Beantwoord

Radio luisteren op Philips soundbar via KPN kastje

  • 22 March 2019
  • 5 reacties
  • 810 keer bekeken

Een week geleden overgestapt en een zeer tevreden KPN klant. Tv kijken via kastje gaat prima.

Krijg het alleen niet voor elkaar om via het KPN kastje op mijn Philips HTS 8140 soundbar naar de radio te luisteren. Ik heb me een ongeluk gezocht op dit forum maar ben door alle tips en verschillende kabelnamen volledig verdwaald in deze materie. Heb vanmiddag een ?jack? kabel opgehaald maar heb geen idee waar ik die in mijn soundbar moet stoppen. Iemand enig idee?

vr gr Maarten

icon

Beste antwoord door Maarten uit Zwolle 23 March 2019, 13:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Die HTS8140 heeft een optical (TOSLink) aansluiting.
Dat is mijns inziens de beste methode om de TV ontvanger aan te sluiten.
Hartelijk dank voor je reactie!

kun je me svp vertellen welke aansluiting/ gat ik moet gebruiken? Ik heb geen idee wat de optical aansluiting is.

Reputatie 7
Hmmm, het lijkt erop dat die hts8140 alleen een optical out poort heeft en niet een optical in.
Het is inmiddels gelukt met een optical kabel richting mijn subwoofer!
Volgens de specificaties van Philips heeft deze HTS uit 2008 i.i.g. wel TV-ingang (audio, cinch). Dat zijn dus die twee tulpstekers bovenin op de onderste foto. Met het witte en rode randje. Op de onderste foto lijkt het plugje rechtsonder "optical" te zijn. De specificatie van Philips rept echter niet over optical in of out.

(mogelijkheid 1) Als je de soundbar direct met een kabeltje (jack - cinch) van af de kpnbox aansluit, op TV-ingang (audio, cinch), dan kan je radio luisteren zonder dat de tv aan moet. Nu loopt het geluid naar de soundbar waarschijnlijk (zeker als ik de kabels zo zie) van af de tv. En als je nu de tv uit zet .... tja.

(mogelijkheid 2) Bij mijn Philips tv uit 2012 kan ik het beeldscherm uitzetten zodat de tv aan blijft. En hij dus geluid blijft doorvoeren naar de HTS. Bij mijn TV druk ik dan op de groene knop (met de Philips-afst.bed.!) en kies voor "scherm uitzetten". Ook dan kun je radio blijven luisteren zonder beeld.

tulp =cinch

Update (+12 min.):
Dit kwam terwijl ik e.e.a. aan het uitzoeken was.
Het is inmiddels gelukt met een optical kabel richting mijn subwoofer!
Goed dat het gelukt is!

Reageer