Beantwoord

Programma's opnemen - register wissen

  • 6 January 2020
  • 7 reacties
  • 412 keer bekeken

Wanneer je eenmaal een serie hebt geprogrammeerd, dan wordt deze na afloop ook in een register opgeslagen. En wanneer dit programma weer wordt uitgezonden, dan wordt deze weer automatisch opgenomen.

Vraag is hoe je dit register kunt wissen.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 7 January 2020, 16:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @LouisZ, welkom hier op het Forum. 

Wanneer je een serieopname plant dan wordt deze inderdaad elke keer opgenomen als het programma uitgezonden wordt. Als je dit wilt stoppen, dan kun je de serieopname verwijderen onder geplande opnames. Te vinden via Mijn Opnames > Geplande opnames. Is dat wat je zoekt?

Alle programma's, die ooit geprogrammeerd zijn, staan nog in de Geplande opnames.

Op dit moment heb ik één pagina met programma’s die nu geprogrammeerd zijn en daarna pagina's met programma's ,die ooit gepland waren.  De eerste pagina heeft een tijdstip van draaien, de andere pagina's niet.

Wanneer er weer een herhaling komt van een reeds gepland en gezien programma, dan kan hij zomaar weer opgenomen worden.  En daarmee verklein ik ongewild mijn vrije ruimte, of erger verlies ik  programma's.

Hoe schoon ik deze lijst, of beter wordt de software aangepast ?

 

Items (ooit gemaakte serie-opnamen) in de lijst Geplande Opnamen verwijder je op dezelfde manier als de opnamen zelf.

Per stuk met de rode knop.

Of meerdere door eerst de gele knop in te drukken. De regels selecteren (met OK vinkje zetten) en dan selectie wissen met rode knop.

N.B.
Als je daar een serie verwijdert en er staan nog opnamen van in je gemaakte opnamen dan staan die vervolgens niet meer netjes in een mapje.

Reputatie 7
Badge +20

Aha op die manier. Als je als serie de nieuwste uitzending opneemt zal deze de herhalingen niet op mogen nemen. Af en toe gebeurt dit wel eens. Dit is ook bekend en wordt gekeken hoe dit opgelost kan gaan worden. Wat je nu kan proberen is om eens om de opname uit de geplande opnames te verwijderen en dan de nieuwste uitzending weer als serie in te plannen. Worden en dan nog weer herhalingen opgenomen?

Het starten via de gele knop en daarna selekteren met de OK knop werkt goed.

Bij 100 items krijg je automatisch de keus om ze weg te gooien.

Maar waren het er nu 480 of 580 items dat ik moest weggooien.

Toch vind ik, dat de lijst Geplande opnames automatisch geschoond moet worden.

Items (ooit gemaakte serie-opnamen) in de lijst Geplande Opnamen verwijder je op dezelfde manier als de opnamen zelf.

Per stuk met de rode knop.

Of meerdere door eerst de gele knop in te drukken. De regels selecteren (met OK vinkje zetten) en dan selectie wissen met rode knop.

N.B.
Als je daar een serie verwijdert en er staan nog opnamen van in je gemaakte opnamen dan staan die vervolgens niet meer netjes in een mapje.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap je punt. Dit is echter niet of het zo gaat. Ik verwacht ook niet dat we ooit het automatisch gaan verwijderen. Mede omdat we niet zomaar weten wat de laatste aflevering van een serie is bijvoorbeeld. 

Ik heb nooit anders gedaan dan daar regelmatig opschonen.

Opdat de opnamen v.e. serie in een mapje blijven laat ik het in 'Geplande opnamen’ staan totdat ik de hele serie heb gekeken. Bij series kijken wis ik altijd de laatst bekeken uitzending, na de laatste staat er niks meer en kan het mapje onder Gepland dus weg. Ook als het jaar voorbij is (v.d. laatste afl.) en er toch niks meer staat.