Beantwoord

radio-aansluiting op hifi set en wel een Bang &Olufsen beocenter 2

  • 19 July 2019
  • 11 reacties
  • 2272 keer bekeken

Bang en Olufsen hifi set gekocht, heb geen radio-ontvangst, cd speler doet het wel. Heb kabeltje bij KPN gekocht en deze in de tv-ontvanger aangesloten en de tulp aansluitingen in de socket unit van de B&O. Nog steeds geen ontvangst. Via chat KPN geprobeerd te kijken of hun een oplossing hadden. Die konden ze me ook niet geven. Tip gekregen om het op het forum te proberen. Zou zeggen, iedereen met hetzelfde probleem, brandt maar los. Ben zeer benieuwd of iemand het kan oplossen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 July 2019, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Mijn eerste idee zou zijn: heb je op de B&O wel de goede ingang geselecteerd? Als je de decoder van KPN daarop aansluit dan is dat waarschijnlijk de Aux ingang.
Het radiodeel van de B&O zal niks doen want die werkt heel anders.

Dus Aux selecteren, KPN decoder aanzetten en daarop een radiozender kiezen (kanalen 800 en 900).
Ik heb het groene deel van de audiokabel in de tv ontvanger gedaan en de rode en witte aansluiting op het kastje van de beocenter waar alles op aangesloten zit. Wat doe ik verkeerd?
Ik bedoel dus de aux in ingang.
Op radio niks geen ontvangst op tv alleen
Reputatie 7
Badge +10
Laat ik het stap voor stap noemen:
Kabeltje aansluiten aan beide kanten, in de KPN decoder aan de achterkant in de groene uitgang.
B&O aanzetten en daar op het knopje Aux drukken.
Decoder KPN aanzetten en kiezen voor kanaal 808 (Skyradio als voorbeeld).
Je zou nu het geluid van kanaal 808 via de boxen van de B&O moeten horen.


As je de TV en de KPN ontvanger aanzet, krijg je dan op de TV wel iets te zien en horen als je kiest voor kanaal 808?

En laatste check: welke KPN ontvanger heb je?
Ik heb decoder HMB2260. Als ik decoder op 809 zet krijg ik muziek via tv maar geen beeld. Geeft op scher aan u luistert nu naar radio 538.
op mijn beocenter 2 zit geen aux knopje. Op
de socket unit waar alle aansluitingen opzitten heb ik op de aux ingangen de rode en witte tulpaansluitingen zitten.

Deze set op radio zetten gaat niet werken zonder een antenne voor het FM signaal je zal de juiste externe ingangs bron moeten selecteren.om het audio signaal uit de HMD hoorbaar te maken.

Via list wordt een menu geopend waar de bronnen kunnen worden gekozen
De derde keuze zou volgens de gebruiks aanwijzing AUX moeten zijn.
ik heb de tulpaansluitingen verplaatst naar line in en FM kabel aangesloten. Hij werkt nu.
geweldig dank voor uw hulp. Was al zo lang aan het zoeken, nu eindelijk muziek op mijn beocenter.
Fijn om te lezen dat het allemaal is opgelost! Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je ons te vinden! 🙂
Dank voor jullie hulp. Fijn weekend.👍😃😃