Beantwoord

Rood beeld bij opstarten

  • 17 June 2019
  • 9 reacties
  • 2375 keer bekeken

Bij het aanzetten van de tv en interactieve box wordt het beeld heel rood en de menu letters heel flets.
Na een harde reset van de box is alles weer goed.
Maar moet nu dus elke keer als tv aangaat eerst een reset doen.
Interactieve box is als vervangen en de HDMI kabel ook.
Zelfs software verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen!
icon

Beste antwoord door Anita Roem 26 June 2019, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Misschieneen andere input van u tv proberen bij ons staat hij op HDMI 1 Source knopje gebruiken om u TV op de juiste HDMI kanaal te zetten. 😉
Hi bedankt voor je reactie. Helaas heeft dat ook niet geholpen
Tja, lastig. Ik lees dat alle KPN-apparatuur (settopbox, hdmi-kabel, software stb) voor tv kijken al is vervangen. Blijft in mijn optiek dus over: de tv. Die gaat waarschijnlijk niet goed om met het HDCP protocol.

  1. Hoe oud is ie?
  2. Heb je met andere op hdmi aangesloten apparaten ook dit probleem?
Hoi. De tv is nog geen jaar oud. En tot voor kort geen issues gehad totdat KPN met een software update kwam.
en nadat je de box met de knop uit en aan hebt gezet en daarna weer opnieuw is opgestart, dan doet ie ook weer goed
De knop achterop neem ik aan. Dat is dan precies overeenkomstig het HDCP protocol. De box staat ook in standby niet uit (geeft nog steeds beeld). Kennelijk pakt de tv de controlesignalen niet meer goed op als deze aangezet wordt.

Als de box helemaal uit gaat dan wordt ook de communicatie mbt tot HDCP opnieuw gestart.

Euh, wel een tv van een echt merk hoop ik. Niet zoiets vaags als OK. of zo.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi, Anita, welkom op het forum! Als ik het zo lees denk ik dat Peter het bij het rechte eind heeft. Wat is het merk en type van je tv?
Bedankt voor de tips! Ik ga morgen een andere tv eraan doen en kijken of het dan weg is of niet
Iedereen bedankt voor het medenken. Blijkbaar was een reset van het complete modem de juiste oplossing.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het opgelost is, Anita! Bedankt dat je dit nog even heb laten weten 🙂