Beantwoord

Resetten afstandsbediening

  • 11 July 2016
  • 3 reacties
  • 28090 keer bekeken

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de afstandsbediening kan resetten.

Ik heb mijn tv in geprogrammeerd maar wil deze er nu uit hebben omdat dit niet fijn werkt icm mijn playbar.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 14 July 2016, 15:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Er zijn afstandsbedieningen die de code kwijt raken als je de batterijen er een tijdje uithaalt.
Of dat ook zo is met jouw afstandsbediening kan ik niet zeggen, maar het is het proberen waard.
Laat de batterijen er een half uurtje uit en misschien heb je geluk.
En anders kun je er natuurlijk ook een code van een ander merk inzetten.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Gordon1111, welkom op het forum!

De makkelijkste manier is inderdaad om gewoonweg de afstandsbediening te koppelen met een ander merk. Als je bijvoorbeeld een Philips tv hebt ontkoppel je het als volgt:

1. Druk 5 seconden op [stop], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.
2. Voer de code: 534 in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.
3. Klaar :)

Nu is de afstandsbediening gekoppeld met een Sony tv en dat werkt natuurlijk niet op jouw Philips.

Waarom wil het trouwens niet lukken met je playbar? Ik heb zelf een soundplate en daar werkt het prima op. Aangesloten via de ARC/HDMI poort op de tv, en werkt soepel. Of heb je alles al geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +25
De makkelijkste manier is inderdaad om gewoonweg de afstandsbediening te koppelen met een ander merk. Als je bijvoorbeeld een Philips tv hebt ontkoppel je het als volgt:

1. Druk 5 seconden op [stop], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.
2. Voer de code: 534 in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.
3. Klaar :)

Nu is de afstandsbediening gekoppeld met een Sony tv en dat werkt natuurlijk niet op jouw Philips.


Ik heb niets meer van je gehoord @Gordon1111 dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost via een andere weg.

Reageer