Beantwoord

Radio vanaf TV ontvanger KPN rechtstreeks beluisteren op Sonos Beam

  • 13 January 2020
  • 3 reacties
  • 1088 keer bekeken

Graag wil ik het volgende onder de aandacht brengen:

Een Sonos Beam soundbar is via een HDMI ARC aangesloten op de “one connect” aansluiting (HDMI ARC)van een Samsung TV. De TV ontvanger is mbv een HDMI kabel eveneens aangesloten op deze “one-connect” aansluiting. Mijn vraag is of de radio-mogelijkheden van de tv-ontvanger (zenders 801 en verder) te beluisteren zijn op de Sonos Beam ZONDER de TV in te schakelen...

icon

Beste antwoord door Natasja 15 January 2020, 19:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Sr59. Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je nu een HDMI ARC kabel gebruikt. Radio luisteren via je Sonos Beam zonder de televisie aan te zetten lukt dan niet, omdat het geluid via je televisie is gelust. Als de Sonos Beam een optical ingang heeft, kun je het geluid vanaf de tv-ontvanger met een S/PDIF kabel rechtstreeks naar de Sonos doorlussen. Dit zou je even moeten uitproberen. Geef in de geluidsinstellingen van de tv-ontvanger wel aan dat het geluid via optisch gaat.

Een andere optie is om radio te luisteren via je Sonos app. Dan hoeven zowel je tv-ontvanger als televisie niet aan. Je kunt in de app ook een favorietenlijst met zenders maken. 

Admin: bericht aangepast.

Badge +12

@Natasja De Beam heeft geen optical ingang. Een Playbar wel. De Beam heeft alleen een HDMI-ingang.

Als @Sr59 via de Beam de radiozenders via de ontvanger wil luisteren dan is de enige optie om de tv aan te zetten. Anders moet je gaan werken met receivers of splitters etc. en dat wordt een dure oplossing.

Welke zenders wil je luisteren @Sr59 ? Via Sonos kun je ook honderden radiozenders beluisteren namelijk.

Reputatie 6
Badge +9

Oeps, dan heb ik die twee even door elkaar gehaald. Scherp, @Edwin_Merks:grin:  In dat geval is het inderdaad een stuk eenvoudiger om radio te luisteren via de Sonos app, als je de tv niet aan wilt hoeven zetten. Beantwoordt dat je vraag, @Sr59

Reageer