Beantwoord

Koppelen afstandsbediening aan RCA-tv

  • 8 December 2019
  • 15 reacties
  • 1753 keer bekeken

Hoe lukt het mij om onze net nieuw aangeschafte RCA 40 inch RB40F1-EU Led fhd lcd tv te bedienen met de AB van de KPN. Ik heb reeds 3 codes geprobeerd maar GEEN van allen werkt. ( 550,549,271) Tevens heb ik de codes geprobeerd van de fabrikant Thomson, dat schijnt ooit de voorganger van de RCA monitor/tv geweest te zijn. Ook hier lukte het mij niet.

Het kan toch niet zo zijn dat ik deze RCA monitor niet kan synchroniseren? We kunnen tenslotte met de maan praten…...dan moet dit toch ook wel lukken.

Please HELP en bij voorbaat dank.

Groeten Ronald 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 12 December 2019, 17:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

afst.bed. D3 neem ik aan?

Druk de STOP knop in totdat the led gaat branden.
Voer dan een vd codes in. Check de tv functies (iig aan/uit en volume).
Als het werkt is t okee. Anders procedure herhalen met volgende code. Er zijn er 4:

550, 549, 462, 271

Hallo Peter,

Dank voor jou snelle reply maar helaas nog geen oplossing. Onze afst bed is van het type C3.

Ik heb jou advies opgevolgd en alle 4 de codes geprobeerd…….werkt niet en las op dit forum dat meer mensen problemen hebben bij het synchroniseren van een RCA tv/beeldscherm. Het moet toch mogelijk zijn , zou je zeggen vandaag de dag?

Heb je misschien nog meer tips/tricks om dit toch tot een succes te maken?

Met vriendelijke groet,

Ronald Jacobus

Dan denk ik dat de C3 net een te oude afst.bd. is. Die is geleverd tot en met oktober 2014.

Als RCA daarná nog weer is gaan inkopen bij ándere fabrikanten dan tot die datum zal de C3 die toestellen niet ondersteunen. RCA produceert niet zelf. Onderdeel van het franse Technicolor S.A.

Hoi Peter,

 

En alweer dank voor het snelle antwoord. Als onze C3 een "oude" AB is, hoe kom ik via de KPN aan de nieuwste AB die onze RCA tv WEL laat werken. Is een nieuwe AB te bestellen? Of gaat dit een kansloze missie worden?

Groet Ronald Jacobus.

 

 

 

 

Ik denk maar zo dat een KPN moderator je best een nieuwe wil toesturen. De wachttijd is momenteel echter zo'n 3 dagen, dus nog even geduld.
Opdat de moderator je dan direct eentje toe kan sturen is het handig om vast je gegevens in het forumprofiel in te vullen.

Ik mag hier geen prio melding van maken bij hen. Je tv heeft tenslotte een ab.

Reputatie 7
Badge +20

Gelukkig zijn we inmiddels ietsje sneller dan drie dagen. Ik zie dat Peter je al prima heeft geholpen, @Ronald Jacobus Wellicht heeft hij een goed punt over die afstandsbediening. Ik wil je met alle plezier een andere toesturen. Wil je gegevens achterlaten in je[url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url]? 

Hoi Bart,

Ook jij weer dank voor de snelle actie. Zou geweldig zijn als jij ons een andere AB zou kunnen toe sturen. Ik heb mijn gegevens achter gelaten in mijn KPN Forum profiel.

Alvast Dank,

Ronald Jacobus

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Yes, @Ronald Jacobus Er is er eentje onderweg. Heb je zelf al je ontvanger weten om te ruilen? 

Hoi Bart,


Als een kind zo blij ben ik met onze nieuwe ABï¾…....alles geprobeerd en de codes 550,549,271,045,158,161,317 en 592 ook geprobeerd......snik, snik,. We kunnen praten met de maan, we kunnen kraakhelder luisteren naar Max als hij voorbij komt razen met 300 kmh en we kunnen 365 dagen onder water blijven in een onderzeeï¿«r zonder te tankenï¾…......maar helaas jullie nieuwe AB laten werken op een simpele RCA monitor schijnt toch echt NIET te lukken. Ik heb mijn ontvanger nog niet omgeruildï¾…ï¾….moet dat ook nog dan?


Mochten jullie er nog eentje hebben liggen dan hou ik mij aanbevolenï¾…ï¾….ik geef het zo'n beetje op.


Grtz Ronald
 

Het is een monitor? Zonder geluid en/of zonder kabeltuner erin dus? Dáár werkt ie inderdaad niet op. Wel op RCA televisietoestellen.

Vaak is bij een monitor ook al geen ab bijgeleverd, wat inhoud dat ie ook helemaal geen bediening (aan/uit) op afstand ondersteunt.

Om die 3-cijferige codes op de helemaal nieuwe ab (zonder logo) in te voeren eerst 5 sec. source en OK tegelijk ingedrukt houden. Druk source in, een fractie later OK, en houd ze enkele seconden ingedrukt.

Hoi Peter,

het is een monitor met een eigen AB ,alleen idd geen ontvanger erin maar dat kan toch niet de oorzaak zijn dat het niet werkt. We hebben die RCA net vers gekocht. De nieuwe AB ook nog even geprobeerd op een Sony tv en daar werkt deze perfect. Onze monitor zal geen kabel tuner hebben maar wel een mee geleverde eigen AB. En die werkt ook gewoon. Tis een luxe probleem , ik weet het maar gewoon niet uitstaan dat het niet werkt uit een lijst waar meer dan 500 toestellen vermeld staan. Ik ga verder met proberen.…

grtz Ronald

Tja, vervelend. Helaas is RCA, samen met Salora, een merk wat al jaren steeds weer op het forum komt met dit probleem. Het blijft een probleem. Het komt omdat deze fabrikanten niet zelf produceren. Daardoor hebben ze nooit dezelfde IR codes.

Hoi Bart en Peter,

Dan lijkt het erop dat mijn RCA avontuur hier gaat stoppen. En zal ik de TV bediening dus altijd met 2 AB's moeten doen. Goedkoop blijkt dus ook hier weer duurkoop te zijn. Mag ik jullie beide danken voor het willen mee denken en werken aan een oplossing. Er zijn veel ergere zaken in deze wereld , zullen we maar zeggen. Wens ik jullie beide fijne kerstdagen toe en een goed 2020 en wellicht hebben we ooit weer contact via dit forum.

Grtz Ronald

Ik heb dit ook geprobeerd gekeken bij merken RCA, Thomson, Salora en de oudere RCA codes maar niets werkte. Ja de 592 met de mute en uit gewisseld. Zoekend op google wie de fabrikant is, kom ik uit bij HKC en warempel de enige code die daar bij staat, 551, werkt. Misschien werkt deze code ook bij de andere RCA tv's.

Omdat dit echt een frustrerend klusje bleek te worden, maar het mij eindelijk gelukt is en ik hopelijk andere kan helpen met mijn bevindingen, reageer ik op dit bericht.

 

Om onze RCA TV te aansturen heb ik eerst alle tips geprobeerd aan codes, maar geen van hen werkte, toen ben ik lukraak maar codes in gaan vullen, maar ook dat liep uit op een dood spoor, maar met de code 625 is het uiteindelijk toch gelukt.

 

Onderstaand een link met heel veel merken waar ik de code uit heb gehaald, mocht 625 niet bij jou werken.


https://starcom.net/pdfs/ADBremoteprogramFinal.pdf

Â