Beantwoord

Regelmatig storing bij draadloze verbindingset en Smart TV

• 29 oktober 2018
  • 14 reacties
  • 840 keer bekeken

Badge
Ik heb drie draadloze verbindingsets. 1 bij de router en 1 voor elke TV. 1 TV is een smart tv. Bij deze tv is regelmatig (ieder uur) tijdens het tv kijken een hinderlijke hick-up, waarna alles weer normaal verder gaat. Bij de oudere tv (geen smart tv) heb ik hier geen last van.
Een antwoord zou kunnen zijn om een utp kabel te trekken van de router naar de smart tv, maar dat is nou net niet de bedoeling.
Iemand nog tips?
icon

Beste antwoord door Real1ty 2 november 2018, 05:11

Dus, met andere woorden heb je nu de DVS 1200 er tussen uitgehaald.
(Tussen Samsung tv en Expedia Box).
En een op een via een netwerkkabel aangesloten, en nu zijn alle problemen weg.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Aan dwdb,

Vraag welke Draadloze Verbindingsset (DVS) heb?
(DVS 1200, 650, 200+)
Welke Experia Box heb je i.v.m. dsl status (verbindings informatie).
Badge
DVS 1200, net drie nieuwe ontvangen.
Reputatie 4
Badge +3
Misschien heb wat aan deze info:
Installeren en oplossen storing Draadloze Verbindingsset
Andere info rechts onderaan de link op de site: Oplossen storing met de Draadloze Verbindingsset 1200
Badge
Hier heb ik al diverse keren contact over gehad. Het euvel richt zich met name op de Samsung Smart tv. Net of is dit geen gelukkige combinatie.
Reputatie 4
Badge +3
@dwdb,

Heb je ook de laatste firmware op je Samsung Smart Tv?
Je heb ook geen crc foutmelding, van je Experia Box uit te lezen in de modem (dsl status)?
Badge
Mmm, laatste regel is voor mij iets onduidelijk, maar ik zal via mijn laptop eens inloggen op de experia box.
Bedankt in ieder geval.
Reputatie 4
Badge +3
http://192.168.2.254 bij Expedia Box V10 is het DSL link informatie en bij de v10A is DSL Status.
CRC errors - leveren ook problemen op bij IPTV.
Badge
Het betreft een V9 Experiabox.. Zie verder niet veel info die me verder helpt. Vanavond bekabeld TV gekeken en geen enkele hapering.
Reputatie 4
Badge +3
Dus, met andere woorden heb je nu de DVS 1200 er tussen uitgehaald.
(Tussen Samsung tv en Expedia Box).
En een op een via een netwerkkabel aangesloten, en nu zijn alle problemen weg.
Badge
Precies, maar is niet hetgeen wat ik wil natuurlijk 😫
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen @dwdb. Welkom op het forum! Ik begrijp dat je het liever niet bekabeld aansluit. Heb je adapters rechtstreeks in het stopcontact gestoken en is het (eventuele) naastgelegen stopcontact vrij? Mocht dat niet het geval zijn dan kan dat een reden zijn waardoor de DVS verstoort raakt. Heb je de mogelijkheid om een ander stopcontact te gebruiken? Zou je de netwerkkabel die uit de DVS komt in een laptop willen steken en een speedtest willen uitvoeren? Ik ben erg nieuwsgierig welke snelheid er binnenkomt op de DVS. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je het misschien via een andere weg geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!
Badge
Sorry, maar het gaat de laatste tijd beter. Weinig tot geen storing. Ik wacht het voorlopig even af. De speedtest check heb ik nog niet gedaan.
Reputatie 7
Badge +18
Goed om te lezen dat je de laatste tijd minder storingen ervaart. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben in de toekomst, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer