Regionale Omroepen in HD bij KPN & Delta
Het meest concreet is de komst van de regionale omroepen in HD-kwaliteit bij het KPN tv-platform Interactieve TV. Uit het jaarverslag van koepelorganisatie van Nederlandse publiek regionale omroepen ROOS blijkt dat er hierover op dit moment al afspraken met de aanbieders KPN en Delta Kabel in Zeeland is bereikt. TV Oost was enkele jaren geleden de eerste regionale omroep die in HD-beschikbaar is bij glasvezeldienstaanbieder Glashart Media via glasvezelnetwerken van Reggefiber. Zowel Glashart Media als Reggefiber zijn nu volledig in handen van KPN.
PROGRAMMA’S IN HD
De overstap naar HD is voor regionale omroepen relatief makkelijk omdat de programma’s al in HD geproduceerd worden en de uitzendstraat voor deze beeldtechniek geschikt is. Dat de regionale omroepen nog niet in HD-kwaliteit bij aanbieders te zien zijn, komt in veel gevallen door bandbreedteproblematiek. Ondanks dat er afspraken met KPN en Delta Kabel zijn gemaakt, geeft ROOS in het jaarverslag geen duidelijkheid wanneer de regionale omroepen daadwerkelijk in HD bij deze aanbieders te zien is.
Dat is wel mooi nieuws! Nu de uitvoering nog realiseren!
Er is nieuws over de regionale omroepen in HD, KPN voegt op 27 september namelijk 13 regionale omroepen in HD-kwaliteit toe:
TV Noord HD - kanaal 751
Omrop Fryslân HD - kanaal 752
RTV Drenthe HD - kanaal 753
RTV Oost HD - kanaal 754
TV Flevoland HD - kanaal 755
TV Gelderland HD - kanaal 756
Omroep Brabant HD - kanaal 757
L1 TV HD - kanaal 758
RTV Noord-Holland HD - kanaal 759
Regio TV Utrecht HD - kanaal 760
TV West HD - kanaal 761
TV Rijnmond HD - kanaal 762
Omroep Zeeland HD - kanaal 763
Ik hoop jullie genoeg te hebben geïnformeerd
Die Duitse zenders, die komen wel.
Ik hoop dat de Duitse en ook de Engelse zenders t.z.t. ook in HD glas kwaliteit worden uitgezonden.
En HD (HD glas) vanaf 1 binnenkort.
Zie hier het voordeel van IPTV t.o.v. DVB-C.
Vooral bij RTV Oost is dit het geval. Die doen alles in HD.
Vooral bij RTV Oost is dit het geval. Die doen alles in HD.
Die Duitse zenders, die komen wel.
Ik hoop dat de Duitse en ook de Engelse zenders t.z.t. ook in HD glas kwaliteit worden uitgezonden.
En HD (HD glas) vanaf 1 binnenkort.
Zie hier het voordeel van IPTV t.o.v. DVB-C.
Nou voordelen tov van DVB-C..er zijn ook voordelen via DVB-C of bijv DVB-S te noemen.
Als het goed is hebben we NU 13 HD zenders erbij:
TV Noord HD - kanaal 751
Omrop Fryslân HD - kanaal 752
RTV Drenthe HD - kanaal 753
RTV Oost HD - kanaal 754
TV Flevoland HD - kanaal 755
TV Gelderland HD - kanaal 756
Omroep Brabant HD - kanaal 757
L1 TV HD - kanaal 758
RTV Noord-Holland HD - kanaal 759
Regio TV Utrecht HD - kanaal 760
TV West HD - kanaal 761
TV Rijnmond HD - kanaal 762
Omroep Zeeland HD - kanaal 763
Ik hoop jullie genoeg te hebben geïnformeerd, laat even een reactie achter of ze erbij staan. Omdat er vannacht ook een update is geweest naar alle TV-ontvangers. (Firmware)
Noord, Fryslân, Oost zien er wel HD uit. De overigen ogen hier "opgewaardeerd SD".
Noord, Fryslân, Oost zien er wel HD uit. De overigen ogen hier "opgewaardeerd SD".
A.h.g.i. vervallen "straks" de 700 nummers ten gunste van "beste kwaliteit van af 1".
Vandaag (19-2-2020 😉) zijn NH en AT5 ook in HD gaan uitzenden. Bron: mijn eigen ogen.👍
Vandaag (19-2-2020 😉) zijn NH en AT5 ook in HD gaan uitzenden. Bron: mijn eigen ogen.👍
Klopt! Net effe gecheckt! 👌😉
Prima ogen! Gelukkig. Daardoor kon ik ‘t lekker melden via breedbeeldweetjes.wordpress.com
Prima ogen! Gelukkig. Daardoor kon ik ‘t lekker melden via breedbeeldweetjes.wordpress.com
Nu L1 nog, maar daar heb ik nu niet zo belang bij, want het is carnaval in het Zuude! (Zuiden) Vreselijk!
bron : radio.nl
http://www.radio.nl/820785/regionale-omroep-overal-in-de-beste-beeldkwaliteit
De tv-programma’s van de regionale omroep worden sinds april in de beste beeldkwaliteit beschikbaar gesteld. Alle pakketaanbieders zijn namelijk technisch overgeschakeld van SD naar HD aanlevering. Dit betekent dat kijkers de programma’s van de dertien regionale omroepen via de televisie van diverse providers in de beste beeldkwaliteit kunnen kijken.
De regionale publieke omroepen produceren nieuwe tv-programma’s tegenwoordig in HD-kwaliteit. De aanlevering naar de providers is ook van SD naar HD overgeschakeld. Alle kabelmaatschappijen kunnen de programma’s van de regionale omroep nu in HD-kwaliteit uitzenden.
Stichting Regionale Publieke Omroep: "Alle regionale omroepen leveren de televisiesignalen nu in HD aan de pakketaanbieders. De aanbieders geven de signalen door aan abonnees.
Maar soms zetten de aanbieders nog signalen om naar SD. De doorgifte kan bij een pakketaanbieder per platform (analoog, digitaal, STB, app, OTT) en zelfs per omroep verschillen." [Radio.NL]
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.