Vraag

Regionale omroepen in iTV app

  • 7 March 2019
  • 43 reacties
  • 952 keer bekeken

Reputatie 3
Sinds enkele weken heb ik als inwoner van Gelderland geen Omroep Gelderland meer in de app, maar ineens wel Omroep Fryslan. Kan iemand mij dat uitleggen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 7
Alle Nederlanders hebben Omrop Fryslân. Deze zender heeft dat met succes afgedwongen.
Ook hier in Utrecht (buur provincie van Gelderland) is Omroep Gelderland niet beschikbaar in de app.
Reputatie 7
Badge +22
Ik wil niet vervelend doen, maar ik zie ze ook, maar zijn niet af te spelen:


Trouwens ik zie onderaan het plaatje dat de HD zenders weer onderaan staan. (NPO 1 HD) Wie heeft dat nog meer? Na HD op 1 moet dit niet meer apart in de gids vermeld te worden. Ik merk dat ook bij Fox Sports en Ziggo Sport.
Reputatie 7
Dat de HD zenders nog apart vermeld worden in de iTV app is een bekend fenomeen waar al vaak melding van gemaakt is.
Het is ook opgenomen in het topic "Verbeterpunten iTV app".

Ook bij jou mist Omroep Gelderland terwijl Limburg toch een buurprovincie van Gelderland is.

Omroep Gelderland lijkt dus helemaal niet getoond te worden in de app.
Reputatie 7
Tjonge, blond hier! Zie zelf nu pas dat de HD zenders in de app nog altijd onderaan staan,....

En inderdaad TV Gelderland staat er niet meer tussen in de app! (Pluspakket hier) En heren het is nog altijd Omrop Fryslân 😁
Klopt. TV Gelderland staat niet in de app. Nergens. Was kort geleden vraag of topic over; helaas nergens meer te vinden. Overigens zou dat alleen voor inplannen van opnamen zijn want kijken naar regionale zenders wordt niet ondersteund in de app.

Het blijft vreemd dat Gelderland er niet in staat. Maar hoe vaak programmeer je "van afstand" iets op je regionale zender?? Kijken/luisteren naar de regionale zenders kan niet via de kpn-app.
Dat kan je doen via http://www.gld.nl/.

Link met alle links regionale omroepen.
Reputatie 3
Ik heb verder inderdaad ook niets kunnen vinden over dit onderwerp, vandaar mijn vraag. Omroep Gelderland heeft er wel steeds bij gestaan in de app, dat is het vreemde. Ik plan al mijn opnamen via de app en nooit via de tv en ja, zelfs weleens wat van de regionale omroep, Peter. Op die manier ontdekte ik het juist.
Overigens bijzonder dat Omrop Fryslân (zo is 't goed hè?) landelijke ontvangst heeft kunnen afdwingen. Op basis van welke argumentatie is dat? Van Amsterdam als hoofdstad en cultureel centrum van ons land vind ik het logisch, maar Friesland?
Reputatie 7
Provincie Friesland betaald ieder jaar de rechten om te mogen uitzenden.

Een bedrag van €20.000,- per inwoner dus €0,03cent, daar gaat mijn spaargeld dus ieder jaar,.. 😋

Zie ook hier; https://www.omropfryslan.nl/nijs/811150-omrop-fryslan-tv-wer-oeral-yn-nederlan-kpn-te-sjen
Reputatie 7
Van Amsterdam als hoofdstad en cultureel centrum van ons land vind ik het logisch, maar Friesland?
Om't it Frysk net ferlern gean kin.
Reputatie 7
Ik ha der net safolle muoite mei hear!
Reputatie 3
Als ik dan toch een extra buitenlandse zender krijg, dan liever NDR of TV5 terug. Die zenders kan ik beter volgen 😉.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @KnarF55 en de rest! Ik heb nagevraagd hoe het zit met Omroep Gelderland. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug 😉.
Zowel in de app als de website ontbreekt Omroep Gelderland. Bij de Gelderse (en vast ook aangrenzende) abonnementen.

Tip: via de website van Omroep Gelderland (en die van andere regionalen) kun je uitzendingen on demand terugzien. Ook via de app's van de regionalen natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Het is inmiddels bij de juiste afdeling neergelegd, dus ik wacht op een inhoudelijke reactie. Zodra ik die heb, zal ik het hier delen!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb nog niets gehoord, dus ben er opnieuw achteraan gegaan. Missen jullie de zender nog steeds in de app?
Missen jullie de zender nog steeds in de app?
Even gekeken via inloggen met de gegevens van mijn moeder (woont in Gelderland) en daardoor kan ik bevestigen dat de gidsgegevens van TV Gelderland nog steeds ontbreekt.
Reputatie 7
Badge +30
Willen jullie nog eens kijken? Als het goed is, moet het opgelost zijn!
Reputatie 7
Hier nog geen Omroep Gelderland in de iTV app en dat terwijl de provincie Utrecht, waar ik woon, toch echt een buurprovincie van Gelderland is.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is vreemd.. Ik geef het meteen door, bedankt voor het checken!

Op welk apparaat heb je dit gedaan trouwens? Zet ik dat er ook bij.
Reputatie 7
Op welk apparaat heb je dit gedaan trouwens? Zet ik dat er ook bij.
Android 7 tablet (Huawei MediaPad M3) en Android 9 telefoon (OnePlus 5T).
Nope.
Hier in Gelders abonnement gekeken. Geen omroep Gelderland in de 'TV gids'.

(laptop; Chrome)
Reputatie 7
Badge +22
Bij mij staat omroep Gelderland er ook niet bij:



Iphone 8 Plus
Apple Mac (PC)
Ipad 12,1 inch, 2e generatie
Reputatie 7
Badge +30
Thanks heren! Heb alles doorgegeven!
Reputatie 7
Ook niet zichtbaar via de iPad air 2 🤓

Inmiddels wel zichtbaar via de ontvanger in het pluspakket.
Reputatie 7
Badge +22
@Marcia_, even een update van mij kant, TV Gelderland staat er bij mij inmiddels weergegeven op de app:


Alleen kunnen we TV Gelderland en de andere regionale zenders nog steeds niet kijken via de app, terwijl het eigenlijk wel zou moeten. De regionale omroepen zijn ook tevens een rampenzender als er iets zou gebeuren.


Daar is trouwens 1 dingetje bijgekomen, dat is nummer 3: Schakel ventilatie uit. Veel huizen hebben zo’n centrale afzuiginstallatie, en punt 4 is nog de belangrijkste, dus de regionale omroepen moeten te bekijken zijn in de iTV app van KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, top! Bedankt voor je bericht! En er staat feitelijk: zet je radio en tv aan, niet 'zet je iPhone aan 😉. Maar ik snap je punt en ik ga intern doorgeven dat de wens er ligt!