Beantwoord

Regiozenders Drenthe in Arnhem

• 29 maart 2018
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

Regionalezenders van Groningen , Friesland en Drenthe zijn niet bereikbaar in Arnhem. Reden?
icon

Beste antwoord door PeterG 29 maart 2018, 15:01

Deze situatie is er inderdaad al sinds 4 juli 2017. Als je in Gelderland woont kun je alleen deze krijgen:
TV Gelderland
TV Utrecht
TV Brabant
L1 TV
TV Oost
TV Rijnmond
TV West
TV Flevoland
(bron)

KPN heeft besloten hier de Must Carry regels toe te passen. Hierdoor hoeven minder (uitzend)rechten (voor herdistributie) betaald te worden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag janvanthoog. Er is hier op het forum een topic over gemaakt. U kunt alleen van de omliggende provincie. De Regionale zenders zien. Dat was al vanaf verleden jaar. ?
Reputatie 7
Deze situatie is er inderdaad al sinds 4 juli 2017. Als je in Gelderland woont kun je alleen deze krijgen:
TV Gelderland
TV Utrecht
TV Brabant
L1 TV
TV Oost
TV Rijnmond
TV West
TV Flevoland
(bron)

KPN heeft besloten hier de Must Carry regels toe te passen. Hierdoor hoeven minder (uitzend)rechten (voor herdistributie) betaald te worden.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jan, welkom op het forum! Zoals hierboven ook al wordt vermeld is het sinds juli 2017 niet meer mogelijk om alle regionale zenders te zien. Alleen nog de zenders van je eigen provincie en de aangrenzende provincies. Als er nog meer vragen zijn laat het dan vooral weten.
Radio en TV zenders van Groningen en Drenthe en Friesland zijn in Gelderland niet meer te krijgen lees ik. Alleen van omliggende provincies. Nou ik heb een kennis en die woont in Apeldoorn, net als ik, en heeft wel de TV zenders van Groningen en Drenthe en Friesland op zijn TV en heeft ook KPN. Leg me dat dan maar eens uit. Jullie betalen minder (uitzend)rechten (voor herdistributie) lees ik., maar het abonnement wordt eerder duurder.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Warrj00, welkom op het forum. Het is inderdaad zoals eerder in dit topic staat vermeld. Dit is trouwens sinds vorig jaar al het geval. Wel is Omroep Friesland sinds een week weer landelijk beschikbaar. Waarom/hoe jouw kennis wel meer regionale zenders kan zien weet ik niet. Wellicht een foutje in onze systemen maar dat kan ik zo niet zeggen.. Hier vind je meer info over de prijswijzigingen: https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789
Reputatie 7
Ach, ik ken iemand in Gelderland met TV/radio Noord holland .....

RTV omrop Frieslân is per 2 juli weer landelijk bij KPN (door subsidie van prov. Friesland)
TV= 502 (HD: 752); Radio = 880

Hier overzicht welke zenders per provincie beschikbaar zijn (zouden zijn).

Reageer