Beantwoord

Problemen met tv modems - lopen niet parallel

  • 27 december 2017
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

Hallo,

Ik heb zowel in de woonkamer, alsook in de slaapkamer een modem
voor de ontvangst van tv.

Deze lopen al geruime tijd niet parallel.

Voorheen was het als volgt:

In de woonkamer naar een opgenomen programma kijken en bv
middenin het programma stoppen. Vervolgens in de slaapkamer
verder kijken. Ging dan ook op gestopte moment weer verder.

Nu begint hij gewoon vooraan!

Programma’s beneden verwijderen, maar boven stond alles er
nog gewoon in. Werden pas verwijderd nadat ik ze ook boven
1 voor 1 had verwijderd. Of ik moest modem uitzetten, zodat
hij zich weer opnieuw installeerde.

Liep vroeger gelijk. Boven verwijderen, ook boven alles weg.
Zoals het hoort.

Heb van alles geprobeerd, Experia BOX herstart; bij binnenkomen
van kabel in huis stekker eruit getrokken. Modems meerdere
keren herstart met item software verwijderen, zodat hij zich
weer opnieuw instelde.

Niets werkt. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Joran 2 januari 2018, 11:12

Welkom Paul! Het klinkt alsof het synchroniseren tussen de beide ontvangers niet goed gaat. Een klacht die we helaas vaker horen.

Wat betreft het hervatten; krijg je wel de popup "Wilt u de opname hervatten?" of ook dit niet? De oorzaak van dit probleem is wat technisch, maar is eerder uitgelegd door Erik in dit topic: Opname hervatten, maar begint weer aan begin!

Beide problemen lijken met elkaar te maken te hebben. Als je de TV-ontvanger opnieuw opstart (met de schakelaar aan de achterkant) worden de opnames weer gesynchroniseerd. De verwijderde opnames zijn dan weg en nieuwe opnames staan er bij. Ik ga ervan uit dat hervatten daarna ook weer werkt. Het is alleen wel vervelend om steeds een aantal minuten te wachten als je boven verder wilt kijken.

Met alles wat je al getest hebt denk ik niet dat er een directe oplossing mogelijk is. Ik geef dit signaal door aan de ontwikkelaars. Ik hoor graag of je wel of niet de popup krijgt, dan kan ik een zo volledig mogelijke beschrijving van het probleem doorgeven.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Welkom Paul! Het klinkt alsof het synchroniseren tussen de beide ontvangers niet goed gaat. Een klacht die we helaas vaker horen.

Wat betreft het hervatten; krijg je wel de popup "Wilt u de opname hervatten?" of ook dit niet? De oorzaak van dit probleem is wat technisch, maar is eerder uitgelegd door Erik in dit topic: Opname hervatten, maar begint weer aan begin!

Beide problemen lijken met elkaar te maken te hebben. Als je de TV-ontvanger opnieuw opstart (met de schakelaar aan de achterkant) worden de opnames weer gesynchroniseerd. De verwijderde opnames zijn dan weg en nieuwe opnames staan er bij. Ik ga ervan uit dat hervatten daarna ook weer werkt. Het is alleen wel vervelend om steeds een aantal minuten te wachten als je boven verder wilt kijken.

Met alles wat je al getest hebt denk ik niet dat er een directe oplossing mogelijk is. Ik geef dit signaal door aan de ontwikkelaars. Ik hoor graag of je wel of niet de popup krijgt, dan kan ik een zo volledig mogelijke beschrijving van het probleem doorgeven.

Reageer