Beantwoord

Problemen met terugkijken

  • 14 June 2021
  • 6 reacties
  • 401 keer bekeken

Goedenavond,

 

ik zit met het volgende probleem. 
 

als ik een programma terug kijkt, springt deze spontaan over naar het volgende programma in de gids wat daarna komt. Op het moment van verspringen bevriest het beeld, daarna blauw met de melding.

 

(huidig programma(groen pijltje)terugkijken programma word geladen. 
 

beetje vage foto, maar deze is zeer snel weer weg als melding en start het volgende programma. 
 

uitzonderlijk hinderlijk want het programma wat ik keek is dan niet meer in het geheugen waar ik was en doorspoelen kan vaak niet. Maar het probleem is altijd bij ieder programma. 
 

modem een keer op nieuw opgestart, tv box sw gewist etc. Maar niet met gewenste resultaat.

 

iemand adviezen of bekend met deze problemen? 
 

mvg Rene
 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 16 June 2021, 13:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Je komt in de volgende “opname” op vrijwel hetzelfde punt als waar je was. Bovendien kun je daar dan tot 20 minuten terugspoelen. Vaak is een minuutje van het programma terugspoelen al voldoende.

Nota Bene: als je bovenstaande krijgt zit je doorgaans al láng niet meer in het programma wat je wilde terugkijken…. Want dan heb je de opname-uitloop van 20 minuten ook al gehad.

Dank voor je reactie, ik kijk regelmatig terug. En hij springt over in de reguliere afspeeltijd zeg maar. Ik kijk bv veel nascar. Dit heb ik gister ook gedaan en als hij dan over springt is het vaak heel ver. Gister in ronde 23 van 100 liep hij vast  en begon vervolgens op het laatst rondje van de race weer. Dit programma duurt bijna 3,5 uur om het zo maar even te zeggen. 
 

maar dit probleem doet zich voor op alle zenders ongeacht het tijds blok wat er voor staat. 
 

Sport kijk ik zelf uitsluitend live.

Bij sport lopen uitzendingen nog wel eens door de geplande uitzendtijd. Dan krijg je het effect wat jij noemt. Al vind ik zo'n verschil wel vreemd. 

Als ik Terugkijken aan heb staan en hij gaat over kom ik in het volgende blok vrijwel op het punt als waar het vorige eindigde.

Programma's worden opgenomen met een marge aan het begin van 5 minuten en einde 20 minuten t.o.v. de gidstijd. Kom je dus bij Terugkijken op dat eindpunt (gidstijd + 20 minuten) dan moet er naar de volgende opname geswitched worden want bij de eerst is de koek dan op.

Om in oude VHS termen te spreken: het eind van de band is bereikt.

Ik weet idd dat het begin 5 minuten is en een uitloop van 20.

maar dit is absoluut niet de oorzaak. Het gebeurt ook als ik bv een film teug kijk. Dan stopt hij bij 35 min of juist eerder of later. 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Wink, welkom! 

We hebben hier op ons forum verschillende zeer gewaardeerde, behulpzame gebruikers met veel kennis, @PeterG is er daar een van :) Ik zie dat hij al mooi geschetst heeft hoe normaliter het overspringen naar het volgende programma bij terugkijken hoort te gaan. Ik lees dat dat bij jou niet het geval is, dat is gek. Het gebeurt niet alleen bij Nascar maar ook bij andere programma's? 

Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze aangesloten op de Experia Box? Helpt het als je de tv-ontvanger een frisse start geeft?

Ik heb vandaag een nieuwe tv ontvanger in huis. Ik laat het weten of het hiermee opgelost is. Volgens de kpn klantenservice zou daar de oorzaak in zitten