Vraag

Programma's in tweeen geknipt in de gids, maar één helft opgenomen.

• 30 maart 2017
  • 27 reacties
  • 507 keer bekeken

Het valt me op dat er soms een programma in twee delen in de gids wordt gezet, omdat er zo nodig één hele minuut 'Fashionchick' tussendoor wordt uitgezonden. Volgens mij is dat reclame en hoort dat niet als programma in de gids te staan. Het effect is namelijk dat (voorbeeld van afgelopen dinsdag) Grey's Anatomy in twee delen in de gids staat en de serie opname ziet dan het tweede deel als een herhaling. Hierdoor waren we de laatste paar minuten van Grey's kwijt, de opname loopt wel 15 minuten door maar dit was net niet genoeg. Het viel me laatst ook al een keer op maar toen hadden we er bij de opname geen last van. Kan dit vermeden worden in de toekomst?

27 reacties

Ik heb dit probleem ook. Erger nog, als ik het 2e deel (dus na fashionchick) extra wil opnemen krijg ik als antwoord dat deze al ingepland staat. Het 2e deel wordt echter niet opgenomen.
Hoop dat KPN hier snel een oplossing voor heeft.
Reputatie 2
Ik heb hier ook last van. Maar het probleem ligt denk ik niet bij KPN maar in eerste instantie bij EPG die de gids maakt en levert (ok, KPN zou onze klacht daar wel moeten neerleggen) maar eigenlijk is het probleem veroorzaakt door Net5 die zoiets raars aanleveren bij EPG en het niet zien als reclame (wat het wel is) maar als een programma.
Reputatie 7
Badge +13
Wat je kan doen is, klik op guide en ga terug in de tijd.
Als je ook het plus pakket heb, kan je tot 7 dagen terug.
Zoek het programma op en klik op ok.
Je kan dan het programma zien, alleen je kan de reclame niet doorspoelen.
Ik heb dit deze week met Bones gedaan, vergeten op te nemen en 2 dagen terug geen enkel probleem.
Reputatie 2
Ja, dat kan natuurlijk. Maar het is toch meer dan zot dat Net 5 een programma voor een reclame die zij als programma zien onderbreekt en dat je zelf niet het laatste deel kunt inprogrammeren.
Op de fb pagina van Net5 regent het ook al klachten hierover. Maar lezen is niet een sterke kant van Net5.
Reputatie 7
Zie ook dit topic.
Wat je kan doen is, klik op guide en ga terug in de tijd.
Als je ook het plus pakket heb, kan je tot 7 dagen terug.
Zoek het programma op en klik op ok.
Je kan dan het programma zien, alleen je kan de reclame niet doorspoelen.

Doordat ik er pas aan het einde van de opname achter kwam is dit voor mij geen oplossing. Aangezien dit een zender is waar ik niet kan spoelen ga ik niet het hele programma nog een keer kijken. Als het minder dan 5 minuten is dan kan ik het programma hierna starten aangezien dit nog een staartje van het vorige programma laat zien. Maar dit kan alleen als het maar om een paar minuten gaat. Een oplossing is dit dus niet. Als ik pas later (meer dan 7 dagen) deze opnames wil bekijken dan werkt dit ook niet meer.
Zie ook dit topic.
Dank, dit bevestigd dat we het hier hebben over een probleem wat meerdere abonnees hebben en wat blijkbaar al langer speelt. Wat is de huidige status hiervan? Als dit al zo lang bekend is neem ik aan dat er hard aan gewerkt wordt.

Ik zie dit als een programmeerfout. Optie 1 is om dit soort lange reclames niet als programma in een gids te zetten. Optie 2 is het tweede deel van een programma een dusdanige code mee te geven zodat een serie opname deze ook meeneemt. Het mag niet zo zijn dat ik nog steeds alle opnames met de hand moet controleren op dit soort problemen.
Reputatie 7
Het kan voorlopig wel als volgt:

Deel 1 HD plannen en deel 2 SD plannen.

Ik heb dat toen zo gedaan met Carlo's TV café. (toen dat nog uit 2 delen bestond)
Hallo Peter,

Ik snap dat dit een mogelijkheid is, ik had het in het andere topic al gelezen, maar dat vraagt van mij dat ik elke week ga controleren of het programma in twee delen in de gids staat, en als dit zo is moet ik een extra opname plannen. Het instellen van een serie opname zou mij juist de zekerheid moeten geven dat ik dit niet wekelijks hoef te doen. Dat bedoelde ik te zeggen met de laatste zin in mijn vorige bericht.
Reputatie 7
Ja, dat idiote van 1 minuut ertussen moet gewoon weg in de EPG. In de uitzending kan het blijven.

Gelukkig was Carlo niet zo boeiend. Maar een detective of film wil je toch helemaal hebben.

Ik heb Twister geprogrammeerd. In 2 delen HD. Hopelijk gaat dat goed.
Reputatie 7
Het kan voorlopig wel als volgt:

Deel 1 HD plannen en deel 2 SD plannen.

Ik heb dat toen zo gedaan met Carlo's TV café. (toen dat nog uit 2 delen bestond)
Zodra HD-vanaf-1 bij @jellehieminga actief is geworden gaat ook die vlieger niet meer op. Ik ben het met jullie eens dat hier een structurele oplossing voor moet komen, maar helaas kan KPN daar niet direct voor zorgen. Wellicht kunnen ze wat druk uitoefenen op die zenders. We kunnen de zenders natuurlijk ook gaan boycotten. 🆒 Persoonlijk kijk ik tegenwoordig al nauwelijks meer naar die reclamezenders.
Als ik een beetje cynisch wil zijn dan lijkt het net alsof die zenders dit met opzet zo doen, om opnemen te voorkomen (dan zie je het einde niet), want alleen nog bij opgenomen programma's kun je reclame doorspoelen, bij lineair kijken niet (!) en bij Terugkijken-via-de-Gids ook niet.
Reputatie 7
Badge +21
Dag @jellehieminga, goed dat je dit probleem opnieuw onder de aandacht brengt. Ik heb zojuist de technische dienst gevraagd of hier al een oplossing voor in de maak is! Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen laat ik dat hier weten 🙂
Reputatie 2
Volgens mij ben je niet cynisch. Ik had dit ook al lang bedacht. Dus als ik al gelijk kijk, dan is dat een mooi moment om wat te drinken in te schenken, mail te checken etc.
Reputatie 7
Badge +13
Ok, mijn eerste oplossing is voor jou niet bruikbaar.
Dan is er een andere oplossing.
Neem het niet op als serie, maar als los programma.
Dan kan je wel beide instellen.
Is meer werkt, maar zodra serie opnemen ook hiervoor goed werkt, is dit helaas de enige oplossing.
Reputatie 2
Nee hoor, ook als je ze niet als serie opneemt (want dat doe ik maar zelden) kan je het 2e deel niet opnemen. Geeft aan dat het al ingesteld is. (tenzij dat sinds afgelopen week wel kan, de week ervoor in ieder geval nog niet)
Reputatie 7
Badge +13
Nee hoor, ook als je ze niet als serie opneemt (want dat doe ik maar zelden) kan je het 2e deel niet opnemen. Geeft aan dat het al ingesteld is. (tenzij dat sinds afgelopen week wel kan, de week ervoor in ieder geval nog niet)

Duidelijk antwoord.
Ik ga ervan uit dat je de serie opname wel eerst hebt gewist uiteraard.
Dit kon eerder wel, dus ik denk dat er iets anders niet goed is.
Even op antwoord van Koen wachten.
Dag @jellehieminga, goed dat je dit probleem opnieuw onder de aandacht brengt. Ik heb zojuist de technische dienst gevraagd of hier al een oplossing voor in de maak is! Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen laat ik dat hier weten :)
Bedankt Koen, ik wacht af wat er hiermee gebeurd.
Ok, mijn eerste oplossing is voor jou niet bruikbaar.
Dan is er een andere oplossing.
Neem het niet op als serie, maar als los programma.

Bedankt Joop, maar dan ben ik weer terug bij het handmatig elke opname controleren en instellen. Dat was nu juist wat de serie opname ons uit handen zou moeten nemen. Laten we hopen dat er snel een oplossing komt.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi, ik heb teruggekoppeld gekregen dat er momenteel gewerkt wordt aan een oplossing! Omdat dit een nogal complex issue is kan het helaas nog wel enige tijd duren voordat deze beschikbaar komt 😞 Zodra er concrete informatie is over de implementatie van deze oplossing laat de technische dienst ons dat weten: wij melden ons vervolgens weer in dit topic!
Reputatie 7
Ook op het forum van Telfort hier klachten over. Te herleiden naar dat minuutje Fashion chick ertussen op NET5. https://forum.telfort.nl/tv-338/programmas-worden-sinds-2-wkn-kort-opgenomen-66560

TIP

Je kunt één deel HD en één deel SD opnemen. Dat lukt wel. Tweede deel alleen los programmeren. NIET als serie!

Beter SD dan helemaal niks. Zolang dit idiote minuutje er tussen zit.
Het enige wat echt werkt is Fashionchick en Fleur je leven ook opnemen. Dat loopt ook een kwartier door en dan heb je dus het laatste stukje.

Ergens is er dus eentje geweest die dacht laten we Fashionchick en Fleur je leven in de programmagids zetten en ergens is er ook eentje geweest die dacht 'wat een goed idee' en is dat goedgekeurd. Wat is er met deze mensen gebeurd? Waren ze dronken? Klap van de molen? Of betalen de mensen van Fashionchick en Fleur je leven zoveel geld dat de mensen van EPG omgekocht zijn? Dit verzin je anders toch niet?
Complex issue? Gewoon terug naar hoe het was. Dat lijkt mij niet zo moeilijk toch? Als het er tussen gezet kan worden, dan kan het er ook weer uitgehaald worden,
Ik zag dat het bij Peking Express en Grey's Anatomy nu weg is. Wel zag ik even snel dat er nu ook ergens eentje van Shoeby tussenzit.
Hopen dat het snel wordt opgelost. Als je alleen de laatste paar minuten mist, kun je het volgende programma met de groene knop bekijken, waardoor je de laatste 5 minuten kunt bekijken. Maar ja, dat werkt alleen als je het binnen een week ontdekt.
Wie verzint het om reclameblokken van shoeby en fashionchick in de gids te zetten?
Reputatie 7
Onlangs was er op de NPO ook een programma in tweeën geknipt (ben de details helaas inmiddels vergeten). I.t.t. bij de reclamezenders werd dit keurig opgevangen door serieopnemen. Ik vermoed dan ook (zoals ook al door anderen gesuggereerd) dat de reclamezenders dit doelbewust proberen tegen te werken. Waarschijnlijk om je te verplichten zoveel mogelijk reclame te bekijken. Ik ben dan ook bang dat KPN hier niet veel aan kan doen.
Bij Peking Express en Greys Anatomy is het gelukkig weg, dus het kan wel weg. Geen idee of het nu nog bij andere programma's is.
Reputatie 7
Badge +24
Wie verzint het om reclameblokken van shoeby en fashionchick in de gids te zetten?
Wij niet in ieder geval. 😉 Wij zitten er ook niet op te wachten omdat het opnemen daardoor lastig wordt. Dit is bekend bij de mensen die erover gaan maar je hebt met meerdere partijen te maken wat vaak niet bevorderlijk is voor de snelheid als je begrijpt wat ik bedoel.

Bij Peking Express en Greys Anatomy is het gelukkig weg, dus het kan wel weg. Geen idee of het nu nog bij andere programma's is.
Is het daar nu structureel weg? Dat zou wel fijn zijn in ieder geval.

Reageer