Beantwoord

problemen met tv ontvanger

  • 24 September 2021
  • 11 reacties
  • 540 keer bekeken

 

Ik heb 2 Arcadyan HMB2260 tv ontvangers.

1 op de slaapkamer en 1 in mijn woonkamer.

2 dagen geleden kreeg ik op de ontvanger in de woonkamer plots een prompt dat er een update klaar stond. De ontvanger startte zichzelf opnieuw op en ik kreeg een pop-up met de melding dat er een update uitgevoerd ging worden. Ik had hierbij 2 opties; annuleren of direct starten. Ik heb direct starten geselecteerd. De ontvanger startte zichzelf opnieuw op en gaf dezelfde melding opnieuw. Wederom starten geselecteerd. Vervolgens kwam ik nog een aantal keren in dezelfde loop terecht. Heb uiteindelijk annuleren geselecteerd en kwam vervolgens weer op een zender terecht. Wel kreeg ik direct een pop-up dat de communicatie met de server verstoord was en ik de ontvanger opnieuw moest opstarten door de stekker er uit te halen. Dit dus maar gedaan. 30 seconden de stekker er uit en er weer in, schakelaar om en ik kwam weer in dezelfde vicieuze cirkel mbt de update terecht. Na 3 volledige rondes maar weer annuleren geselecteerd. Via het menu geprobeerd de software opnieuw te installeren, geen succes, kwam in dezelfde vicieuze cirkel terecht. Uiteindelijk een reset gegeven door de ontvanger met de schakelaar uit te zetten en tijdens booten op de aan/uit knop te drukken. Vervolgens gekozen voor software opnieuw installeren. Toen begon het kastje eindelijk software te downloaden en te installeren. Dit duurde een kwartiertje. Daarna leek de ontvanger als normaal te functioneren, echter bleef op een aantal zenders het beeld op zwart, waaronder ESPN…Das best lullig op een voetbalavond… oen maar eens geprobeerd via het menu de ontvanger terug te zetten naar fabrieksinstellingen en je raadt het al, ik kwam wederom in diezelfde vicieuze cirkel terecht. Toen maar wederom via de ontvanger zelf gedaan, maar helaas zonder resultaat. Kreeg op het laatst wederom de melding dat er geen verbinding met de server was en nog steeds mis ik een aantal zenders. Heb het modem ook al een paar keer gereboot. Op de slaapkamer geen problemen. Daar werken alle zenders wel gewoon. Ook nadat ik de ontvangers gewisseld heb blijft het probleem bij diezelfde ontvanger bestaan. Graag hulp!

Admin: abonnementsnummer weggepoetst

icon

Beste antwoord door PeterG 2 October 2021, 00:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi, Sander. Welkom op het forum :relaxed:

Ook nadat ik de ontvangers gewisseld heb blijft het probleem bij diezelfde ontvanger bestaan. 

Deze ontvanger lijkt mij gewoon defect.

I.i.g. de goed werkende ontvanger op de meest gebruikte tv aansluiten voor het moment.

2 mogelijkheden. 

Of bellen naar kpn. Dat kan morgen tussen 8:00 en 17:00 of anders maandag weer. Dan van 8:00 tot 20:00 uur. Zondags is men gesloten. (behalve voor 'grote’ storingen)

Of wachten tot een kpn-moderator zich op dit topic meldt. Die kan dan omruil in gang zetten. DAARVOOR zijn je gegevens nodig in je forumprofiel. EN het serienummer van de defecte ontvanger. Kan evt. in het tekstvakje Pers. Opm.

De FOTO is van de goed werkende ontvanger neem ik aan. Dat is de meest recente HTML en NMC. Net 2 dagen geleden uitgerold. (de HTML)

Hoi Peter.

dank voor je reactie.

de foto is van de niet goed werkende ontvanger. Zojuist nog even gekeken. Heb wel nederland 1, 2, 3, RTL4. Geen RTL 5, 7, sbs, net 5, enz.. heel vaag.

hierbij een foto van de goed werkende ontvanger.

deze heb in nu inderdaad maar beneden neergezet😊.

ik zal morgen gaan bellen.

heb ondertussen mijn forumprofiel aangevuld. Serienummer van de ontvanger staat ook op de foto. Moet ik deze dan nog invullen in mijn profiel?

alvast bedankt.

 

Serienummer van de ontvanger staat ook op de foto. Moet ik deze dan nog invullen in mijn profiel?

Nou, die foto's zijn niet helemaal verstandig zie ik nu. Want ook je ITV-abonnementsnummer staat er op. Daar had je beter even je vinger voor kunnen houden. (gelukkig je pincode van itv niet natuurlijk :wink: )

Ik zal de mods vragen de foto's te bewerken. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Sander6515! Wat irritant zo, maar gelukkig heb je een 2e TV ontvanger!

Op basis van jouw klantgegevens in jouw Forum profiel heb ik een aantal controles gedaan en een melding voor een achterliggende afdeling gemaakt: zij kijken achter de schermen eerst mee en als het nodig is, maken zij een omruilafspraak met jou voor een andere TV ontvanger!
Als het goed is, heb je een bevestiging van de melding per SMS/ mail ontvangen, ik verwacht dat je binnen 2 werkdagen een terugkoppeling krijgt. Laat je het weten zodra je die gekregen hebt?

Hi @Sander6515! Wat irritant zo, maar gelukkig heb je een 2e TV ontvanger!
 

Hoi!
heb inderdaad de ontvanger vanuit de slaapkamer naar beneden gehaald. Kom er nu achter dat deze ontvanger een horizontale gekleurde streep welke langzaam van boven naar beneden over het scherm rolt laat zien op de tv beneden…. Hier heb ik op de tv op de slaapkamer geen last van. Die is ook wat ouder…

Zeker zal ik dat laten weten.of er contact is geweest. Dank voor je reactie.

groet,

sander

Nieuwe tv ontvanger ontvangen en aangesloten.

Gelukkig nu wel alle zenders weer terug maar helaas geeft ook deze ontvanger een horizontale gekleurde streep over de gehele breedte van de tv. Deze rolt langzaam van boven naar beneden over het scherm. Dit heb ik eens eerder gehad en nadat ik toen een nieuwe ontvanger kreeg was dit verholpen. Helaas geven beide ontvangers thuis dit op mijn tv beneden. Op de slaapkamer geen last. De tv is een Android tv. Zodra ik van de HDMI zender van het tv kastje af ga is de streep ook weg. Ook de gekoppelde Apple TV geeft geen problemen. Wat kan ik hieraan doen?

 

Irritant hoor, dat je TV niet lekker wil i.c.m. het KPN signaal. Toch denk ik dat het daar niet aan ligt, want dan waren er véél meer klachten/meldingen van geweest. Er lijkt me iets niet helemaal lekker met de TV. Ik vrees echter dat de leverancier hier erg moeilijk over gaat doen. Zeker als je 'm langer dan een maand ofzo hebt.

Mijn moeder heeft ook 5 maanden een nieuwe Philips. Volgens mij is dat ook Android tegenwoordig. Speelt perfect op de hmb2260. Prachtig beeld.

Zet de hdmi uitgang van de ontvanger eens op 1080i signaal. Dat heeft hier geholpen bij exact dezelfde storing. (maar ja, 2 meldingen op 2,3 miljoen tv klanten en meer tv's {sommigen hebben er meer})

Wat heb jij? Sony, Philips, … en hoe oud?

Hi @Sander6515! Wat irritant zo, maar gelukkig heb je een 2e TV ontvanger!
 

Hoi!
heb inderdaad de ontvanger vanuit de slaapkamer naar beneden gehaald. Kom er nu achter dat deze ontvanger een horizontale gekleurde streep welke langzaam van boven naar beneden over het scherm rolt laat zien op de tv beneden…. Hier heb ik op de tv op de slaapkamer geen last van. Die is ook wat ouder…

Zeker zal ik dat laten weten.of er contact is geweest. Dank voor je reactie.

groet,

sander


kunt U eens een andere hdmi kabel proberen misschien is het dan opgelost ?

Reputatie 7
Badge +16

Ah, je hebt toch een nieuwe TV ontvanger ontvangen: heel goed! Jammer nu van de streep… :thinking: Heb je de tips van onze Peters al uitgeprobeerd?

Hoi. 
heb de tip van PeterG geprobeerd en de ontvanger ingesteld op 1080i. Vooralsnog lijkt dit te helpen en blijft de streep achterwege.

hierbij lijkt me alles opgelost!

ik wil eenieder graag danken voor alle hulp!

groet,

Sander

Reputatie 7
Badge +16

Super! Héél graag gedaan en als je nog vragen hebt of ergens tegenaan loopt, weet je ons te vinden! :blush: