Beantwoord

Radio geluid veel harder dan de tv

  • 5 September 2019
  • 8 reacties
  • 1155 keer bekeken

Volgens mij is het op 5 september 2019 nog steeds zo.
Ik moet de afstandsbediening bij de hand hebben als ik overschakel van tv naar radio, geluid is anders veeeel te hard.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 5 September 2019, 18:20

Bekijk origineel

8 reacties

Klopt. Dit heb ik ook bij de Ziggo box en bij de Digitenne box.

Bij de KPN box kun je het verschil wel verkleinen door de output (HDMI danwel optisch) op Dolby te zetten. Dan kun je het geluid van stereo-zenders (dus ook radio) 8 db zachter zetten. Maar de verschillen, die blijven.

Op dit forum is er al veel over geschreven.
Dit is maar één zoekopdracht:
https://forum.kpn.com/search?q=geluidsverschil
Dank je, ga het direct uitproberen.
Reputatie 7
Badge +22
Zou fijn zijn als KPN hier iets aan gaat doen. Daar moet toch iets aan te doen zijn? De techniek van tegenwoordig kan er heel veel. 😉
Reputatie 7
Badge +21
Dank je, ga het direct uitproberen.
Heb je het nog kunnen testen? Ik ben erg benieuwd of het geluidsverschil nu kleiner is geworden.

Zou fijn zijn als KPN hier iets aan gaat doen. Daar moet toch iets aan te doen zijn? De techniek van tegenwoordig kan er heel veel. 😉
Ik heb het ingediend als verbetervoorstel. Mijn collega's zullen dit verder uitzoeken en bekijken of het mogelijk is om dit aan te passen.
Ik heb dit verschil al sinds ik digitale kabeltelevisie heb. (gebruik al zo'n 12 jaar thuis geen FM meer).

Sedert half 2007 heb ik digitale tv. Toen nog in SD via Ziggo met de Panasonic TU-DC40RD.
Huidig via Ziggo is er ook nog steeds behoorlijk volumeverschil tussen radio- en tv-zenders.

Nu dus ook al sinds ik KPN ITV heb (maart 2011).
Jammer genoeg geen noemenswaardig verschil.
Reputatie 7
Badge +21
Jammer genoeg geen noemenswaardig verschil.
Wat jammer dat je geen groot verschil merkt. Ik heb deze vraag intern doorgezet, zoals ik al eerder aangaf. Ik hoop dat er binnenkort verandering in komt. 🤞🏽
Het verschil tussen zenders met Dolby geluid en de stereo-zenders is met die instelling 8 dB. Dat hoor je echt wel.
De verschillen tussen (stereo)zenders onderling veranderen natuurlijk niet.

Kwestie van volume terugdraaien en dan naar een radiozender. Hier zeker noodzakelijk. Want ik ga dan naar één v.d. hardste zenders: 40UP radio. Die tettert de tent uit. Ondanks die 8 dB demping. Ook Grand Prix Radio is heel hard.

Je kunt niet stellen: tv zenders zijn zacht en radiozenders zijn hard.
Het zijn gewoon verschillen per zender ongeacht radio of tv.

Reageer