Beantwoord

Radio kanaal Haarlem 105 (1023) werkt niet

  • 16 May 2021
  • 13 reacties
  • 166 keer bekeken

Als ik afstem op Haarlem105 op 1023, het radiokanaal, dan werkt het niet.

De radiozender doet het wel via FM (ether) en DAB+. Er lijkt me dus geen storing bij het station zelf.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 19 May 2021, 08:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG Een tiental lokale omroepen ondervindt momenteel problemen met de doorgifte via KPN en de andere DSL-/glasvezelproviders. De oorzaak daarvan ligt bij Ziggo. Die is verantwoordelijk voor de aanlevering van het signaal. Ziggo heeft onlangs wijzigingen daarin aangebracht, en nu ondervinden andere providers daar problemen mee. Helaas gaat de afhandeling van dit probleem niet echt soepel, zoals verschillende lokale omroepen al hebben gemerkt. Ziggo verwijst naar KPN, en KPN verwijst weer terug naar Ziggo…

Piet. 

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG Overigens gefeliciteerd met het bereiken van de 36.000 reacties… :wink:

Piet.

Overigens gefeliciteerd met het bereiken van de 36.000 reacties… :wink:

Dank je, Piet. Had het zelf nog niet gezien. M'n toetsenbord werkt nog steeds na zoveel berichten.:grinning:

@P.J.M. van der Vooren 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Tennis-kijken-bij-Ziggo-is-een-ramp/td-p/777231

Zou je trouwens hier even kunnen reageren. Beweert dat de wedstrijd niet helemaal is uitgezonden. Maar in zijn geval is het niet helemaal opgenomen. En de tip om bij zo'n finale dan ook het volgende programma gewoon in te stellen voor opname. 
Of gewoon live kijken natuurlijk. Dat is het leukst bij sport en kan ie ook de hele wedstrijd zien.
Want ik heb ook gekeken, via Ziggo Sport Tennis. En de hele wedstrijd is gewoon uitgezonden. Maar liep wel in de programmatijd van 2 volgende uitzendingen door!

@P.J.M. van der Vooren 

Dank, Piet voor het overbrengen van de reactie. Wilde ooit een account voor het Ziggo forum, maar ze willen me net iets te veel weten.

Groeten, Peter

Reputatie 7
Badge +19

Hi @PeterG en ook @P.J.M. van der Vooren, dank voor het seintje! Er zijn problemen met radiozender Haarlem105 begrijp ik van jullie, werkt de zender op het moment helemaal niet? Ik kan zo niets vinden over een storing, daarom doe ik voor de zekerheid navraag bij de specialisten. Zo gauw ik meer weet, horen jullie hier van me :)

Reputatie 7
Badge +9

@Alexandra Hoi Alexandra,

Ter informatie: Ziggo heeft onlangs bij een aantal lokale omroepen de apparatuur vervangen waarmee de signalen van deze omroepen via het kabelnet van Ziggo naar de regionale centra van Ziggo worden getransporteerd. Van daaruit gaan de signalen naar de Media Hub in Hilversum, die onder beheer staat van Red Bee. Daar komen deze signalen beschikbaar voor andere providers, zoals onder andere KPN.

De nieuwe apparatuur van Ziggo schijnt niet in alle gevallen goed aan te sluiten op de ontvangst bij de Media Hub, en die weer niet met de aanlevering aan de andere providers. Daardoor komen de signalen niet aan bij die andere providers.

Naar ik van de lokale omroep Bollenstreek Omroep (BO; voor de gemeenten Noordwijk, Hillegom, Lisse en Teylingen) heb begrepen - deze omroep ondervindt ook problemen - gaat het vaak om (ik citeer) “het plaatsen van de juiste vinkjes” in de computerprogramma's die het een en ander sturen. Als Ziggo een bepaald vinkje plaatst, moet dat overeenkomen met de vinkjes bij Red Bee en met de vinkjes bij de andere providers. Als dat niet het geval is communiceert het een en ander niet met elkaar. En dat schijnt momenteel het geval te zijn.

Dit probleem speelt bij een aantal lokale omroepen overigens al langere tijd.

Wellicht is het goed om hierover ook even contact op te nemen met de NLPO, de organisatie van de lokale publieke omroepen. Die beschikt over meer informatie.

Piet.

Het radiokanaal is zo stil als een muis, @Alexandra .

TV kanaal doet het (gelukkig) wel.

Reputatie 7
Badge +19

@P.J.M. van der Vooren Dank voor de uitgebreide informatie, Piet! En dank @PeterG :) 

Mogelijk is de storing al wel bekend bij de technische mensen, maar ik kan er niks over vinden. Daarom heb ik het toch naar de specialisten doorgezet: baat het niet dan schaadt het niet, ik wil zeker weten dat 't bekend is. Zo wel, prima, zo niet, dan kan het verder uitgezocht worden. Ik laat het jullie hier weten zo gauw ik reactie van ze heb.

Reputatie 7
Badge +9

@Alexandra @PeterG Zojuist van lokale omroep Bollenstreek Omroep (BO) vernomen dat Ziggo de apparatuur bij de omroep heeft vervangen en dat in ieder geval voor deze omroep alles nu weer goed werkt, ook bij andere providers.

Piet.

Reputatie 7
Badge +19

@P.J.M. van der Vooren Dat klinkt goed, dank voor het delen! Een van jullie al kunnen testen of het weer werkt? Ik heb aan deze kant nog geen updates. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat testen mag @PeterG doen, want ik woon zelf niet in de regio Haarlem. Wel in de regio van Bollenstreek Omroep.

Piet.

Hartstikke stil op 1023 helaas. (18:08)

@P.J.M. van der Vooren , @Alexandra 

UPDATE 18:41

Er komt geluid uit het audiokanaal!!! :grinning:

Reputatie 7
Badge +19

Hartstikke stil op 1023 helaas. (18:08)

@P.J.M. van der Vooren , @Alexandra 

UPDATE 18:41

Er komt geluid uit het audiokanaal!!! :grinning:

 

@PeterG Super, fijn om te horen 🙂 Ik heb ook terugkoppeling van de specialisten gekregen. Ze hebben een aanpassing gedaan waardoor het weer werkt en melding uitgezet naar de leverancier. Mocht je nog bijzonderheden opmerken, laat het me dan weten :)