Vraag

Regelmatig korte hick-ups bij "terugkijken" en "begin gemist"

• 4 mei 2018
  • 39 reacties
  • 937 keer bekeken

Reputatie 7
Sinds enige tijd ervaren wij regelmatig hick-ups bij het terugkijken uit de gids bij het vanaf het begin kijken van een lopende uitzending en bij het terugkijken van opnames. Hierbij bevriest het beeld zeer regelmatig kortstondig en dit fenomeen doet zich bij meerdere zenders voor.

Is dit een bekend fenomeen en zo ja, is er een een oorzaak bekend?

In dit geval ervaren we dit op onze 4K Ultra-HD ontvanger achter een V10 op een 500Mbps glasvezelaansluiting.
Ik heb nog niet gekeken of dit fenomeen zich ook voordoet op onze Arcadyan HMB2260's.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Het klinkt niet bekend in de zin dat we hier geen recente meldingen over hebben gehad, wjb. Voorlopig lijkt het er dus op dat het een individueel issue is. Je raadt het al: kun je die andere stb(s) ook eens proberen?
We lopen flink achter trouwens. Dit topic is van 4 dagen terug. Is het nog steeds aan de gang?

Reputatie 7
Het probleem treedt nog steeds op en ook bij het terugkijken naar opnames. Het lijkt echter een probleem van de 4K Ultra-HD ontvanger te zijn immers op onze HMB2260's lopen opnames, terugkijken uit de gids en begin gemist gewoon wel vlekkeloos.

Ik wacht de firmware update van volgende week even af en als het probleem dan nog steeds bestaat, dan zal ik het hier weer melden.
Ik ben overigens wel benieuwd of andere gebruikers van de 4K ontvanger dit probleem ook ervaren, het is namelijk niet te missen. Mijn vrouw kijkt nu net een opname van Good Doctor terug (RTL-4 HD-"Glas" kanaal 664) en die haperingen zijn frequent voor (meerdere per minuut) en zeer zichtbaar en hoorbaar. Exact dezelfde opname loopt vlekkeloos op een HMB2260.
Reputatie 7
Badge +18
Jij zit in de 'test' groep, toch? Ik neem aan dat de anderen uit die groep meelezen. ( althans dat hoop ik ). Ik krabbel een beetje over mn hoofd wat hier nu de oorzaak van kan zijn. Ik zie je update van volgende week tegemoet en wil dolgraag weten of er 'lotgenoten' zijn.
Reputatie 7
Mijn vrouw kijkt momenteel uitgesteld naar het naar het Eurovisiesongfestival en dat is geen pretje met misschien wel twee of drie keer per minuut een korte hick-up waarbij dus ook het geluid niet doorloopt.
Alle stukjes tussen de nummers worden nu dus maar doorgespoeld zodat ze zo spoedig mogelijk weer live kan kijken.
Ik hoop echt dat de firmware update van komende week dit probleem zal verhelpen. Anders zal het namelijk exit 4K ontvanger moeten gaan worden immers dit is geen doen.
Reputatie 7
Zojuist de nieuwe firmware geïnstalleerd en ter test even een stukje gekeken via "begin gemist". Gelukkig geen haperingen. Het is nog een beetje vroeg maar ik heb goede hoop.
Reputatie 7
Badge +18
Blij om te lezen, wjb. De 'grilligheid' van sommige storingen blijft me eerlijk gezegd verbazen.
Reputatie 7
Helaas vanavond toch weer veel haperingen bij het terugkijken van een opname van "Time to dance" (RTL4). 😞
Reputatie 7
Badge +18
Ai, ai. Excuus voor mijn late antwoord. Is dit nog steeds het geval? Ik zou je nu een herstart kunnen aanraden maar het feit dat je ook onlangs een firmwareupgrade hebt gehad betekent dat het kastje al eens een reset heeft gehad. Ik ben dus zeer benieuwd of dit een ongelukkig, tijdelijk incident was of dat dit nu herhaaldelijk gebeurt. Uiteraard ga ik je ook vragen om het apparaat zonder tussenkomst van eigen apparatuur aan te sluiten. Volgens mij is dit bij jou al het geval maar ik moet het even vermeld hebben. Iets anders kan ik me niet bedenken. Als dit blijft gebeuren lijkt een omruil wenselijk.
Reputatie 7
Het gebeurt inderdaad nog steeds.
In de komende periode zal ik bepalen of dit issue wellicht tijd en/of zender gebonden is.
De 4K Ultra HD ontvanger is via een Netgear GS108Ev3 en een Netgear GS105Ev2 aangesloten op de Experia Box. De andere TV ontvanger (een HMB2260) is op dezelfde wijze aangesloten en ik heb nog niet gehoord dat dit fenomeen ook daar optreedt. Daarbij komt dat dit fenomeen recentelijk geïntroduceerd is terwijl er aan intrastructuur verder niets veranderd is in ons netwerk.
Reputatie 7
Helaas vanavond toch weer veel haperingen bij het terugkijken van een opname van "Time to dance" (RTL4). 😞En vandaag kijkt mijn vrouw weer naar een opname van "Time to dance" en opnieuw om de haverklap haperingen. 😟
Reputatie 7
Badge +18
Wat stel je voor, wjb? Ik hoef eigenlijk maar één ding te weten: Doet die tuner dit als íe met een netwerkkabel rechtstreeks op de RG is aangesloten? Zo ja dan ruil ik 'm per direct voor je om. Vanwege uitblijven meer meldingen ( ik zie weinig tot niets voorbij komen ) lijkt het me toch een afwijking van de tuner zelf. We komen er met een omruil snel genoeg achter. Als die hetzelfde doet schakel ik de grondtroepen in 😉
Reputatie 7
Ik zal hem eerst nog wel eens een volledige factory reset geven om te kijken wat er dan gebeurt.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb hier ook even op gelet, en ik ervaar die problemen niet met de 4K ontvangers.
Reputatie 7
Badge +18
Prima, wjb. Keep me posted.
Reputatie 7
Helaas nog altijd last van haperingen bij het terugkijken opnames van een aantal zenders.
Zo keken we vandaag een opname van Planet Earth II (CANVAS) en helaas om de zoveel seconde een hapering.
Een opname Wallace and Gromit (BBC one) verliep daarentegen probleemloos.

Het fenomeen lijkt echt zender gebonden te zijn.
Reputatie 7
Badge +18
Hmm. Dat is ook geen 'obscuur' programma en/of zender. Dan zou je verwachten dat hier toch meer mensen over klagen. Je noemt CANVAS. Je noemde eerder het songfestival. Hadden jullie die ook van CANVAS opgenomen? Bij welke andere zenders heb jij deze storing gezien? Is het trouwens zo dat de haperingen op dezelfde momenten vallen als je het programma nogmaals terugkijkt? Of is het random?
Reputatie 7
Het songfestival was een opname van NPO.
Ik zal mijn vrouw vragen bij te houden bij welke zenders ze deze haperingen ervaart.
Ook zal ik kijken of de haperingen op vaste plekken in een opname optreden. Ik heb het vermoeden van niet, maar ik heb het nog nooit objectief vastgesteld of dat zo is.
Reputatie 5
Het klinkt als het bufferen van de stream, maar dan zouden meer er last van moeten hebben lijkt mij. Bij mij zie ik net na het starten een kort hikje, maar daarna niet meer.
Reputatie 7
Het klinkt als het bufferen van de stream, maar dan zouden meer er last van moeten hebben lijkt mij. Bij mij zie ik net na het starten een kort hikje, maar daarna niet meer.Soms om de twintig seconden en soms wel om de tien seconden een hikje van een kwart seconde. Het is echt alleen bij uitgesteld kijken van bepaalde zenders en bij het kijken naar opnames van bepaalde zenders.
En dat op een 500Mbps glasvezelaansluiting die ik op 24 juni omgezet heb naar 100Mbps in afwachting van de omzetting naar 200Mbps zonder meerkosten op 1 juli.
Het probleem lijkt zich ook alleen voor te doen op onze 4K Ultra HD ontvanger en niet op de HMB2260's.
Reputatie 7
Badge +18
Ik weet het niet, Wjb.
Soms om de twintig seconden en soms wel om de tien seconden een hikje van een kwart seconde.
Als dit een algemeen stream probleem was geweest hadden we er veel meer over gehoord! Zeker gezien de populariteit van de programma's. Ik wil je een nieuwe tuner sturen. Op die manier kunnen we veel beter vaststellen waar hem nu de kneep zit.
Laat maar weten wat je hier van denkt.
Reputatie 7
Ik weet het niet, Wjb.
Soms om de twintig seconden en soms wel om de tien seconden een hikje van een kwart seconde.
Als dit een algemeen stream probleem was geweest hadden we er veel meer over gehoord! Zeker gezien de populariteit van de programma's. Ik wil je een nieuwe tuner sturen. Op die manier kunnen we veel beter vaststellen waar hem nu de kneep zit.
Laat maar weten wat je hier van denkt.
Ik ben nog niet aan het vervangen van de 4K Ultra-HD ontvanger toe, eerst wil ik nog eens goed kijken of ik een logica kan ontdekken.
Ik heb mijn vrouw gevraagd op te schrijven bij welke opnames ze dit ervaart.
Ik wil dan eerst vaststellen of hetzelfde probleem zich dan ook echt niet voordoet op een HMB2260 en dat het fenomeen dus echt aan de 4K Ultra-HD ontvanger kan worden toegewezen.
Reputatie 7
Het issue is 100% toe te wijzen aan de aan de 4K Ultra-HD ontvanger.
Bij het uitgesteld kijken van "The best of the Voice Worldwide" geeft de 4K Ultra-HD ontvanger zeer regelmatig hickups terwijl op een HMB2260 alles vlekkeloos loopt.
Ik zal de 4k Ultra-HD ontvanger later vanavond een volledige factory reset geven en kijken of dat verandering brengt.
Reputatie 7
Zojuist de 4K Ultra-HD ontvanger een factory reset gegeven en het lijkt er op dat dit een positieve uitwerking heeft op het issue.
Nou maar hopen dat dit issue niet weer terugkeert.
Reputatie 7
Badge +18
Helder! (wel teleurstellend dat hier blijkbaar meerdere resets voor nodig zijn geweest. Dat geeft me nog steeds niet zoveel vertrouwen in die tuner.) Uiteraard hoop ik dat het nu wel opgelost is.
Reputatie 7
Helder! (wel teleurstellend dat hier blijkbaar meerdere resets voor nodig zijn geweest. Dat geeft me nog steeds niet zoveel vertrouwen in die tuner.) Uiteraard hoop ik dat het nu wel opgelost is.Ook ik heb nog zo mijn vraagtekens bij deze TV ontvanger. Ik hoop dat het fenomeen wegblijft, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik wellicht over een week of twee dit topic toch weer een schop zal moeten geven.
Zo is er ook nog altijd een enkele zender waarbij het geluid bijna volledig verdwijnt (moet volume op 80 i.p.v. 40 zetten) terwijl dat na het opnieuw laden van de software op de TV ontvanger altijd weer enige tijd prima werkt.

Reageer