Beantwoord

Retour Digitenne ontvanger

  • 16 May 2021
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Hallo,

ik heb een alles in een standaard pakket en betaal € 69,25 per maand.

Ik heb daar onlangs Videoland aan toegevoegd maar nu moet ik plotseling € 5,00 p.m. gaan betalen voor de Digitenne ontvanger die n.b. al jaren gratis in het pakket zit.

Na telf. contact met enkele meedewerkers van KPN waarbij ik bezwaar maakte tegen deze vreemde gang van zake, heb ik nu inmiddels een retourdoos en verschillende E-mails ontvangen waarin wordt verzocht de Digitenne Basis Ontvanger terug te sturen.

Graag wil ik weten waarom deze ontvanger nu niet meer gratis in mijn pakket zit.

M.v.g.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 May 2021, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Hendrikjelle 

Voorheen moest je de tv ontvanger van Digitenne online bij KPN kopen of in een dichtstbijzijnde KPN winkel, nu is dit niet meer. De tv ontvanger huur je nu. Want ik mag aannemen dat je een zwarte kastje hebt waar ook geen smartcard meer ingaat. Als je de tv ontvanger huurt voor € 5,- p.m. dan is het ook nog zo dat als de tv ontvanger defect is, dan kun je deze omruilen voor een nieuwe. Dat kost je dan verders niks.

@Dennis Schreve Er staat geschreven “ nu moet ik plotseling € 5,00 p.m. gaan betalen voor de Digitenne ontvanger die n.b. al jaren gratis in het pakket zit!

@Hendrikjelle Toevoegen van Videoland zou verder niets mogen wijzigen aan je abonnement!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hendrikjelle,

Het zou erg bijzonder zijn als het aanzetten van een zenderpakker, van invloed is op je Digitenne. Ik kan dan ook graag even met je mee naar hoe het zit!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

@Maja_ 

Fijn dat je er aandacht aan gaat besteden.

Ik heb inmiddels mijn profiel aangepast.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Hendrikjelle!

Ik heb het uit laten zoeken door de Digitenne mensen en ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb.

De combinatie van een Digitenne abonnement- gratis en een Digitenne Basis Ontvanger – gratis is niet toegestaan, je krijgt je eerste ontvanger gratis als je een betaald Digitenne abonnement hebt, en betaalt er €5,- voor als je een gratis Digitenne abonnement hebt in combinatie met interactieve tv.

Dat dit bij jou zo aan heeft gestaan, is dus eigenlijk een fout geweest (in jouw voordeel) en die fout hebben we nu hersteld. Deze fout zorgt er voor dat het bestelsysteem een soort kortsluiting krijgt, waardoor er niets te bestellen valt tenzij de gratis Digitenne ontvanger direct verwijderd wordt. daardoor is hij er bij jou gelijk met de bestelling afgehaald.

Ik snap dat dit een tegenvaller zal zijn, maar het is dus niet mogelijk om weer gratis een ontvanger toe te voegen aan je abonnement, omdat je die al helemaal niet had moeten hebben al die tijd!

 

@Maja_ 

Beste Maja,

Bedankt voor de duidelijke verklaring, ik zal binnenkort de Digitenne ontvanger retourneren.

Blijft er nog een vraag, hier op het forum lees ik dat in het al wat oudere Alles in 1 standaard abonnement een tweede ontvanger bij de prijs is inbegrepen, zulks blijkt ook uit eerdere KPN aanbiedingen. (zie bijlage) 

Als ik dan toch de Digitenne ontvanger moet inleveren wil ik wel graag de tweede  HD ontvanger claimen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Het klopt inderdaad dat de wat oudere Alles in 1 Standaard abonnementen 2 tv-ontvangers bij het abonnement hadden inbegrepen.

Jouw abonnement stamt echter uit 2010, op dat moment was het helemaal nog niet mogelijk om met 2 interactieve ontvangers tv te kijken, dit werd pas mogelijk gemaakt in 2011 of 2012 (het is lang geleden dus ik weet niet meer precies welk jaar dit werd geïntroduceerd). Hierdoor is een 2e ontvanger bij jouw abonnement dus weer niét inbegrepen en valt dit door mij ook niet te bestellen. Wederom een flinke tegenvaller ben ik bang, ik had graag een keer goed nieuws voor je gehad maar kan het niet mooier maken dan het is :slight_frown:

Heb je al eens bekeken of er een nieuw Hussel abonnement abonnement is dat qua inhoud en kosten beter aansluit bij jouw wensen? Als je bent ingelogd in je MijnKPN account, kan je daar bekijken wat de kosten gaan worden als je een ander abonnement selecteert!

 

@Maja_ 

Dus door mijn jarenlange trouw aan KPN zit ik nu opgescheept met een abonnement dat minder opties heeft dan een abonnement dat later is afgesloten, maar betaal wel dezelfde prijs.

Bij mijn energieleverancier krijg ik korting onder het motto “Blijven loont”, maar dit terzijde.

Mijn verbondenheidsgevoel met KPN blijkt duidelijk niet wederzijds.

Mijn dank voor de moeite en aandacht die je aan dit topic hebt gegeven.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Hendrikjelle, KPN zou het liefst van die hele oude abonnementen af willen. Heb je al eens bij een Hussel-abonnement gekeken? Die je dan ook zelf kan samenstellen. 

Reputatie 7
Badge +20

Het abonnement dat je nu hebt heeft inderdaad een optie minder, maar nog wel precies dezelfde opties als in het abonnement/contract waar je destijds tevreden mee was. Als je in tussentijd andere wensen hebt gekregen, wat best logisch is aangezien we vele jaren verder zijn, dan kan je er dus voor kiezen om voor een ander abonnement te gaan. Dat kan best voordelig uitpakken, de oudere abonnementen zijn niet altijd goedkoper dan de nieuwere.

Een Hussel abonnement met de zelfde internetsnelheid als je nu hebt, 2 ontvangers, opnemen, een vast telefoonnummer en Spotify Premium, kost €74,49. Dit komt redelijk op hetzelfde neer als je huidige abonnementsbedrag inclusief een 2e ontvanger. Als je eigenlijk helemaal geen gebruik maakt van Spotify, zou je die optie weg kunnen laten en ben je €64,50 kwijt. Zelfde geldt voor de vaste lijn, als je eigenlijk geen gebruik meer maakt van je vaste nummer, kan je die optie ook verwijderen en €2,- per maand besparen!