Beantwoord

Radio via de tv-ontvanger

  • 7 August 2019
  • 3 reacties
  • 258 keer bekeken

Ik heb helemaal geen radio ontvangst meer waar kan dit aan liggen?
Wel altijd gehad maar opeens weg

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door PeterG 7 August 2019, 20:53

Bekijk origineel

3 reacties

Als je tussen nu en enkele maanden geleden bent overgestapt naar KPN dan kan het kloppen. Je oude kabelaar heeft het signaal dan definitief stopgezet en dan heb je dus ook geen FM meer via hen.

KPN heeft geen FM maar levert radio via dezelfde box als tv. Zie ook knopje radio op de afst.bed. Je kan daartoe de audio uitgang (minijack stereo) met bijvoorbeeld de aux in (tulp aansluiting meestal) van je versterker verbinden.

Heeft je versterker optical in dan kan je die ook gebruiken v.a. de optical out van de kpn-box.

Voor de minijack naar tulp heeft KPN een kabeltje meegeleverd (groen minijack stekkertje en rode en witte tulp). Voor optisch kun je een kabeltje in een radio/tv-zaak kopen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Loewi. Welkom op het forum! Ik zie dat PeterG al een uitgebreid antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Klopt het dat je sinds kort bent overgestapt naar KPN? Het zou goed kunnen dat het oude signaal stopgezet is en dat je daardoor geen signaal meer krijgt via een coax verbinding. Bij KPN kan je via de tv-ontvanger radio luisteren. Ben je hiermee geholpen? Mocht je toch nog vragen hebben, dan horen we dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Als er toch nog iets voor jou kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden.

Reageer