Beantwoord

Problemen met opstarten itv

  • 28 February 2021
  • 12 reacties
  • 56 keer bekeken

 Bij de installatie krijgen wij de code DBL-307, vervolgens heel kort fout 843 en vervolgens blijft het opstarten steken opn85% en dan fout 563 met de optie om het bericht te sluiten of de software opnieuw op te halen. Dit keer op keer. Modem en ontvanger opstarten of resetten helpt niet. 

 

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Hoe is dit opgelost?

Al 2 monteurs hier gehad en hé 'tprobleem blijft terug keren! 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Saffie1978 1 March 2021, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Hoe is dit opgelost?

Al 2 monteurs hier gehad en hé 'tprobleem blijft terug keren! 

Heeft u alle andere apparaten die aan de Experiabox gekoppeld zijn al eens losgekoppeld en / of uitgezet? Alleen de tv ontvangers aan?

Yes, heeft de monteur al gedaan en ze hebben alle apparaten al eens vernieuwd. Ook de kabels in huis allemaal doorgemeten en die waren ook perfect

Morgen komt monteur nummer 3.

Wordt er langzaam aan wel een beetje kribbig over. 

Probleem speelt al sinds oktober. 

Reputatie 7
Badge +24

Yes, heeft de monteur al gedaan

En toen? Speelde het probleem nog steeds? En wat zei de monteur toen?

Probleem was weg toen de monteur wegging en is nu weer voor de tigste keer terug. Vandaag komt er maar weer een monteur. Nummer 3 inmiddels.

Ik ben er nu achter dat ik iedere week alle apparaten incl modems moet resetten. Dan is het probleem weer een week weg..... Maar dat lijkt me niet de bedoeling. 

Maat weer afwachten wat de monteur vanmiddag te melden heeft. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat gebeurt er als u die andere apparaten los van het modem houd? Gedurende een week ofzo?

Welke andere apparaten? Het gaat om de 2 tv ontvangers en de rest staat op WiFi.

Ik kan de WiFi geen week uitschakelen natuurlijk. 

Ik wacht wel wat de monteur vanmiddag zegt. 

Monteur is langs geweest. 

Hij snapte het ook niet en heeft de KPN hiifdcentrale gebeld. 

Wat blijkt :

In november is de experia V10 vervangen door de box 12. Echter heeft de box 12 zich niet vanzelf geregistreerd in de hoofdcentrale. Daardoor stond daar nog steeds de V10 als modem, terwijl de box12 met die centrale aan het communiceren was. Hierdoor kan de box 12 niet goed communiceren met de hoofdcentrale en krijgt zowel de box12 als de hoofdcentrale elkaars communicatie niet verwerkt. Dat kan zich op verschillende manieren uiten. Bij ons dus via zwalkende WiFi en freeze beeld op de tv. Nu hebben ze handmatig de Box12 in de hoofdcentrale gezet ipv de V10 en het lijkt nu opgelost. Nieuwe softwareinstallatie van beide tv ontvangers in ieder geval zonder foutmeldingen. Even afwachten komende week of het storingsvrij blijft. 

@Saffie1978 Wat een gedoe allemaal! Zo te lezen is het lek (eindelijk) boven. Ik hoop dat het nu stabiel blijft. Zo niet, laat het mij weten.

Reputatie 7
Badge +24

Vaag...

Vaag?

 

Reputatie 7
Badge +24

Vaag?

Normaal gesproken maakt het geen bal uit welke Experiabox je gebruikt. Het gebeurt dat men een andere Experiabox gebruikt dan dat men officieel van KPN gekregen heeft. Ze kopen er 1 op marktplaats bijvoorbeeld, of bij vrienden/familie vandaan. Dat kan gewoon, dat hoort in principe geen problemen op te leveren. Een Experiabox die zou moeten registreren in de hoofdcentrale, dat klinkt heel raar. Er zijn ook mensen die die alle versies Experiaboxen in huis hebben en telkens een andere aansluiten om dingen te testen enzo. Dat kan gewoon, hoort geen probleem op te leveren.

Dat is wat de monteur zei. En tot nog toe storingsvrij. De experiabox moet zichzelf registreren, maar dat deed de box 12 niet. Als je zelf een ander modem erop zet, registreert deze zichzelf ook.