Problemen met tv-ontvanger

  • 14 January 2021
  • 13 reacties
  • 102 keer bekeken

Hier dezelfde problemen. 

Netflix menu's werken, maar zodra een aflevering start zie je zwart beeld en hoor je alleen het geluid. Na het opnieuw opstarten van de ontvanger is het opgelost

Youtube loopt vaak vast bij het kiezen van een andere video of tijdens het zoeken. Na het opnieuw opstarten van de ontvanger is het opgelost

Amazon heeft ook regelmatig kuren waardoor je de ontvanger opnieuw moet opstarten. 

Vaak reageert de ontvanger daarna ook niet op signalen van de ontvanger. terwijl de afstandsbediening voor de storing/vastloper wel correct werkt. 

Omdat we meedere keren per dag gebruik maken van netflix, youtube en amazon ben je elke dag wel bezig met het resetten van je ontvanger. Dit begint na een tijdje wel te irriteren.

De geleverde oplossingen ook al geprobeerd. “Frisse start”, software opnieuw installeren. Dit geeft allemaal geen soelaas. 

Ik volg deze thread voor eventuele oplossingen.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

De update wordt uitgerold op dit moment.  Bij velen is die al binnen. Toch nog een vraag...is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox?

Zelfde situatie als hierboven. De ontvanger is direct met een netwerkkabel aangesloten op de modem.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Barten! Zou je ook aan kunnen geven of de ontvanger direct op de TV is aangesloten met een HDMI kabel en hoe oud de TV is waar je gebruik van maakt? Zou het daarnaast mogelijk zijn om de ontvanger op een andere TV te testen of, als je meerdere TV ontvangers hebt, een hiervan op deze TV aan te sluiten?

Hallo @Bram_ 

De ontvanger is direct op de TV aangesloten met een HDMI kabel. Tv is ongeveer 8 jaar oud inmiddels.

Ik ben bezig de tweede (extra) ontvanger aan te sluiten op de TV. De tweede ontvanger is nog nooit gebruikt. En is nu bezig met updaten.

Sinds mijn vorige bericht is de youtube app vastgelopen en hadden we ongeveer twee keer per dag zwart beeld met Netflix. De ontvanger is up to date.

Ik zal kijken of de tweede ontvanger ook hetzelfde gedrag zal vertonen. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat hoor ik graag van je. :relaxed:

Hoi @Bram_ 

 

Met de andere ontvanger aangesloten op de tv blijven we helaas vreemd gedrag zien.

 

Netflix toont alleen zwart beeld. Audio, ondertitels en menu werken wel. 

Youtube loopt ook vast. Hierna reageert de ontvanger niet meer op de afstandsbediening.

In beide gevallen moeten we de ontvanger herstarten om het te verhelpen. Dit moeten we nog steeds bijna elke dag doen. 

Reputatie 7
Badge +17

Wat ik in dat geval zou willen vragen is wel je profiel in te vullen zodat ik kan kijken of ik vanaf deze kant aansturing kan doen. Ook zou ik, als het mogelijk is, de TV uit willen sluiten. Ik snap dat dit geen makkelijke stap is maar is het eventueel voor jullie mogelijk een andere televisie te testen? Laat het hier even weten zodra je profiel ingevuld is. 

Hi @Bram_ 

Ik heb inmiddels mijn profiel ingevuld. We hebben helaas geen tweede televisie om het daarop te testen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik moet nog 1 ding controleren voor ik aansturing kan doen. Zou je kunnen aangeven of je televisie HDMI 1.4 heeft? Mocht je dat niet weten kan ik het voor je uitzoeken als je merk en typenummer aangeeft.

Het is een Samsung UE46ES6800. Als goed is heeft deze TV HDMI v1.4.


Wat voor invloed zou de HDMI versie hebben op de ontvanger?  De ontvanger loopt vast bij Youtube gebruik (wanneer je zoekt naar nieuwe filmpjes o.a.). Bij netflix krijg je zwart beeld maar werkt het geluid, menu overlay en navigatie wel gewoon correct.

Hoi @Bram_ 

De problemen rondom Netflix en Youtube doen zich nog steeds voor. Inmiddels heb ik diverse HDMI kabels en ontvangers gewisseld. Is er vanuit KPN ook nog een suggestie of oplossing?

Als ik op de support pagina van Netflix ga kijken is dit wel een bekend probleem. 
https://help.netflix.com/nl/node/11634#

 

De problemen doen zich helaas nog steeds voor…. Is er iets wat nog gedaan kan worden om dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +17

@Barten Ik heb voor de zekerheid toch een aanvraag voor een nieuwe ontvanger gedaan. Deze zal zo snel mogelijk in behandeling worden genomen en ik hou je hier op de hoogte van de voortgang. Ik zal het je snel laten weten!:relaxed: