Beantwoord

Programna niet opgenomen want "programma is niet uitgezonden"

  • 11 August 2019
  • 11 reacties
  • 534 keer bekeken

Ik vond een vraag van een jaar terug die "beantwoord" zou zijn. Probleem doet zich nog steeds voor dus daarom maar een nieuwe vraag.

Bij de opnames staan programma's waarbij je voor het afspelen de melding krijgt "Programma is niet uitgezonden en kon daarom niet worden opgenomen". Dat is niet waar want het programma is wel degelijk uitgezonden. Vroeger kreeg je de melding dat de opname corrupt was. Nu blijkbaar een white lie...

Het gebeurt volledig willekeurig en bij verschillende programma's (en niet zoals eerder werd gesuggereerd vooral bij sportprogramma's). Bij een losse uitzending niet zo'n probleem maar bij een serie bijzonder irritant want je mist dan meerdere afleveringen tussendoor.

Resetten, software opnieuw en serie opnieuw instellen biedt geen oplossing. Probleem blijft. Er zijn meer problemen met de decoder/software (w.o. series die eerst wel opgenomen werden en halverwege de reeks ineens niet meer etc) maar deze is wel heel vervelend.

Graag zou ik een structurele (en werkende) oplossing hiervoor vinden Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 14 August 2019, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Welkom terug @Anchesetamon! Hmm, ik herken het probleem niet direct. Ik heb het wel eens voorbij zien komen, maar dan ging het op programma's die niet opgenomen mogen worden (i.v.m. rechten). Dat je volledig willekeurig deze melding krijgt, en zelfs bij serie-opnames zie ik eigenlijk nooit.

Om dit te onderzoeken zou ik graag specifieke voorbeelden willen indien mogelijk. Dus zender/programma/tijd. Dan gaan we het hier proberen te reproduceren.

Er zijn meer problemen met de decoder/software (w.o. series die eerst wel opgenomen werden en halverwege de reeks ineens niet meer etc)
Mijn advies hierin is om serie-opnemen te gebruiken voor series die nog niet eerder zijn uitgezonden (en dus geen herhaling zijn). Friends (voobeeldje) is al vele malen herhaald en daarbij kan je dit probleem inderdaad ervaren (er wordt dan opgenomen voor zover gids kan zien, maar daarna niet). De Slimste Mens (ander voorbeeldje) kan je dan weer wel als serie-opname plannen aangezien dat nieuwe afleveringen zijn.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb geen reactie meer van je gezien @Anchesetamon. Als ik nog kan helpen dan hoor ik het graag.
Ik heb 't een keer bij een detective gehad. Maar die was inderdaad niet uitgezonden i.v.m. herinneringsprogramma Martine Bijl die avond.

Helaas noem je geen voorbeelden....
Ik ervaar dit probleem ook sinds vorige week bij Help mijn man is klusser al 2x nu en voor de eerste keer bij Het spijt me. Beide staan ingesteld als serie opname en het ging voorheen wel goed.

Ook merk ik dat de gids af en toe een programma niet wil opnemen. Kunnen er geen duidelijke verklaringen worden weer gegeven waarom zoiets gebeurd?
Reputatie 7
Badge +25
Ik ervaar dit probleem ook sinds vorige week bij Help mijn man is klusser al 2x nu en voor de eerste keer bij Het spijt me. Beide staan ingesteld als serie opname en het ging voorheen wel goed.

Welkom hier Debbie, goed dat je het meldt. Ik kijk “Help, mijn man is klusser” niet dus corrigeer me vooral als ik het fout heb. Morgen wordt afl. 2 uitgezonden als ik dat zo bekijk. Het is dus vorige week fout gegaan vermoed ik? En wanneer nog meer? In beide gevallen kreeg je de melding dat het programma niet was uitgezonden?

 

Advies: via ‘mijn opnames’ - ‘geplande opnames’ de serie-opname annuleren, en dan via de gids opnieuw als serie inplannen. Ik heb 'm hier nu ook als serie-opname gepland, dus zal het hier ook testen.

 

Ook merk ik dat de gids af en toe een programma niet wil opnemen. Kunnen er geen duidelijke verklaringen worden weer gegeven waarom zoiets gebeurd?

Kan je dit iets specificeren? Zie je dan een foutmelding? Wanneer, en hoe merk je precies dat ‘ie een programma niet wil opnemen?

Kan je dit iets specificeren? Zie je dan een foutmelding? Wanneer, en hoe merk je precies dat ‘ie een programma niet wil opnemen?

 

Dank je wel voor je reactie, ik heb de serie opname uit de lijst gehaald. Maar opnieuw inplannen lijkt niet lukken. Net als hieronder omschreven als antwoord op je vraag.

soms wil ik een serie opnemen en selecteer die optie dan ook, maar vervolgens komt de R van ingeplande opname er niet bij te staan. Probeer ik dan een ander programma op te nemen dan lukt het wel.

Reputatie 7
Badge +25

soms wil ik een serie opnemen en selecteer die optie dan ook, maar vervolgens komt de R van ingeplande opname er niet bij te staan. Probeer ik dan een ander programma op te nemen dan lukt het wel.

Duidelijk verhaal. Ik heb het zelf met “Help, mijn man is klusser” getest en daar is het inplannen als serie wel gewoon gelukt. Heb je toevallig nog een (ander) specifiek voorbeeld voor me? Ik wil het graag reproduceren zodat ik de collega's kan laten zien dat het fout gaat.

Het gaat bij mij nog steeds fout bij Help mijn man is klusser en het ging fout bij Het spijt me, maar die heb ik nog niet opnieuw kunnen testen. Verder weet ik de foutmeldingen niet meer, die zijn niet recent. Het komt zo nu en dan voor dat het niet lukt. Vaak kan ik dan wel 1 aflevering opnemen trouwens.

 

Kan het zijn dat mijn lijst van ingeplande programma's te lang wordt? Want daar staan werkelijk alle programma's in die ik ooit heb opgenomen. Ook degene die al heel lang niet meer uitgezonden worden.

Het gaat bij mij nog steeds fout bij Help mijn man is klusser en het ging fout bij Het spijt me, maar die heb ik nog niet opnieuw kunnen testen. Verder weet ik de foutmeldingen niet meer, die zijn niet recent. Het komt zo nu en dan voor dat het niet lukt. Vaak kan ik dan wel 1 aflevering opnemen trouwens.

 

Kan het zijn dat mijn lijst van ingeplande programma's te lang wordt? Want daar staan werkelijk alle programma's in die ik ooit heb opgenomen. Ook degene die al heel lang niet meer uitgezonden worden.


Het spijt me wordt niet meer uitgezonden wegens tegenvallende kijkcijfers. De uitzendingen, ook die nog niet uitgezonden zijn, zijn alleen nog via Videoland te bekijken.

De lijst met “geplande opnamen” zou je absoluut moeten opschonen. Hij loopt dat steeds helemaal na en vergelijkt dat dan met de gids. Als daar te veel in staat wat niet meer uitgezonden wordt…

LET OP. Laat series waarvan je nog wel opnamen hebt wel staan bij '’geplande opnamen'’, want dan blijft het bij opnamen keurig in een mapje staan.

Oké dank je wel voor de uitleg. 

Dat probleem heb ik ook. Geeft aan dat dat programma niet opgenomen is. Is een storing. Of foutmelding bij lang leve de liefde op sbs6 en goede slechte tijden op rtl lounge waardeloos