Beantwoord

regelmatig de boodschap: kanaal niet beschikbaar, zoek ander kanaal.

• 16 november 2015
  • 9 reacties
  • 259 keer bekeken

regelmatig de boodschap: kanaal niet beschikbaar, zoek ander kanaal. 

Motorola vip 1853

Experiabox V9

Sony bravia tv.

alles gedaan wat aanbevolen wordt, blijft terugkeren.

* Admin: Titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

icon

Beste antwoord door wjb 17 november 2015, 15:05

Nico-Schoots schreef op 17 nov '15 om 14:24u
...Terwijl ik een rechtstreekse verbinding te maken kwam ik tot de ontdekking dat het euvel waarschijnlijk zit in een splitter die ik gebruik...

Met splitter bedoel je waarschijnlijk een switch.

Klopt het dat je dit probleem dan voornamelijk ervaart als de PC uit staat en dat als deze aan staat de TV wel goed werkt?

Test eens met PC aan en PC uit.

Als het bovenstaande inderdaad het geval is, dan heb je last van een switch die geen IGMP snooping ondersteunt en een netwerkkaart in de PC die terugschakelt naar 10Mbps als de computer standby of uitgezet wordt.

Laat het hier even weten, er zijn dan namelijk twee oplossingen.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hoe is de 1853 op de V9 aangesloten, met een netwerkkabel of via een "draadloze" verbindingsset?

Als je die melding krijgt, heb je dan nog wel gewoon Internet?

Hoe branden de ledjes op de V9 als je zo'n melding krijgt.

wjb schreef op 16 nov '15 om 22:00u
Hoe is de 1853 op de V9 aangesloten, met een netwerkkabel of via een "draadloze" verbindingsset?

de 1853 is aangesloten met"draadloze" verbindingsset, internet valt weg, de ledjes op de V9 heb ik niet kunnen zien, omdat het na 10 uur niet voorkwam (jammer?), hoop hiermee wat helderheid te verschaffen

Nico-Schoots schreef op 16 nov '15 om 23:09u
wjb schreef op 16 nov '15 om 22:00uHoe is de 1853 op de V9 aangesloten, met een netwerkkabel of via een "draadloze" verbindingsset?

de 1853 is aangesloten met"draadloze" verbindingsset, internet valt weg, de ledjes op de V9 heb ik niet kunnen zien, omdat het na 10 uur niet voorkwam (jammer?), hoop hiermee wat helderheid te verschaffen, zojuist toch nog een uitval de ledjes Power, Wireless en Broadband  branden rest is uit, na 25 sec alles weer ok vast dank Nico

Reputatie 7
Je hebt waarschijnlijk per ongeluk het topic als "opgelost" gemarkeerd.

Als het goed is kan je die markering onder de opties bij het betreffende bericht weer verwijderen.

Dat zou ik wel doe, want dit topic dient onder de aandacht van een KPN WebCare medewerker te komen en ik hoop dat ze snel dit topic onder ogen zullen krijgen.

Aangezien naast het ledje televisie ook het ledje Internet is uitgegaan hebben we hier dus te maken met een verbinding de volledig verbroken wordt.

KPN WebCare, dit lijkt me echt één voor jullie.

Reputatie 7

Nico-Schoots schreef op 16 nov '15 om 23:09u

wjb schreef op 16 nov '15 om 22:00u

de 1853 is aangesloten met"draadloze" verbindingsset, internet valt weg, de ledjes op de V9 heb ik niet kunnen zien, omdat het na 10 uur niet voorkwam (jammer?), hoop hiermee wat helderheid te verschaffen

Hallo Nico. Dit roept bij mij enkele vragen op.

• Is alleen de 1853 op de DVS aangesloten of ook je pc?
  • Internet valt weg... is dat op de DVS of ook je pc indien deze NIET op de DVS is aangesloten?
  • Welk type DVS is in gebruik? De oude of de nieuwe 650?
  • Is er led verlichting in de kamer... ook met dimmer? Gaat die om 10 uur uit?
  • Last but not least; kun je de verbinding evt. bedraad, met de bijgeleverde LAN kabel, naar het modem proberen?
Beste Peter, de PC is ook aangesloten,

MT 2360 is model netwerkstekker

Geen ledverlichting geen dimmer.

Terwijl ik een rechtstreekse verbinding te maken kwam ik tot de ontdekking dat het euvel waarschijnlijk zit in een splitter die ik gebruik. Geen storing tot nog toe, bedankt voor de suggesties,

groet Nico Schoots

Reputatie 7
Nico-Schoots schreef op 17 nov '15 om 14:24u
...Terwijl ik een rechtstreekse verbinding te maken kwam ik tot de ontdekking dat het euvel waarschijnlijk zit in een splitter die ik gebruik...

Met splitter bedoel je waarschijnlijk een switch.

Klopt het dat je dit probleem dan voornamelijk ervaart als de PC uit staat en dat als deze aan staat de TV wel goed werkt?

Test eens met PC aan en PC uit.

Als het bovenstaande inderdaad het geval is, dan heb je last van een switch die geen IGMP snooping ondersteunt en een netwerkkaart in de PC die terugschakelt naar 10Mbps als de computer standby of uitgezet wordt.

Laat het hier even weten, er zijn dan namelijk twee oplossingen.

Een switch dat is het,  PC aan of uit geen storing meer, naar ik hoop blijft dit zo, ik laat het je weten mocht er weer iets fout, dank alvast

Nico Schoots

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Nico, 

Wat fijn om te lezen dat je probleem is opgelost met de hulp van en 😃. Mocht je nog wel ergens tegenaan lopen, laat het dan vooral weten. 

WJB & Peter; heel erg bedankt voor de hulp in deze! 

Met groet, 

Cindy

Reageer