Beantwoord

Rock muziek tv zender

  • 17 March 2019
  • 8 reacties
  • 718 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20
Wanneer komt er een een hardrock muziek zender?
Of in ieder geval een ROCK muziek zender.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Giant2000 26 March 2019, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Er zijn enkele muziek zender, vooral Nederlands talig is goed vertegenwoordigd.

Maar als je van Rock houd, is er helaas niets.
Ik weet ook niet of er tv zenders voor Rock, alternative, etc. zijn.
MTV had in de jaren '80 een hardrock programma met een leuke omroepster die altijd vel gekleurd haar had.
Hoewel als ik in Engeland (meestal Schotland) ben, dan kom ik ze toch altijd wel tegen.
Zelfs meer dan 30 jaar geleden zag ik op de Engelse en ook op de Ierse zenders altijd meer Rock muziek dan in Nederland.
(p.s. Wij bezoeken Ierland, Schotland en Engeland graag.)

Best wel jammer.
Wat is er mogelijk?
Joop2011, Zit er niks in de S(ting)ray kanalen w.b. dat soort muziek?

En het is wel ver weg van de muziek van 100% NL. Daar gaat dit topic over. Zeer bezeiden de inhoud.

*Admin: bericht verplaatst
Reputatie 7
Badge +25
Tv zenders die rockmuziek uitzenden, ik ken er geen één maar dat kan aan mij liggen. Welke zenders zijn dat in Engeland? Vroeger had je ook The Box, keek ik regelmatig. Zouden die zenders (als ze hier nog bestaan) veel bekeken worden? Zelfs MTV heeft vrijwel geen muziek meer maar programma's als Catfish etc.
Onlangs kwam ik er tijdens het zappen achter dat er onder de 0 ook een aantal zenders zitten die niet op de officiële zenderlijst van KPN voorkomen. Bij mij zit op 1482 een alleraardigste rock zender GO-TV. Aan de reclame te zien iets lokaals uit Zeeland. Woon zelf in zuid-oost Brabant. Geen idee of deze zender in de rest van Nederland ook doorgegeven wordt.
Hoi, @Charlie_Bouvier
Dat is de lokale omroep voor jouw postcode gebied. Al die lokalen zitten v.a. 1000. Welke je ziet / hoort is echter postcodegebonden.
Als je 1000 intypt dan krijg je het 'laagste' nummer; dan is dan het lokale radio-kanaal. Gebruik dan p+ om bij het volgende kanaal te komen, meestal is dat 300 hoger voor bijbehorende tv-kanaal.
Reputatie 7
Badge +16
Tv zenders die rockmuziek uitzenden, ik ken er geen één maar dat kan aan mij liggen. Welke zenders zijn dat in Engeland? Vroeger had je ook The Box, keek ik regelmatig. Zouden die zenders (als ze hier nog bestaan) veel bekeken worden? Zelfs MTV heeft vrijwel geen muziek meer maar programma's als Catfish etc.

Er zijn inderdaad een aantal Engelse Rock/Metal tv zenders op de Astra 2 satelliet te vinden zoals Kerrang! (FTA) en MTV Rocks. Vroeger had je ook nog Scuzz, maar die bestaat volgens mij niet meer. Ik vind ze als metalfan niet om aan te gluren dus zal KPN ook niet overhalen ze op te nemen in de zenderlijst. Op internet zijn er ook wel een paar zoals ArrowTV.

Eigenlijk hebben (rock)muziekzenders geen bestaansrecht meer. Daar waar je vroeger elke week zat te verkneukelen voor een uurtje metal bij Amanda Reddingtons (Monsters of Rock-Sky Channel) en Vanessa Warwick (Headbangers Ball-MTV) kan je nu elke gewenste clip op YouTube naar voren toveren.
Reputatie 7
Badge +25
(Headbangers Ball-MTV)
Dit klinkt wel tof. 😛
Reputatie 7
Badge +20
Giant200 hartelijk dank.