Beantwoord

Problemen met tv kijken

  • 20 June 2020
  • 18 reacties
  • 141 keer bekeken

ik heb sinds een paar dagen met het tv kijken. Ik heb heel vaak haperend beeld, beeld en geluid die blijven hangen of de foutcode geen zender. Dit heb ik op 2 tv boxen. Ook heb ik regelmatig dat het lampjes services op de modem rood brand, maar dit is niet constant. Ik heb de modem al een keer uit het stopcontact gehaald en de tvbox in de woonkamer al meerdere keren gereset met het knopje op de achterkant. Meer kan ik zelfstandig niet doen omdat ik in een rolstoel zit. Wat kan ik hieraan doen of kan ik iemand laten doen? 

 

Vriendelijke groet,

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 June 2020, 16:33

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Demphy 

Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset? (DVS)

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Demphy, Welkom op ons KPN Forum!  Bedankt voor het aanmaken van dit topic. Je beschrijft een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je overweegt iemand/een monteur langs te laten komen. Echter weet ik niet of dit perse nodig is. We kunnen namelijk veel zien/meten op afstand tegenwoordig. Mocht het wel nodig zijn, dan kan ik dit voor je regelen. 
Heb je naast problemen met de tv ook problemen met de wifi? Een rood lampje op de Experiabox indiceert dat er (tijdelijk) geen verbinding binnenkomt op het modem en dat de wifi ook tijdelijk niet zou moeten werken.

Om op afstand met je mee te kijken, heb ik je gegevens nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
 

Nog even een laatste vraag: Heb je je wifi gegevens aangepast of zijn deze nog gelijk aan wat op het modem staat? Het kan namelijk zijn dat ik de Experiabox wil gaan resetten, dan worden de gegevens teruggezet naar de fabrieksinstellingen. 
Dit dit ik natuurlijk niet zonder het hier aan je te vragen/melden. 

We horen graag van je! 

De meeste tijd van de dag zijn alle lampjes groen, als mijn tv de foutcode geen zender aangeeft is het services lampje rood. Soms is zijn daarbij ook andere lampjes rood zoals die van de WiFi maar dit gebeurt dus niet telkens.

Toen alles hier is aangesloten door een monteur heeft hij gelijk de WiFi een andere naam en wachtwoord gegeven naar mate wens, ik neem aan dat je dit bedoelt met gegevens aangepast.

Ik zal zo even mijn gegevens doorsturen.

Ik heb mijn gegevens ingevuld.

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten en zie dat vandaag jouw verbinding nog niet is weggevallen, klopt dat? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Daarnaast ben ik benieuwd of je de tv-ontvanger al hebt gereset. Ik hoor graag of dat het probleem oplost?

Klopt ik ben niet thuis op het moment vandaar. Ik heb vooral ''s avonds de tv aanstaan.

Zover ik weet zit de tv-ontvanger direct met een kabel aan het modem vast.

Ik heb de tv-ontvanger al meerdere keren gereset via de knop achterop de ontvanger, voor de rest kan ik er niet bij.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. Ik heb nu een herstel uitgevoerd vanaf hier, kijk het vandaag nog even aan dus. Ik ben anders bang dat ik een monteur je kant op moet sturen. Werkt internet wel naar behoren op het moment dat je tv stoort? 

Helaas is het probleem niet opgelost. Het internet werkt op mijn mobiel en laptop wel, moet soms wel wat langer laden of opnieuw een pagina openen maar lang niet zo vaak als de haperingen op de tv.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Demphy,

Welke type TV ontvanger(s) heb je nu in huis? En je hebt echt geen DVS:

Want het is erg vreemd dat het dan zo hapert, vandaar dat ik dit nog een keer vraag.

Ik laat morgen even iemand kijken of er een dvs tussenzit maar weet bijna zeker van niet.

Ik heb de interactieve tv HD tvontvanger.

Ik vanavond geen rood lampje op de modem gehad maar en geen geen zender foutcode. 

Wel blijft zeer regelmatig de tv haperen.

Reputatie 7
Badge +21

We horen graag van je of je zeker weet dat er geen DVS tussen zit. Als dat niet het geval is zullen we een monteur bij jou langs sturen.

Ik heb er geen dvs tussen zitten. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb er geen dvs tussen zitten. 

Fijn dat je dit nog even bevestigd, dan zal @Vikash met jou een monteursafspraak maken. Vikash, mag ik jou vragen voor een gratis monteur? Dan kan de monteur eens goed kijken wat er met die lijn aan de hand is. Vikash, kan er op de lijn geen DLM (Dynamic Line Management) uitgevoerd worden? Zodat de lijn zich weer hersteld? Dan kan het gemeten worden totdat de monteur bij @Demphy is. :wink:

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @Demphy! Dan gaan we inderdaad een monteur laten komen.  Ik heb hem ingepland voor donderdag de 25e, tussen 8:00 en 10:00. De monteur komt in dat tijdsblok dan aan. Je krijgt een bevestiging van de afspraak pet sms en e-mail. Mocht de dag en/of tijd niet uitkomen dan staat in de sms/mail uitgelegd hoe je kunt herplannen.

Super bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +17

@Demphy Ik ben benieuwd of je monteur alles heeft opgelost en of ik nog iets voor je kan betekenen. Mocht dit zo zijn, dan hoor ik het graag. :blush:

Het probleem lijkt opgelost maar een probleem is er niet echt gevonden  dus ik hoop dat het zo blijft.

Bedankt in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +17

@Demphy Hmm.. Dat is jammer. Ik heb de verbindingsstatus opgehaald en deze is, in vergelijking tot voorheen, goed/stabiel! Soms biedt het resetten ven het signaal op locatie al een uitkomst. Mocht je nu weer tegen problemen aanlopen of in storing terecht komen, dan adviseer ik je een nieuw topic aan te maken. Al ga ik er vanuit dat dit helemaal niet nodig is. :wink:

Nog bedankt voor de terugkoppeling. :blush:
 

Reageer