Receiver/tuner Pioneer VSX922 in Ongebruik

• 29 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 557 keer bekeken

Hallo, Doordat de Glasvezel Genexis kastje is vervangen bij de aanleg KPN-compleet, mis ik de F-connector dat uit de Genexis "FiberXport OCG-14c komt welke in de OCG-118m_V zit. Hierdoor kan ik geen coax kabel aansluiten aan mijn Pioneer VSX-922 Tuner optie. De tuner is nu in ongebruik. Alle radio zenders komen nu - omslachtig- uit de Arris box als 801 kanalen.

vragen:

1. Is er een mogelijkheid om via glasvezel de zenders weer op de tuner van de VSX-922 te krijgen zoals dat bij Telfort mogelijk was?

2. Wat en hoe zijn de mogelijkheden betreft DAB+ radio en mijn tuner via Glasvezel?

Ik ben benieuwd,

Zer07

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

4 reacties

Reputatie 7
Zer07 schreef:

vragen:

1. Is er een mogelijkheid om via glasvezel de zenders weer op de tuner van de VSX-922 te krijgen zoals dat bij Telfort mogelijk was?

2. Wat en hoe zijn de mogelijkheden betreft DAB radio en mijn tuner via Glasvezel?

Ik ben benieuwd,

Zer07

1. Nee. KPN biedt geen FM via Coax aan. De FM tuner van je HTS kun je niet gebruiken i.c.m. KPN. Ikzelf heb een draadantenne aan mijn tuner en haal 23 zenders probleemloos uit de lucht (FM).
  2. DAB radio heeft niets te maken met KPN, Ziggo e.d. Het gaat gewoon door de lucht. Je ontvangt het met een antenne i.c.m. met, uiteraard, een radio met DAB+ erin. Voor de ontvangst van DAB+ is alleen een geschikte radio nodig. Het is zonder abonnement. Meer informatie over DAB+ (ether dus) vindt je hier: http://www.digitalradio.nl/ Ik neem aan dat je huidige tuner niet over DAB+ beschikt. Die kun je dan alleen met een draadantenne via de ether voor de FM gebruiken.
  3. Ook als je digitale kabel gebruikt komen er radiozenders via het aparte kastje. Veel meer dan ze via FM aanbieden. Die kan je ook niet via je eigen tuner ontvangen. Daarvoor zal ook het kastje op aux in van je HTS moeten.
Reputatie 7
Badge +30
Zer07 schreef:

Dit was alleen mogelijk bij oud Telfort klanten, als ik het goed heb biedt Telfort dit ook niet meer aan.

Zer07 schreef:
2. Wat en hoe zijn de mogelijkheden betreft DAB radio en mijn tuner via Glasvezel?

Voor zo ver ik weet wordt DAB+ (niet DAB) alleen via de Ether uitgezonden en voor als nog niet via de kabel of glasvezel. In Nederland wordt DAB volgensmij niet gebruikt.

Je kan echter wel de Antenne aansluiting achter op de Pioneer gebruiken, om FM uit de Ether te ontvangen.

Volgensmij ondersteunt de Pioneer ook internet radio, via de LAN aansluiting (waarschijnlijk). Dit gaat via vTuner dacht ik. Is dat misschien een optie? Vaak is de geluidskwaliteit van internetradio erg hoog.

Je kan ook zoals je nu doet, radio luisteren via de Arris, en via een optische kabel dit naar de Pioneer sturen.

als je coax gebruikt kan je die direct in je FM tuner stoppen. Het kan echter ook MET decoder, maar zonder kan ook (minder zenders)

Robin

Reputatie 7
. Onder punt 3 gaf ik alleen aan dat de kabel veel meer radiozenders aanbiedt via de digitale ontvanger dan ze via FM doen. Mogelijk stond het er niet helemaal duidelijk.

Ik had via de kabel áltijd al de radio ook digitaal en niet via FM. Behalve dan onze lokale omroep. Die was alleen via FM. Omroep is cassie wijle overigens.

Heren reactanten, bedankt.

Echter, mijn vraag aan KPN is, "hoe kan ik mijn tuner weer gebruiken VIA KPN-compleet-dus niet zo compleet uiteindelijk-glasvezel?"

DUS!...de FiberXport OCG-14c weer in gebruik nemen? De ARRIS VIP2952 Toslink HELAAS, dit werkt niet. De Pioneer VSX-922 tuner heeft slechts 1 ingang mogelijkheid en dat is die coax aansluiting.

Vraag aan KPN: Is het technisch mogelijk om de Genexis FiberXport OCG-14c viber-to coax module

in te bouwen in de Genexis modem. Dit zoals provider Telfort het heeft? Echt, dit is een KPN discripantie in de wereld van de AV-receivers waarin een radio tuner is ingebouwd.

Reageer