Beantwoord

regionale zenders

  • 14 January 2021
  • 10 reacties
  • 199 keer bekeken

Waarom mag ik als limburger, woonachtig in Groningen, de Limburgse regionale omroep L1, niet zien. En ik vraag waarom en niet dat het nou eenmaal zo is.

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 January 2021, 18:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Als het bij de concurrenten Ziggo en Canaldigitaal wel kan, waarom dan bij KPN niet?

 

Reputatie 5

Kwestie van centen. KPN houdt liever de aandeelhouders te vriend dan de klanten. 

Reputatie 5

Een paar jaar geleden kwam KPN met alle regionale in HD. Van het een op het andere moment werd dat naar alleen de regionale van de omringende provincie omgezet. Waarom? Is nooit een fatsoenlijk argument voor gekomen. En als je in Limburg woont wordt je wel extra gepakt t.o.v. iemand in bv Utrecht….

Reputatie 7
Badge +28

Is een keuze van KPN. En dat gebaseerd op een combinatie van populariteit en doorgiftekosten.. 
 

In Groningen is maar weinig belangstelling voor L1. 
 

KPN geeft alleen de eigen regionale zender door en de zenders van de aangrenzende provincies. Alleen omroep Friesland heeft bedongen dat ze landelijk worden doorgegeven. 
 

Op de KPN website kan je opvragen welke lokale en regionale zenders te zien zijn op jouw adres.

Lokale en regionale zenders met Interactieve TV | KPN

 

Op dagen als dezen met het hoge water is er ongelofelijk behoefte aan regionale zenders. 

Nu de zuidelijke zenders zoals L1 en Omroep Brabant. Maar bij een andere ramp waarschijnlijk andere regio zenders. 

We wonen in Nederland overal en nergens en hebben in heel Nederland familie en kennissen.

@kpn Dus graag alle regionale zenders beschikbaar stellen in heel Nederland

@R.D Het antwoord op uw verzoek is hierboven al gegeven…..

Via internet kunt u de verschillende regionale zenders wel "live"ontvangen Regionale omroepen websites « Breedbeeldweetjes (wordpress.com)

 

@HansaanZet 

Ik kan ook tv kijken via internet maar toch hebben sommige mensen nog een tv in huis.

En niet iedereen heeft een android smart tv.

Ik weet dat het commercieel niet aantrekkelijk is voor KPN maar misschien uit algemeen belang/interesse/behoefte wel van enig nut.

Geld zou niet altijd een drijfveer moeten zijn.

Hallo @R.D , @HansaanZet , ik kan L1 e.d. gewoon via mijn tv decoder ontvangen op kanaal 508, of hebben juliie het over Digitenne, dan kun je alleen de 2 op jouw regio aansluiten lokale zenders ontvangen.

 

Dan grens jij aan Limburg met je provincie of jou TV stream instelling staat niet goed en ben je hem straks wel kwijt met de overgang naar de glasvezel als dit recht gezet word.😱

Dan grens jij aan Limburg met je provincie of jou TV stream instelling staat niet goed en ben je hem straks wel kwijt met de overgang naar de glasvezel als dit recht gezet word.😱

Hallo @Doornekamp33 , ik kan wel 14 lokale en regionale zenders ontvangen, van noord tot zuid en van oost tot west, van kanaall 501 t.e.m. kanaal 514. hoort gewoon bij het basispakket, kijk maar bij actuele tv-zenders.

Bovendien zijn er inderdaad een aantal regionale en lokale radio- en tv-zenders die postcode afhankelijk zijn.