Beantwoord

problemen na nieuwe menu

  • 3 August 2020
  • 5 reacties
  • 320 keer bekeken

Sinds het nieuwe menu er is heb ik problemen met opname

alles wat ik ooit opgenomen heb , zowel per aflevering of serieopname ,blijft hij weer opnemen Heb al vele malen gewist maar gebeurd elke keer weer. Dus opnames die allang zijn opgenomen neem t hij gewoon elke weer op. Erg irritant .

waar ligt dit aan ?

icon

Beste antwoord door Chrizziey 4 August 2020, 10:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Melseybruin,

Welkom hier! Dit doet de nieuwe software om een backup van de opname te maken als een opname is mislukt. Denk aan last minute aanpassingen of een programma wordt ingetrokken door de zender en op een later moment ingepland. De ontvanger neemt dan de herhaling op om te voorkomen dat de kijker de opname misloopt.  Als je de opname wil cancelen is het handig de lijst geplande opnames in de gaten te houden. Een aantal dagen voor opname verschijnt deze in de lijst. Als je deze dan compleet wist dan stopt het opnemen van de gehele serie en ben je niet de opnames kwijt die al gemaakt zijn. 
Het is alles behalve handig dat je moet wachten tot een opname gepland is en niet meer realtime het beheer hebt. Dit hebben we in de pilot destijds ook aangegeven. Hoop dat hier nog een oplossing voor komt op termijn. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Melseybruin,

- - - - - 

Het is alles behalve handig dat je moet wachten tot een opname gepland is en niet meer realtime het beheer hebt. Dit hebben we in de pilot destijds ook aangegeven. Hoop dat hier nog een oplossing voor komt op termijn. 

@ChrisWissink  Ja, dat blijft een bijzondere keuze van KPN. Ben er niet blij mee.

Gisteravond zag ik ineens een opname in de lijst waarvan ik dacht: hé, die heb ik helemaal niet geprogrammeerd. En meteen daarna: hé, die hebben we allang gezien, bekeken én verwijderd.

Toen realiseerde ik mij dat dit een gevolg is van bovengenoemde keuze van KPN.  In het verleden wiste ik namelijk bij Geplande Opnames de serie als we de laatste aflevering gezien hadden. Dat gaat nu dus niet meer en dan krijg je dit ongewenste bijkomende effect.

@Paul_  Wil jij dit nog eens bespreken met je collega's? Er is al tijdens de pilot veel gemopperd over deze keuze en ik mopper nu opnieuw/nog steeds...

inderdaad erg onhandig  je weet niet meer wat je nou wel en niet gezien hebt.

en dan te bedenken dat we hiervoor bij kpn gebleven zijn na onze verhuizing…….

tot nu toe wel spijt van

Reputatie 7
Badge +16

inderdaad erg onhandig  je weet niet meer wat je nou wel en niet gezien hebt.

en dan te bedenken dat we hiervoor bij kpn gebleven zijn na onze verhuizing…….

tot nu toe wel spijt van

Het enige wat vannacht is aangepast is nu wel dat de serieopname nu een seizoens en aflevering aanduiding heeft en dus makkelijker te herkennen is wat je nu hebt gekeken en wat niet. Hopelijk verzacht dat een beetje. Mocht je de update nog niet hebben en zal dat volgende week uiterlijk gebeuren.

 

dan wacht ik op de update. mijn opnamemenu ziet er niet zo uit hoor

Â