Beantwoord

Radio WDR4 terug

  • 17 January 2021
  • 18 reacties
  • 1117 keer bekeken

Het is nu al 2021 !!!!!!!!!!!!!!!

Ik zit dus al jaren te wachten op het veranderen van het radio pakket van KPN.

Wanneer komt er voor de oostelijke helft van Nederland WDR 4 weer terug in het radiopakket????

Groetjes van een jarenlang lid van de KPN   -- Harm Hoitink

 

PS. Ik heb dit onderwerp al vele malen aan de orde gesteld bij de KPN

icon

Beste antwoord door PeterG 17 January 2021, 17:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi @Harm47 ,

Het verzoek voor deze radiozender staat al heel lang. Ik begrijp echter wel dat KPN er niet zo op zit te wachten. Want ze moeten er dan voor álle aansluitingen ook Buma/Stemra voor afdragen en slechts een deel van de klanten in alleen het oosten van het land zal er op afstemmen.

Gelukkig zijn er andere wegen. Het is 2021 nu.

Via DAB+ bijvoorbeeld; daarmee is ie prima via de ether te krijgen. En via internet. Allemaal via je boxen/geluidsinstallatie te krijgen met wat geschikte verbindingen. Met bv een bluetooth adapter op een aux ingang van je geluidsset kun je het streamen v.a. je laptop, tablet of smartphone.

Als je er op wilt wachten via de decoder kan je lang wachten vrees ik.

Hier luister ik ook diverse zenders gewoon via de moderne middelen als DAB+ en zeker internet.

Koop een “internetradio”. Kan je de hele wereld mee krijgen :wink::relaxed: .

Beste PeterG en KPN,

Duidelijk antwoord maar je vergeet een belangrijke groep. De 80 plussers die nog met heel veel plezier naar deze zender luisteren. En dan moet je niet aankomen met DAB+. Die mensen willen gewoon een zender kiezen en klaar. 
Mijn schoonpa is er eentje van, inmiddels al 90...waardoor we noodgedwongen naar Ziggo zijn overgestapt. En van dat menu wordt een 90 plusser ook niet vrolijk…. 

 

Of heeft KPN dezelfde zendercoördinator als de NPO ?

Stukje disrespect naar je klanten die soms al 60 jaar lid zijn…..Iets met dor hout ? 
 

floris 

Ik lees veel geklaag op het forum van Ziggo over het gebruik van de radiozenders via de Mediabox XL en Next bij Ziggo. Zeker nu ook de analoge radio (FM) bij Ziggo nog dit jaar verdwijnt.

Ziggo heeft van de week het menu veranderd en maakt het nu nóg gebruikersonvriendelijk. Ik zou voor mijn schoonvader liever KPN willen, maar de man zweert bij WDR 4 🤭

 

Maar de aanname dat WDR4 alleen aantrekkelijk is voor mensen in het oosten vind ik volstrekte onzin...Spreken die allemaal Duits dan. Spreekt  de rest van Nederland dan wel Frans en Engels ? Ik moet zeggen, op WDR4 wordt tamelijk weinig gesproken en veel muziek gedraaid. Jaren 60/70/80, Countrymuziek en af en toe Duitstalig. Gewoon een leuke zender die ik ook liever hoor dan een van die DJ’s en sidekicks die zo hard om zichzelf moeten lachen…..

 

Ik zelf ben overigens ook al jaren lang tevreden gebruiker van KPN. Fijn overzichtelijk en makkelijk te hanteren menu. 
En ja, ik stream mijn muziek overal vandaan 🎵 
 

Buiten het feit dat het irritant is dat je je TV zenders niet zelf mag indelen (zonder al te veel handelingen te moeten doen) is alles prima bij KPN. 
 

floris
 

 

Ik preek niet graag voor andermans parochie, maar...

Misschien is T-mobile dan nog iets? Dat werkt (vrijwel) hetzelfde als kpn, via internet).

Die hebben deze Duitse radiozenders:

1207 Deutschlandfunk

1205 NDR 1 (Info)

1206 NDR 2 (Kultur)

1202 WDR 2

1203 WDR 3

1204 WDR 4

N.B. hun piepkleine decoder heeft geen display.

Hun zenderoverzicht.

Tele2 heeft alleen WDR 3 en KPN heeft alleen Deutschland Funk.

Tele2 heeft redelijk klein zenderaanbod (tv + radio) en geen extra pakketten. En ook niet zo veel HD.

Verdere keuze is er helaas naast de kabel (Ziggo bij je vader) niet.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zit deze week in een vakantieappartement waar ze Ziggo hebben. Zowel op TV als op de radio is het aanbod iets verschillend in vergelijking met KPN. Sommige zenders zijn er alleen bij KPN en andere juist weer alleen bij Ziggo. 
 

Gaat het iemand om slechts één zender, dan kun je daarop een keuze maken. Maar vaak mis je dan juist weer een zender die de ander niet doorgeeft. 
 

Wat betreft radiozenders: Daar zou ik nooit mijn keuze op bepalen. Koop een internetradio en je kunt alle radiozenders van de hele wereld ontvangen. Ook WDR 4 

De oplossing voor @Harm47 ! 

Reputatie 6
Badge +8

Of een schoteltje met satellietontvanger. Kun je zonder abonnement naar alle Duitse en Engelse TV en radiozenders kijken / luisteren.

 

Prima suggesties allemaal, waarvoor dank. Maar het blijft echter om een man van 90 gaan die in een rolstoel zit. Hoewel nog super helder van geest kan je hem niet meer opzadelen met een schotelantenne, streamingdiensten, Bluetooth etc. T mobile is misschien wel een optie, ik ga daar eens induiken. 
 

Voorlopig dan nog maar even met Ziggo verder…..😩
 

Floris

:tired_face:

Bevalt Ziggo niet?

Of is 't vanwege de omslachtige manier om straks digitale radiozenders via de XL / Next te beluisteren? Als FM weg is.

Reputatie 5

Wat is het verschil dan met de KPN doos? Je hebt zowel bij ziggo als KPN de doos nodig, hoewel als je bij ziggo een tv hebt die DVB-C aan kan (en dat zijn alle TV's van de laatste jaren) kan je alle (eventueel met smartcard) zenders natuurlijk via de TV krijgen en heb je geen doos nodig! Ik zou dat niet omslachtig willen noemen, dat is het bij KPN wel via de doos.

Bij KPN kun je 3 cijfers intoetsen en dan heb je de zender.

Bij Ziggo gaat het via een app op de “doos” (XL en Next), die niet zonder het tv scherm is te bedienen. Of met voice command via ab, maar dat vinden velen ook lastig.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Digitale-radiozenders-801-e-v-verdwenen-na-update-13-4-2021/td-p/759057

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Waar-zijn-de-radiozenders-gebleven/td-p/755333

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Bediening-radio-erg-moeilijk-geworden-na-update/td-p/775544

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-Radio-App/td-p/328085

Reputatie 5

Wat is dit weer voor valse voorstelling van zaken! Lees jij eigenlijk wel wat mensen schrijven? Ik weet niet hoe het op die Ziggo dozen werkt (boeit mij eigenlijk ook niet op dit moment), maar via de TV werkt het prima (met intoetsen van 3 cijfers). En wat is lastig? Een app (waar op dan ook) om via internet zenders af te spelen?

Reputatie 5

Misschien is het je ontgaan, maar niet alle KPN ontvangers hebben nog een display…..

@PeterG , Tele2 kun je niet meer afsluiten, word je naar T-Mobile doorgestuurd, Tele2 word de XS en Telfort van KPN, einde oefening als de jaren er opzitten die ze beloofd hebben om het apart te laten bestaan.

Beosound schreef: 

Misschien is het je ontgaan, maar niet alle KPN ontvangers hebben nog een display…..

Nee hoor. Niet ontgaan. (wat stel je dat trouwens pretentieus)

Maar ook zonder display kun je met de kpn ontvanger nog steeds 3 cijfers intoetsen voor een radiostation. Met de Ziggo boxen XL en Next lukt dat écht niet en MOET de tv aan om de radio-app al op een andere zender te zetten. Dat is het verschil.

Reputatie 5

Ik ben eens in mijn omgeving gaan kijken naar mensen met een Ziggo doos met de “nieuwste” software. Nou moet ik je wat betreft die Ziggo dozen groot gelijk geven. Dit is, zacht gezegd, geen vooruitgang! Ik heb (gelukkig nog zolang het duurt) nog een werkende kabelaansluiting en gebruik de TV voor de radiozenders die daar nog mooi op 800 en verder staan. Vandaar mijn opmerking over gebruik van de TV waar jij blijkbaar niets van wil weten of niet gelezen hebt.

Je kunt blind nog wat knoppen op de Ziggo ab gebruiken om op de laatst gebruikte zender(s) uit te komen, maar eigenlijk is dat geen doen zonder scherm.

(gelukkig nog zolang het duurt) nog een werkende kabelaansluiting

Ik vrees dat dat de langste tijd heeft gehad, @beosound100 . Hier is ie op 24 maart, na zo'n 7 jaar gratis gebruik, geheel afgesloten.

Zie ook: https://www.totaaltv.nl/nieuws/gratis-formule-1-kijken-voorbij-ziggo-dicht-gat-in-netwerk/

Formule 1 is volgend seizoen helemaal afgelopen, Ziggo raakt de rechten kwijt, zullen dus veel Ziggo pakket abonnees verdwijnen.