Vraag

Regelmatig korte hick-ups bij "terugkijken" en "begin gemist"

• 4 mei 2018
  • 39 reacties
  • 885 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
Gisteren heb ik mijn Experia Box V10 vervangen door een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3 en dat lijkt ook een positieve uitwerking te hebben op het in dit topic behandelde probleem.
Mijn vrouw kijkt momenteel uitgesteld naar per seconde wijzer en tot mijn grote verbazing/opluchting blijven haperingen uit terwijl per seconde wijzer voorheen één van de uitzendingen was die veel haperingen vertoonde.
Reputatie 7
Vanavond heel wat uitgesteld TV gekeken en geen hapering gehad. 😀
Zou dan toch de V10 de veroorzaker zijn geweest van de haperingen die wij lange tijd moesten ervaren?
Reputatie 7
Badge +17
Als jij nog zin hebt om die v10 terug te plaatsen zouden we het met redelijke zekerheid kunnen zeggen, wjb.
Reputatie 7
Dat gaat 'm niet worden Erwin, de V10 blijft een "veredelde" VoIP telefoon adapter.
Reputatie 5
Dus hoog tijd dat we allemaal onze eigen router uit kast mogen trekken.
Reputatie 7
Dus hoog tijd dat we allemaal onze eigen router uit kast mogen trekken.Klopt en voor glasabonnees die de stap durven te wagen zie:
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609
Reputatie 7
Na dagen probleemloos terugkijken vanuit de gids zonet toch weer haperingen bij het terugkijken van "per seconde wijzer" van gisteren. Voordat ik de 4K-Ultra-HD uitzette keek ik op de EdgeRouter naar de verbruikte bandbreedte. Een zeer interessante constatering was dat er ruim 25Mbps verbruikt werd terwijl alleen de 4K-Ultra-HD ontvanger aan stond.
Ik had een verbruik van 12,5 Mbps verwacht voor het terugkijken van een HD-"Glas" zender maar er werd dus twee keer zoveel verbruikt. De vraag is waarom er twee keer zoveel bandbreedte verbruikt werd. Na het opnieuw aanzetten van de 4K-Ultra-HD ontvanger en opnieuw het terugkijken van "per seconde wijzer" bleef het verbruikt nog een tiental seconden 25Mbps om daarna terug te vallen naar (de verwachte) 12,5Mbps.

Ik heb het vermoeden dat de 4K Ultra-HD ontvanger soms vergeet zich af te melden voor de IGMP TV stream van de zender waar naar gekeken werd op het moment dat het terugkijken gestart wordt.
De volgende keer dat wij weer haperingen ervaren zal ik opnieuw kijken hoeveel bandbreedte er verbruikt wordt.
Reputatie 7
Wat opvalt is dat die korte haperingen alleen lijken op te treden nadat er vooruit gespoeld is.
Als er niet vooruit gespoeld wordt, maar alleen maar vooruit gesprongen met bijvoorbeeld 700 >> voor 7 minuten, dan treden er geen haperingen op.
Is er iemand die soortgelijke ervaringen heeft?
Reputatie 7
Wat opvalt is dat die korte haperingen alleen lijken op te treden nadat er vooruit gespoeld is.
Als er niet vooruit gespoeld wordt, maar alleen maar vooruit gesprongen met bijvoorbeeld 700 >> voor 7 minuten, dan treden er geen haperingen op.

Het issue is nu echt reproduceerbaar en dat maakt het interessant immers dat betekent dat we de storing kunnen "opwekken" zodat er eventueel metingen gedaan kunnen worden.
Reputatie 7
Het zou toch fijn zijn als dit issue een keer tot het verleden gaat behoren.
Overigens blijkt het bovenstaande issue zich ook voor te doen op onze HMB2260.
Nu kunnen jullie waarschijnlijk niet veel meer meten op onze aansluiting immers wij hebben geen Experia Box meer in gebruik. Ik hoop dan ook dat dit issue reproduceerbaar is bij anderen of in jullie testomgeving.
Reputatie 7
Wie o wie van KPN gaat er voor zorgen dat dit zeer vervelende fenomeen voor eens en voor altijd verholpen gaat worden?!!

In het onderstaande filmpje zitten drie hickups, na 3, 4 en 9 seconde.

Dit fenomeen treedt op bij het terugkijken uit de gids en het bekijken van opnames en vrijwel uitsluitend naar vooruitspoelen. Stop je het terugkijken en hervat je het weer, dan is het fenomeen weg totdat je weer vooruitspoelt.
Mijn vrouw wordt er onderhand behoorlijk chagrijnig van. 😖
Reputatie 7
Badge +17
Wie o wie van KPN gaat er voor zorgen dat dit zeer vervelende fenomeen voor eens en voor altijd verholpen gaat worden?!!

In het onderstaande filmpje zitten drie hickups, na 3, 4 en 9 seconde.
Dit fenomeen treedt op bij het terugkijken uit de gids en het bekijken van opnames en vrijwel uitsluitend naar vooruitspoelen. Stop je het terugkijken en hervat je het weer, dan is het fenomeen weg totdat je weer vooruitspoelt.
Mijn vrouw wordt er onderhands behoorlijk chagrijnig van. 😖

Ik heb het gezien, dat is niet fijn. En ik hoor je vrouw inderdaad zo van: "Niet weer he!"
Reputatie 7
Op 12 maart hebben bij ons onderhoudswerkzaamheden plaatsgevonden.
Sindsdien hebben wij geen haperingen meer ervaren.
Laten we hopen dat het fenomeen nu definitief tot het verleden behoort.
Reputatie 7
We zijn nu weer ruim een maand verder en gelukkig hebben we nog steeds geen haperingen meer hoeven ervaren. Ik begin langzamerhand echt te geloven dat dit probleem voorbij is. 😀

Reageer