Problemen met tv, denk eraan om over te stappen

• 11 juni 2016
  • 22 reacties
  • 517 keer bekeken

Hallo, 

Naar telkens problemen te hebben gehad met mijn televisie verbinding ben ik er een beetje klaar mee en overweeg ik over te stappen naar Vodafone. Mijn vraag is of dit vergelijkbaar is met KPN.

Grt Bas

Admin: onderwerp gewijzigd i.v.m. vindbaarheid. 

22 reacties

Reputatie 7
Best wel. Ik ken één persoon in ons dorp die Vodafone heeft voor Alles-in-1.

• Wat me wel opvalt, en ik ook op internet tegenkom, is dat de HD streams (via koper heb ik het over) beter zijn dan die bij KPN. Bij KPN zijn de HD zenders nu nog v.a. 701. Bij Vodafone zijn die v.a. 1. Klein nadeeltje BBC One. De sd versie is niet beschikbaar (evenals van alle andere HD zenders). Daardoor zijn de regionale uitzendingen van BBC London niet te zien en krijg je een testbeeld. Net als bij BBC One HD bij KPN overigens.
  • Ze hebben wel minder zenders dan KPN.
  • Er is ook GEEN programma gemist van de RTL zenders.
  • Heb je al op hun website gekeken? HIER vind je een genummerd zenderoverzicht o.a.
  • Ze hebben gigantisch veel lokale omroepen. Deze geven ze landelijk door, omdat ze geen regionale doorgifte kunnen realiseren.
  • Het is best lastig om de STB te switchen van tv <-> radio. Gaat via menu.
  • LET OP: er is geen opname in the cloud. Hun standaard ontvanger kan NIET opnemen of "live pauzeren". Wil je dat wel, geef dat dan aan. Dan krijg je een STB met HDD erin om op te nemen en te pauzeren. Die kost €5 per maand extra. Heb je er twee? Opnamen gaan per box, wat je op de ene opneemt kun je niet op de andere kijken.
  • De aansluitingen van de boxen zijn wat beperkt: geen directe SCART mogelijkheid op de kleine box (die zonder opname) bijvoorbeeld. Je kunt bij V**** wel een verloopje krijgen. De grote box (die ook kan opnemen) heeft wel 1 SCART. Er is ook geen analoog uit voor audio. Alleen optisch. En natuurlijk HDMI.

De snelheid die Vodafone kan bieden over koper zal echter wel gelijk zijn aan die van KPN. Dat heeft met de infrastructuur te maken, die is hetzelfde.

Kijk eens op hun website! 😉 En hier vind je informatie over hun int. tv incl. specs v.d. ontvangers.

Verder voel ik me niet geroepen om, op het KPN forum, die andere firma zeer aan te prijzen... 😉 :p

Reputatie 7
Badge +23
Dat klinkt niet goed dat je problemen hebt@basnl. Wat is er precies aan de hand? Ik wil je graag hier graag bij helpen, zodat een overstap niet nodig is 😉

Hoi Cindy,

Ik had hier al aangegeven wat het probleem is maar ook dit is verwijderd. Ik heb al geruime tijd last dat mijn televisie constant vast loopt. Na een aantal keren hierover contact gehad met KPN gisteren eindelijk een nieuw kastje gekregen. Bij het installeren ging het al mis kreeg een foutmelding en moest het hele proces opnieuw doen. Na eenmaal het kastje eindelijk geïnstalleerd te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik een eens een andere storingen kreeg en vele malen erger dan daarvoor. Hij gaf aan dat ik bijvoorbeeld geen contact kon maken met het interent. Weer gebeld met KPN en dan word mij leuk verteld dat het aan mijn verbindingen ligt en dat ik maar een draad door mijn woonkamer moet gaan neer leggen. Ik vind het erg vreemd dat het eerst aan mijn kastje ligt die vastloopt waardoor ik alles moest resetten nu het probleem zich verplaats na mijn aansluitingen Overig heb ik met mijn tweede kastje nergens last van. Ook met mijn mobiel heb ik al geruime tijd problemen gelukkig mag ik woensdag verlengen maar ook hier heeft Vodafone nu een aanbieding in die vandaag afloop. Dus ook mede dat denk ik er aan om vanmiddag de overstap te wagen want ik wil wel gewoon alles bij 1provider.

Grt Bas

Reputatie 7
Badge +18
Mocht het inderdaad aan je bekabeling of wat dan ook thuis liggen, dan zal overstappen naar welke provider ook niet veel helpen.

Probeer het eerst met KPN te regelen dat je geen problemen meer hebt dan kun je eventueel alsnog overstappen mocht je dat dan nog willen.

Anderen hebben wel een goed beeld en goede apparatuur bij KPN, dus ook bij KPN moet het je lukken om alles in orde te krijgen.

Bedenk: Hier laat je wat en daar vind je wat...

Hoi, ik weet dat het niet aan mijn bekabeling ligt anders heb ik ook met mijn andere kastje last. Maar vind je het niet raar dan dat ik eerst een heel ander probleem heb en daar een ander voor terug krijgt. Maar er word nu gezegt dat mijn draadloze verbinding niet deugt maar dat heeft niets te maken met vastlopen van apparatuur. En wat betreft de verbinding die hebben ze zelf aanbevolen.
Reputatie 7
Ah, het kastje dat steeds vastloopt is verbonden via de DVS650 via kpn? Dan kan het vastlopen inderdaad daar heel goed aan liggen. Dit issue is ca. 3 maanden geleden vastgesteld met de verbindingsset. Meeste problemen bij afspelen van opnames. Zie ook de bevestiging van kpn medewerker.

Is het andere kastje bedraad aangesloten? Of ook via de DVS?

Reputatie 7
Badge +17

basnl schreef op 11 jun '16 om 12:42u

Hallo, 

Naar telkens problemen te hebben gehad met mijn televisie verbinding ben ik er een beetje klaar mee en overweeg ik over te stappen naar Vodafone. Mijn vraag is of dit vergelijkbaar is met KPN.

Grt Bas

Admin: onderwerp gewijzigd i.v.m. vindbaarheid. 

Vodafone zit op het netwerk van KPN. Vodafone heeft geen eigen netwerk.

Op het KPN netwerk zitten:

• Vodafone
  • Tele2
  • XS4ALL
  • Telfort
En ik weet het niet zeker, maar T-Mobile zit er volgens mij ook op. Maar ik kan er ook naast zitten. :)

Reputatie 7
. Vodafone gebruikt wel een EIGEN tv dienst! Ze maken geen deel uit van KPN Wholesale.

Ze zijn wel afhankelijk van de leverbare bandbreedte op koper, zie fourstack.

Hallo,

Nu weer een avond met alleen maar problemen. Kastje gaat vanzelf uit en gaat zich dan resetten. Je kan me een hoop wijs maken maar de lol is er vanaf. Sta nu ook al weer 45 minuten in de wacht. Lang leve KPN.

Bas

Reputatie 7
Wat is het merk en type van dat "kastje"?

Reputatie 7
Badge +17
wat voor modem en tv-ontvangers hebt u? En is alles bekabeld aangesloten? Of werkt u met Devolo's? (Draadloze verbindingsets) En welke verbinding hebt u thuis? ADSL, VVDSL of Glas?
Ik heb het nu bekabeld maar normaal draadloos. Ik heb de v10 en ik heb zowel de oude als de nieuwe TV kast. Net eindelijk de storingsdienst te pakken gehad en deze beste man zegt gewoon dat het aan mijn kastje ligt. Hoe bedoel je van het kastje naar de muur. Dus kan weer vrij gaan nemen om het kastje in ontvangst te nemen. Wat een geluk heb ik toch.

Bas 

Reputatie 7
Badge +17
Heeft de klantenservice niet gevraagd tussen welke tijd je de tv-ontvanger wilt ontvangen? Want de post bezorgd ook 's avonds tussen 18:00 uur en 21:00 uur.
Reputatie 7
basnl schreef op 14 jun '16 om 00:07uIk heb het nu bekabeld maar normaal draadloos. Ik heb de v10 en ik heb zowel de oude als de nieuwe TV kast. Net eindelijk de storingsdienst te pakken gehad en deze beste man zegt gewoon dat het aan mijn kastje ligt. Hoe bedoel je van het kastje naar de muur. Dus kan weer vrij gaan nemen om het kastje in ontvangst te nemen. Wat een geluk heb ik toch.

Bas 

Wat is het merk en type van die kastjes?

Functioneert het bekabeld nog steeds niet? (Dus niet via die "draadloze" adapters.)

Wat is het merk en type van die "draadloze" verbindingsset?

Weet ook dat die "draadloze" verbindingssets een bron van ellende kunnen zijn en zeer storingsgevoelig zijn. Het hebben van niet 100% functionerende ledverlichting, storende dimmers en zelfs het aansluiten van een telefoonoplader kan al killing zijn voor de werking van zo'n "draadloze" verbindingsset.

Hoi ze hebben gevraagd of ik de avond levering wil alleen ik werk tot half 8 dus moet dan toch vrij nemen.

Reputatie 7
Badge +23
Goed om te lezen dat er een nieuwe ontvanger je kant opkomt@basnl. Natuurlijk wel jammer dat dat niet eerder is geconstateerd. Hopelijk kun je hierna ongestoord tv kijken. Laat je het weten? 

Nou Cindy ik ben nog helemaal niet zo blij. Dit is namelijk al het tweede kastje die ik krijg heb nu al voor de 3e keer alles van ze plaats afmeten halen om het 1 en ander aan te sluiten en het kost me weer een paar uur verlof. Dus ik ben nog steeds Ann het kijken voor een andere provider.

Bas
Reputatie 7
,

Hoe zit het nu met die vragen die ik je in mijn laatste bericht gesteld heb?

wjb schreef op 14 jun '16 om 20:27u@basnl,

Hoe zit het nu met die vragen die ik je in mijn laatste bericht gesteld heb?

Hoi WJB,

Aller eerst bedankt voor je reactie. Bij jou vraag had ik al aangegeven wat ik heb de draadloze verbindingset is degene die kon aanbieding merk zal ik niet weten. Ook bedraad had ik het zelfde probleem. De man die ik gisteravond aan de lijn had van KPN gaf al gelijk aan dat de melding die ik had niet aan mijn verbinding kon liggen dan gast het kastje zich namelijk niet automatisch resetten. Vind het erg jammer dat het nog steeds niet goed werk. Morgen had ik normaal gesproken ook mijn GSM abonnement verlengt omdat het dan mocht en ik wilde er een tweede abonnement bij nemen voor mij vrouw. Maar ook daar krijg ik bij de andere aanbieders een beter aanbod. Ik kom eigenlijk bij Vodafone uit omdat dit de enigste is die het hele totaal pakket aanbied. 

Grt Bas

Reputatie 7
Badge +8
PeterG schreef op 13 jun '16 om 16:42u@DennisDatema68. Vodafone gebruikt wel een EIGEN tv dienst! Ze maken geen deel uit van KPN Wholesale.

Ze zijn wel afhankelijk van de leverbare bandbreedte op koper, zie fourstack.

Nee hoor. Op koper gebruikt Vodafone de KPN Streams via WBA. Alleen wel binnen een eigen platform bij de klant thuis (Entone decoders). Voor FttH aansluitingen heeft Vodafone (deels) een eigen netwerk liggen, inclusief aanvoer naar de PoP. Maar ook op glasvezel gebruiken ze in andere delen van Nederland KPN WBA. Niet alle PoPs zijn voorzien van eigen Vodafone apparatuur.

Citaat uit het nieuws ten tijde van de start van Vodafone Thuis met eigen apparatuur op glasvezel (eind 2014):

Vodafone blijft bij levering van diensten via DSL-netwerken wel de tv-aanvoer van KPN gebruiken dat via KPN Wholesale wordt ingekocht. Via DSL blijft Vodafone dan ook HD in maximaal 8Mbps bandbreedte leveren

Reputatie 7
. Hartelijk dank voor deze informatie. Ondanks veel gegoogle hierop was ik dit nog niet tegengekomen (verkeerde termen mss). Goed om te weten. Op glas dus wel eigen aanvoer met hogere streams.

Overigens hebben ze het niet 1 op 1. Zo hebben zij wel (ook via koper) Brava HD en Fashion TV HD. Ook leuk: Eurosport 1 én 2 in basispakket.

Zie ook het zenderoverzicht.

Overigens heeft Vodafone, i.t.t. KPN, wel zo'n 50 (!) lokale omroepen landelijk. Zowel de radio- als tv-streams. Ook op koper.

Mag KPN ook doen wat mij betreft (als het binnen wettelijke kaders kan en mag). Dan zou ik lekker naar de lokale van mijn moeders woonplaats kunnen kijken (kabelnieuws) en luisteren. Via de pc/internet wat lastiger.

Reputatie 7
Badge +8
PeterG schreef op 16 jun '16 om 10:52u@Barre73. Hartelijk dank voor deze informatie. Ondanks veel gegoogle hierop was ik dit nog niet tegengekomen (verkeerde termen mss). Goed om te weten. Op glas dus wel eigen aanvoer met hogere streams.

Overigens hebben ze het niet 1 op 1. Zo hebben zij wel (ook via koper) Brava HD en Fashion TV HD. Ook leuk: Eurosport 1 én 2 in basispakket.

Zie ook het zenderoverzicht.

Overigens heeft Vodafone, i.t.t. KPN, wel zo'n 50 (!) lokale omroepen landelijk. Zowel de radio- als tv-streams. Ook op koper.

Mag KPN ook doen wat mij betreft (als het binnen wettelijke kaders kan en mag). Dan zou ik lekker naar de lokale van mijn moeders woonplaats kunnen kijken (kabelnieuws) en luisteren. Via de pc/internet wat lastiger.

Het werkt ook iets anders. Bij KPN WBA kan je een compleet pakket afnemen met zenders, gelijk aan KPN zelf, inclusief de uitzendrechten en het platform en de decoders (zie XS4All, Telfort, OBN). Maar dat kan sinds een paar jaar niet meer voor externe providers (dus buiten de KPN groep). Die moeten een groot deel zelf regelen:

Ze nemen een X aantal zenders af van KPN BCS (Broadcast Services) uit een hele lange mogelijke lijst, en ze dienen zelf de uitzendrechten te regelen met de rechthebbenden. Die providers moeten dan ook zelf zorgen voor een platform om die zenders bij de klant op de TV te krijgen. Er zijn een aantal mogelijke software platforms op de markt, of je ontwikkelt er zelf eentje.

Dus Vodafone heeft voor een X aantal zenders die rechten geregeld en neemt de TV streams vervolgens af bij KPN BCS. 

Hiermee kunnen ze dus een heel ander pakket bieden dan KPN zelf. Of XS4All, of Telfort, of Tele 2.

En ze zijn geheel vrij om die kanalen op andere nummers te zetten, of (zoals in het geval van Vodafone) wel gewoon de HD versies op de goede zenderposisties te zetten. Iets dat bij KPN pas eind dit jaar geregeld lijkt te zijn.

Reageer