Vraag

Radio afspelen hapert

  • 11 April 2021
  • 7 reacties
  • 152 keer bekeken

Goedenmiddag,

Al enige tijd bezig met kpn omtrent storing van tv en radio. Nieuwe tv ontvanger toegezonden gekregen maar niet fatsoenlijk een dag muziek kunnen luisteren.

Staan nu echt op het punt om over te stappen op een andere provider want zijn er helemaal geirriteerd door. Dan krijg je ook nog iemand aan de lijn die gewoon de hoorn erop gooit omdat hij niet tegen kritiek kan. Belachelijk 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @MitchyLuna, wat rot dat 't allemaal zo stroef verloopt, en het probleem nog niet verholpen is. Ik kan me voorstellen dat het voor irritatie zorgt. 

Ik doe graag een poging om je te helpen dit op te lossen. Kan je me daarvoor meer over de situatie vertellen? Je hebt dus al een nieuwe tv-ontvanger gekregen. Hoe is de tv-ontvanger verbonden met je Experia Box en de televisie? Wat gebeurt er precies, is het alleen het geluid dat hapert, of ook het beeld wanneer je tv kijkt? Alle informatie is welkom, dan kijken we er naar.

Goedemorgen Alexandra,

 

Als de tv langer aanstaat op radio of tv dan begint die te haperen. Wij hebben alle stappen doorlopen die jezelf kan doen via kpn. Ook hebben we verschillende keren contact gehad en vandaar een nieuwe tvontvanger en kabel toegestuurd gekregen. Wij hebben alles draadloos. Als je in onze gegevens terugkijkt is er al meerdere malen contact hierover geweest. We hebben al jaren kpn maar op deze manier is het niet leuk meer. Ook als je een programma vanaf het begin terugkijkt heb je iedere keer in beeld van die draaiende balkjes omdat je dan terug bent gegaan in het menu. We irriteren ons hier mateloos aan en staan echt op het punt om verder te kijken naar een andere aanbieder.  

Als de tv langer aanstaat op radio of tv dan begint die te haperen.

Ik begin te denken dat het dan aan je televisietoestel ligt en niet aan kpn.

En het kan ook nog aan de draadloze verbindingsset liggen. Heb je er nog een met 3 lampjes erop? Das ook een oudje.

Maar dan ga ik nog voor de tv. Want die DVS staat ook 24/7 aan, dus na “langer aanstaan” tv gaat dan ook niet echt op.

Het is ook onwaarschijnlijk dat 2 ontvangers (na elkaar) hetzelfde euvel vertonen. Bovendien omdat het ook nog eens na “langer aanstaan” optreed.

Welk merk (en type) televisie heb je? Hoe oud is deze?

De tv is een samsung en net 2 jaar oud dus dat denk ik niet. Er zijn meer mensen die ik hier over hoor . En dan zou het ook bij mijn kinderen boven aan de tv moeten liggen en die tv’ s zijn ook 2 jaar oud

Hmm, gek inderdaad. 

Heb je het via alle ontvangers in huis? Je spreekt hier nu ook “van de kinderen boven” namelijk.

Zijn álle ontvangers via een DVS verbonden. En is dat nog dit oude model:

 

ja klopt dat zijn deze ontvangers

Overweeg dan eens die oude meuk DVS te vervangen door nieuwe type. Voor 2 tv's zijn dan 3 adapters nodig.

Nog beter is bekabeling. Eénmalig meer werk; materiaal kosten lager; levensduur veel langer; verbinding sneller en uitermate stabiel.