zien begint het programma nu ieder moment. Heb je de opname verwijderd?
Uiteraard ga ik dit voor je (laten) onderzoeken maar ik ben ook benieuwd wat je daarna gedaan hebt.
Reputatie 3
Badge
Dank voor je reactie. Na dat ik geconstateerd heb dat het om een "spook"opname ging heb ik die verwijderd en het programma opnieuw geprogrammeerd. Achteraf bedacht ik me dat ik hem misschien beter niet had kunnen verwijderen, maar ik hoopte dat er daardoor een betere kans was dat de opname op het juiste tijdstip goed zou verlopen.
De vorige keer dat ik dat probleem had stond er een verkeerde opname in de lijst (de versie van de dag ervoor), maar zo te zien neemt hij nu de goede op.
Als het weer gebeurt dan zal ik de "spook" opname laten staan en het weer melden.
Helemaal goed! Afgesproken!
Reputatie 3
Badge
Het probleem is terug van weg geweest: voor morgen (zaterdag 18 mei) had ik het programma "commissaris Witse" om 16:45 op VRT 1 geprogrammeerd. Vandaag (vrijdag 17 mei) stond het al in de lijst en toen ik het wilde bekijken stond er (begrijpelijkerwijs) dat het niet was opgenomen.
Reputatie 3
Badge
Aanvulling: het programma is vanmiddag alsnog goed opgenomen, maar het is wel verwarrend zo! Ik ben beide opnames (de spookopname en de goede) laten staan
Het is inderdaad wel verwarrend zo. We zien dit af en toe gebeuren en helaas is er geen directe oplossing. De elektronische gids wordt telkens ge-update en soms gaat er dan iets mis met de synchronisatie in de rest van het netwerk. Dat is waarschijnlijk ook wat er bij die opname gebeurt is.
We werken er aan om dit soort fouten zo klein mogelijk te houden. Ik had je graag een pasklare oplossing geboden maar die heb ik niet.
Reputatie 3
Badge
OK, op dit moment weinig aan te doen dus. De opname van vanavond lijkt wel goed te gaan, Ik ieder geval dank voor de reactie.
groeten,

Mart