Beantwoord

Reactie snelheid afstandbediening iTV

  • 5 May 2019
  • 4 reacties
  • 250 keer bekeken

Sinds kort hebben wij een andere TV (geen nieuwe, merk LG) in de woonkamer staan. In het begin volgens mij wat minder als nu, maar de reactie snelheid van de afstandsbediening is erg traag. Veelal loopt hij helemaal vast, vooral in de menu's opnames, Netflix enz.

Allerlei reset oplossingen geprobeerd en heel veel tijd verder ben ik ook achter het volgende gekomen. Tijdens het uitvogelen heb ik onze kleinere tv (Samsung) er op aangesloten en deze werkt als een trein. Dus het bestellen van een nieuwe afstandsbediening is overbodig denk ik zelf.

Ik heb de afstandbediening ontkoppeld van de LG (door te koppelen aan de Samsung) om te kijken of dit het probleem was. Dit heeft helaas geen effect.

Nu is dus de vraag: Het iTV kastje (Arcandyan) geeft toch gewoon het signaal door aan de tv aan de andere kant van het HDMI kabeltje? De signalen om te zappen, menu's te activeren enz. komen toch op het kastje binnen lijkt mij? Hoe kan het dan dat het kastje langzaam reageert bij de ene tv en bij de andere tv razend snel.
icon

Beste antwoord door wjb 7 May 2019, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @TV langzaam iTV
Als je van zender verwisseld dan duurt het langer op de ene TV dan op de andere eer de zender verschijnt, begrijp ik dat goed?
Maar op het display van de ontvanger verschijnt dan wel direct het nieuwe zendernummer?
In de trage versie, hoe is deze aangesloten?
HDMI kabel?
Al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd?
Heeft deze TV meerdere HDMI-aansluitingen? zo ja haal die dan even los ter test en/of probeer eens een ander HDMI-ingang.
Hoe is de ontvanger zelf aangesloten?
Rechtstreeks op de experiabox?
Zit er misschien een switch of router tussen?
Zo ja probeer het dan eens rechtstreeks op de Experiabox.
Welke Experiabox heb je?
Nu is dus de vraag: Het iTV kastje (Arcandyan) geeft toch gewoon het signaal door aan de tv aan de andere kant van het HDMI kabeltje? De signalen om te zappen, menu's te activeren enz. komen toch op het kastje binnen lijkt mij? Hoe kan het dan dat het kastje langzaam reageert bij de ene tv en bij de andere tv razend snel.

Zeer terechte vraag! Los van de interessante vragen die @huistijger stelt ben ik ook nog benieuwd naar merk en type televisie.
Dat van die zenders en hoe snel die op het kastje verschijnen ten opzichte van wat er op de tv gebeurt is iets waar we graag meer van willen weten!

Tip/experiment: zet het itv kastje zo ver mogelijk bij de tv weg, zodat je van de tv af moet richten. Wat gebeurt er dan?
Reputatie 7
Jouw LG televisie heeft vast en zeker een Infrarood oog waarmee activiteit (beweging) gedetecteerd wordt zodat de televisie automatisch in standby kan gaan.
Is het mogelijk die functionaliteit uit te zetten op de LG?
Ze ja, doe dat eens en kijk of dat invloed heeft.
Zet ook de TV ontvanger eens zo ver mogelijk naar achteren zodat deze zich achter het denkbeeldige vlak evenwijdig aan het scherm bevindt. Heeft dat een positieve uitwerking op het reageren op de afstandsbediening?
We hebben niks meer gehoord en ik ga er van uit dat het is opgelost. Zo niet, laat het weten! Zoals je merkt zitten we voor je klaar en denken we graag met je mee!