Vraag

radio luisteren via soundbar of home cinema set

mijn oude micro setje is aan vervanging toe ( en kan bovendien niet aangesloten worden op de ITV ontvanger ) en het geluid op mijn nieuwe tv mag wel beter...

Nu gaf iemand mij het advies om een setje (pc ) boxen te kopen zodat ik op die manier radio kan luisteren via de ITV zonder dat mijn tv aan hoeft te staan. Maar is dat inderdaad mogelijk ? Ik heb nu een aantal keren gelezen dat het geluid dan niet gelijk loopt met het beeld als je de boxen ook gebruikt om het geluid vd tv te versterken ?

In een grote media winkel kwamen ze met nog een ander advies : een soundbar aansluiten om radio te luisteren zonder dat de tv aan moet. Is dat inderdaad een optie ?

Of toch maar een nieuwe home cinema set kopen ?

Het is overigens niet voor in een woonkamer maar voor in een woonkeuken waar voornamelijk de radio aan staat overdag. En ik hoef dus geen bioscoopgeluid te hebben etc. 😉
ik wil gewoon digitale radio kunnen luisteren zonder dat ik de tv aan hoef te zetten.
alvast bedankt !

6 reacties

sounder = soundbar
krijg het niet aangepast 😢

admin: titel van je topic aangepast :)
Reputatie 7
Ik zou niet weten waarom het geluid niet synchroon met het tv beeld zou zijn met PC boxjes (die hun eigen versterker hebben).
Ik heb een audioset optisch aangesloten, maar als ik die via de analoge out (mini-jack) laat lopen, die je ook voor de PC boxen zou gebruiken, is het geluid gewoon synchroon.

Met de PC boxen kun je uiteraard ook 'radio' luisteren via de iTV box. Nadeel van PC boxen is dat ze geen afstandsbediening hebben om het volume te regelen.

Een soundbar, in diverse formaten en prijsklassen te krijgen, heeft wel een afstandsbedieningkje.

En een audioset, ook een kleine,... lijkt me in een keuken gezien je wensen misschien een pietsie, euh, groot misschien.
Mocht je toch een nieuw microsetje willen kopen let er dan op dat er minstens een audio-input op zit in de vorm van de bekende rode en witte (contra)tulp aansluiting. (AUX IN afbeelding).
Dank je wel PeterG !

omdat ik bij het zoeken op o.a dit forum dit tegen kwam ( met het geluid dat niet synchroon zou lopen ) : https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/boxen-op-geluidsuitgang-312850

en dank je wel voor de tip met de aansluiting mocht ik een nieuw micro setje kopen 😉
Reputatie 7
largomonza15 schreef:

Dank je wel PeterG !

omdat ik bij het zoeken op o.a dit forum dit tegen kwam ( met het geluid dat niet synchroon zou lopen ) : https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/boxen-op-geluidsuitgang-312850

en dank je wel voor de tip met de aansluiting mocht ik een nieuw micro setje kopen ;-)

Tja, dat topic ben ik indertijd ook tegengekomen. Ik kan dat echter niet reproduceren hier. Als ik de analoge output gebruik naar de versterker blijft het synchroon. Het zou hooguit te verklaren zijn met de verwerking(ssnelheid) van het hdmi signaal in de tv.
Je kunt het evt. uitproberen als je nog een setje pc boxen hebt liggen.
ok dank je voor je reactie !
ik ben weer wat wijzer geworden 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Hoi @largomonza15! Ik zie dat je al een heel eind op weg bent met de hulp van @PeterG. Superfijn! Een apart geluidssysteem biedt de oplossing, zodat je geluid niet via de TV loopt. Het geluidsysteem kun je dan aansluiten op de TV-ontvanger, dan kun je radio luisteren zonder dat je je TV aan hoeft te zetten. Als je op dit moment nog vragen hebt stel die ook vooral 🙂.

Reageer