Problemen met wifi snelheid en wifi bereik V8 modem

• 6 september 2013
  • 3 reacties
  • 5589 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Sinds kort hebben wij interactieve TV van KPN.

TV kijken met het V8 modem werkt bij ons perfect. :)

De internetsnelheid bedraad werkt perfect, het maximale wordt bereikt en mijn netwerksnelheid bedraad loopt vanwege de gigabitadapters op tot 320Mbps.

Wij krijgen later dit jaar glasvezel 100Mbps als vergelijk, dus snel genoeg voor ons.

Echter waar wij ten opzichte van ons vorig modem de H220 tegen aan lopen is het wifi bereik en de wifi snelheid.

Het wifi signaal is uitstekend te noemen binnen een kort bereik van 5 tot 8 meter echter de wifi snelheid is verre van snel. Ga je daarna 10 meter van het modem dan is de verbinding meteen een stuk minder goed maar de snelheid zakt dan helemaal onderuit. ITVONLINE lukt dus echt niet meer. Filmpjes kijken op youtube werkt niet meer zelfs het laden van een simpele pagina gaat heel traag.

Ons vorig modem de H220 deed het wat dat betreft een stuk beter, veel beter zelfs.

Wifi tot op de zolder prima bereik en snelheid.

Omdat het niet lukt het wifi te verbeteren ondanks alle tips ben ik van plan het V8 modem te vervangen voor het H220 modem of zo mogelijk een ander modem.

Vraag 1:Is het H220 modem geschikt om de V8 te vervangen en interactive TV te ontvangen ook na aanleg van de glasvezel? (er worden 2 TV ontvangers aangesloten)

Vraag 2:Waarin verschillen beide modems van elkaar?

Vraag 3: In hoeverre kan een kwalitatief modem als de fritzbox 7360 uitkomst bieden?

Vraag 3: Is dit modem geschikt voor interactieve TV van KPN en wordt dit ondersteund door KPN?

Vraag 4: Is dit eventueel verkrijgbaar via KPN?

Opmerking: ik heb KPN een voorstel gedaan of zij eventueel bereid waren een apart kwalitatief wifi router af te sturen of een aankoop te vergoeden.....deze zou gekoppeld worden op een lan poort van de V8, de wifi van de V8 schakel ik dan uit maar dat is jammer genoeg afgewezen.

Een boel vragen maar ik stel het zeer op prijs als o.a. bovenstaande vragen beantwoord kunnen worden.

Mochten het anders opgelost kunnen worden ik hoor het ook graag.

Alvast heel hartelijk dank.

Groetjes

Richard

3 reacties

Reputatie 3
Badge
De belabberde wifi functie van de V8 is mij ook een doorn in het oog...

Vraag me werkelijk af waarvoor ik 10e pm meer betaal voor glas dan mijn abo over koper...

Merk geen verschil behalve een hogere prijs 😞 dezelfde TV streams en functies, nauwelijks hogere internetsnelheid door de slechte wifi functie... ik had net zo goed op koper kunnen blijven...

Reputatie 7
Badge +28
Dag Richard,

Ik zal de vragen stapsgewijs bijlangs gaan:

1. De ZTE H220n is geschikt voor glasvezel. Elke Experiabox met een WAN aansluiting kan probleemloos werken (Op dit moment Thomson TG787, TG789, ZTE H220n en Arcadyan V8).

2. De ZTE heeft geen Gigabit ethernet aansluitingen en heeft iets minder instelbare opties in het modem. Uiteraard wel standaardzaken als portforwarding en uPnP.

3. Ik ben helaas niet bekend met dit type modem, wellicht kan een gebruiker die hier wel ervaring mee heeft deze vraag voor je beantwoorden!

4. Het is mogelijk om een eigen modem te gebruiken voor ITV, maar niet makkelijk. Zie bijvoorbeeld Een eigen router (netwerkje.com) Dit is erg complex en wordt niet ondersteund door KPN.

5. Op dit moment levert KPN alleen de Arcadyan V8 uit.

Ik hoop dat dit antwoord geeft op de meeste vragen. Het bereik van draadloos internet kan verschillen per Experia Box. Iets uitgebreidere informatie staat in dit topic. Bij de V8 is het overigens mogelijk het signaal te versterken door twee uitzendkanalen te gebruiken. Dit kan voor een sterker signaal zorgen, maar zorgt niet per definitie voor een groter bereik. Dit kan als volgt:

- Log in op de webinterface: http://192.168.2.254 (eerste keer mag het wachtwoord leeg blijven)

- Klik links op WLAN, vervolgens Settings

- Zet "Bandwidth" op 20/40 en stel daaronder Channel en Extension Channel in.

Het beste kanaal kiezen kan via een Android telefoon bijvoorbeeld met de app Wifi Analyzer, op de PC met inSSIDer.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 1
Het H220 modem bevat geen gigabit aansluiting dus terug hangen wordt het hem niet.

Zoals gemeld werkt het V8 modem bedraad super goed en ook IPTV is top enkel het wifi is door niets op dit moment te versnellen of te versterken.

Denk zelf dus poort vrij maken en hierop een sterk wifi router koppelen om zo een draadloos netwerk te maken.

Moeten we helaas toch nog een extra apparaatje aanschaffen.

Toch bedankt voor je info Joran.

Reageer