Vraag

Problemen met tv-ontvanger

  • 13 July 2021
  • 24 reacties
  • 221 keer bekeken

Badge

Hallo allemaal, ik heb een vraag over een tv ontvanger.

Ik kreeg een mail dat mijn oude aansluiting kosteloos vervangen zou worden door glasvezel.

Ik heb glasvezel gekregen ongeveer 5 weken terug, de monteur zij dat als er na 5 weken problemen voor kwamen moest ik bellen.

Ik heb gebeld met KPN over dat de ontvanger  vaak gereset moet worden.

Als ik een film wil kijken in het pluspakket loopt de ontvanger vast met rosé beeld.

Ik krijg geen monteur aan de deur want dat moet ik zelf betalen?

Wel krijg ik eentje toegestuurd en kan de oude  omruilen bij een post nl locatie.

Ze zij verder dat de Telfort afstandbediening ook werkt met de nieuwe.

Wat ik niet begrijp is dat er niet kosteloos een monteur word gestuurd?

Ik had hiervoor weinig problemen.

Groeten Theo

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@deke55 Hi Theo, van harte welkom op ons forum!

Goed dat je gebeld hebt met de klantenservice, aangezien jouw tv-ontvanger het niet goed deed. Klopt, als de tv-ontvanger niet goed blijkt te werken, dan wordt er een nieuwe naar het servicepunt dicht in je buurt verstuurd. Je kunt 'm daar dan gratis omwisselen en hoeft alleen thuis de kabels er weer in te stoppen. Je kunt ook de afstandsbediening gewoon blijven gebruiken. Zo besparen we de monteurs deze tijd, omdat het alleen een kwestie van de kabels even ontkoppelen en weer aansluiten is 🙂 Kom je er echt niet uit of werkt het daarna nog niet goed, dan is de kans groot dat er een monteur ingepland wordt - zo gauw je contact opneemt.

Heb je jouw tv-ontvanger intussen omgewisseld en zo ja, hoe gaat het met de nieuwe? Laat het gerust weten als je vragen hebt.

Badge

Ik heb zaterdag de tv ontvanger gekregen en alles lijkt goed alleen de vaste telefoon werkt nog steeds niet.

Hallo @deke55 ,

Probeer de andere phone aansluiting eens indien u een v7 tm V10 heeft of de box 12

 

Badge

Geprobeerd maar dat helpt niet. sorry voor de late reactie!

Reputatie 7
Badge +10

@deke55 Dus de vaste telefoon werkt nog steeds niet met de nieuwe modem? En met het oude modem werkte dit wel? Wat hoor je precies wanneer je de telefoon oppakt, hoor je wel een pieptoon of blijft het helemaal stil?

Badge

Ik heb geen nieuw modem gekregen. En ik hoor helemaal niks.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @deke55 Hoe is de situatie ondertussen? Is het probleem al opgelost of heb je nog steeds hulp nodig? 

Zoals je wellicht gemerkt hebt gaat het hier op het KPN forum net even anders dan bij de klantenservice. Op het KPN forum kun in je in gesprek gaan met onze community. Onze community bestaat uit onze klanten en mensen met interesse in onze diensten en producten. Onze community heeft heel veel kennis in huis en op bijna alle vragen kun je hier het antwoord vinden. De gesprekken tussen de forumgebruikers worden begeleid door moderators. 

Onze community kan je met bijna alles helpen en hoe meer je uitlegt over wat er speelt en wat je hebt gedaan om het op te lossen, des te makkelijker wordt het voor verschillende forumleden om met je mee te denken. Zo te lezen heb je ondertussen ook al contact met de klantenservice, voor de verschillende problemen die er lijken te spelen. Wellicht ben je ook het snelst geholpen als je het contact via die weg laat verlopen? Dan blijft alle informatie op één plek en kan iemand je heel snel en persoonlijk vertellen hoe het zit. Natuurlijk kun je via deze weg ook hulp krijgen. Als je dat liever hebt, kun je dan heel concreet aangeven waar je nog tegenaan loopt? 

Badge

Ik werd benaderd door KPN via e-mail dat ik kosteloos glasvezel zou krijgen.

Dit is ook gebeurt en getest en de tv en internet werkten met de oude modem.

Wel heb ik gezegd dat de tv ontvanger traag was en geregeld gereset moest worden, de monteur zij dat we het even een maand moesten aanzien want dan zou alles softwarematig uitgevoerd zijn.

Toen bleek toch de tv ontvanger niet goed te werken en deze is omgeruild en de nieuwe werkt goed.

De telefoon testen! is niet gebeurt.

De telefoon werkte ervoor wel want de monteur heeft mij op dat toestel gebeld dat hij eraan kwam

Het modem is gereset en beide aansluitingen zijn geprobeerd.

Wel krijg ik contact met voicemail als ik met mijn mobiel het huisnummer bel!

Ik heb hier nog niet over gebeld met klantenservice.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @deke55 Dank voor de toelichting. Wat speelt er nu concreet dan nog? Heb je inmiddels al contact opgenomen met de klantenservice? Via 0800-0402 krijg je meestal snel iemand te spreken, die direct met je mee kan kijken! 

Badge

Ik heb gebeld en er word aan gewerkt, nummer was niet meer gekoppeld aan ons account?

Heel vreemd!

Badge

Sms gekregen dat het is opgelost, maar hij doet het nog steeds niet, erzit een code bij maar hij zegt dat die niet juist is.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit gaat dus nog niet helemaal lekker @deke55 :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Reputatie 7
Badge +20

Is het inmiddels wél opgelost @deke55 of kan ik je hier nog verder mee helpen? Hoor het graag!

Badge

Bedoel je dat ik alles moet invullen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie nu helemaal geen gegevens in je profiel staan, zodat dat kan ik je abonnement er niet bij pakken om met je mee te kijken en/of actie te ondernemen. Zou je in ieder geval je naam- en adresgegeven en het betreffende telefoonnummer willen noteren en het hier willen laten weten als je dat hebt gedaan?

Badge

Dat heb ik gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

Nu zie ik wat staan inderdaad, bedankt!

Jouw telefoniegegevens zijn door de technische dienst ‘hersteld’ en daardoor zou je telefonie nu weer moeten werken. Raar dus dat jij iets anders ervaart :slight_frown: Zou je de Experia Box even een minuut helemaal van de stroom af willen halen en daarna weer aan willen sluiten? Dan wordt er opnieuw verbinding gemaakt met de telefoonserver en hopelijk zorgt dat er voor dat alles wel weer in orde gaat zijn.

Mocht dat niet het geval zijn, trek je dan direct aan de bel hier? Dan ga ik aan de technische dienst doorgeven dat het probleem nog niet op is gelost én dat het jou zelf niet lukt om hier contact over op te nemen omdat je code niet wordt geaccepteerd. 

Badge

OK ik heb de stroom er even af gedaan maar het werkt nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer @deke55, dan ga ik nu bij de technische dienst aangeven dat het nog steeds niet goed gaat, met het verzoek of ze je willen bellen of opnieuw een sms willen sturen met ditmaal een code die wel werkt!

Badge

Bedankt!

Badge

Ik heb de nieuwe tv ontvanger nu 2 dagen achter elkaar moeten uit doen en weer aan omdat ik geen beeld had en de telefoon doet het nog steeds niet.:angry:

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb de nieuwe tv ontvanger nu 2 dagen achter elkaar moeten uit doen en weer aan omdat ik geen beeld had en de telefoon doet het nog steeds niet.:angry:

Rot dat 't nog niet opgelost is, goed dat je een seintje geeft. Ik zie dat de melding bij de Technische Dienst gesloten is; als ik een meting doe voor de vaste telefoon, zijn jouw verbinding en modem in orde. Dus voor de zekerheid toch een paar checks. Wat gebeurt er precies als je nu probeert te bellen, of als anderen jou proberen te bellen? Wat voor telefoontoestel heb je, en hoe is deze op het modem aangesloten? En wat gebeurde er precies toen je tv probeerde te kijken? Kreeg je ook een foutmelding te zien, en zo ja, welke?

We doen ons best om je via het forum zo snel mogelijk te helpen, we zijn daarbij afhankelijk van de drukte. Daarom kan er een paar dagen tussen zitten voordat je een nieuwe reactie hebt in je topic. Je kunt ook chatten met onze klantenservice, of gratis bellen vanaf een mobiele telefoon met 0800-0402. Op die manier helpen onze collega's van de klantenservice je direct verder om het op te lossen.

Badge

Ik heb dit https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm? gedaan en de telefoon werkt weer. :smiley:

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb dit https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm? gedaan en de telefoon werkt weer. :smiley:

Fijn, dat klinkt goed! Hoe gaat het nu met de tv-ontvanger? Mocht dat nog niet helemaal gaan zoals het hoort, dan is alle informatie welkom. Welke tv-ontvanger je hebt, hoe deze aangesloten is, hoe vaak het voor komt, welke foutmelding je te zien krijgt, al dat soort dingen. Hoe meer informatie je deelt, des te makkelijker het voor mij (en andere forumbezoekers) is om je te helpen.