Router na experiabox v9

• 9 april 2014
  • 22 reacties
  • 4896 keer bekeken

Ik heb sinds 2 weken alles in een van kpn.

Heb de experiabox v9 ontvangen en in de meterkast aangesloten en werkt aardig behalve de wifi. De ontvangst is ver ondermaats en haal een snelheid in de huiskamer van ong. 8mbs. Dat is alleen me iPad.
Heb later een Sitecom router aangeschaft en die vervolgens aangesloten naast de experiabox en die werkt fantastisch.
Het probleem is echter dat ik die sitecom in de huiskamer wil plaatsen met alleen de internet kabel van de experiabox en vanuit men sitecom mijn PS3/Apple tv/televisie bedraad wil verbinden. Gezien data verlies draadloos enz.
Nu werkte alles behalve decoder van kpn.
Kpn gebeld en die zeiden dat het absoluut moest kunnen maar dat ik met sitecom moest bellen of die mij konden uitleggen hoe ik dit voor elkaar kon krijgen. Sitecom was helaas niet bereikbaar op dat moment.

Nu, enkele dagen later zit ik voetbal te kijken en plots valt het beeld weg. Ik naar de meterkast en daar knipperde het lampje broadband. Ik weer kpn gebeld en zeiden dat het niet goed aangesloten was( vreemd want ik heb ondertussen al 3 weken internet en televisie).

Enfin, de man zou hem geen doormeten en ik moest wachten.
Dus vraag ik de beste man naar het hele sitecom gebeuren en de man vertelt mij vriendelijk dat hetgeen wat ik wil onmogelijk is terwijl de week ervoor zijn collega aangaf dat het absoluut moest kunnen.

Mijn vraag is nu

Kan ik mijn sitecom router achter de experiabox zetten en daarmee mijn Ps3/Appletv/en smart tv bedraad verbinden vanuit mijn sitecom.

Wel een waardeloos iets aangezien ik bij ziggo zat en dat daar wel allemaal mogelijk was.
Nu zei de ene mederwerker van kpn dat het wel moest kunnen maar dat sitecom me meer kon vertellen dus heb ik het apparaat (€65) niet teruggebracht maar nu hoor ik 3 weken later dat het niet mogelijk was en nu kan ik de sitecom niet meer terugbrengen.

Help mij aub

22 reacties

Heb je ITV ontvanger (type 2260?) aangesloten op de sitecom?

ITV  gebruikt multicast en dat iets heel anders dan normale internetverbinding voor de hardware. Afhankelijk van het manier van aansluiten op de sitecom zou het kunnen werken. Maar geen garantie of goed blijft werken.

Normaal zou je een gewone swich moeten gebruiken. Vanaf de V9 naar de switch bij de tv en op de switch sluit je alle internet apparaten aan maar ook de sitecom aan. 

Ik heb zelf een ZTE V7 en met zijn normale instellingen heb je ook geen bereik. Maar verander je type verbinding naar zoiets als 802.11......  (bij de V7 de eerste twee instellen) heb ik opeens wel bereik tot op zolder. Aangezien de V9 ook een ZTE zou je dat ook eens kunnen testen.

Ok heb jij dan enig idee hoe ik dat dan werkend kan krijgen of moet ik dan een 'switch' aanschaffen en wat kosten die dingen zon beetje?

Heb voor mn gevoel al meer dan genoeg uitgegeven hieraan.
Reputatie 7
Badge +16
Bedoel je een ethernet switch? Die zijn er al vanaf een tientje.

http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html;jsessionid=495EF438EF9324E639C97063DC09CD3A.ASTPCEN20?search=ethernet+switch

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Willem1600,

Allereerst welkom bij KPN en op het forum!

Na het lezen van jouw bericht heb ik even al mijn Photoshop-vaardigheden gebundeld (;)) en een schema gemaakt. Op deze manier kun je het aansluiten*. 

De rode streepjes geven een bekabelde verbinding aan.

Wil je wel in een privébericht nog even je postcode, huisnummer en naam contractant sturen?

De volgende dingen zijn handig om rekening mee te houden:

- Met de nieuwe router creëer je een nieuw WiFi-netwerk.

- Je kunt WiFi op de Experiabox(EB) uitzetten of aan laten (Wel ander kanaal kiezen dan de jouw router!!).

- Zet de DHCP funtie van je eigen router uit.

https://

*Deze aansluitsituatie wordt echter officieel niet door ons ondersteund. Het kan namelijk zijn dat het niet goed gaat met het toewijzen van een IP-adres aan de switch. Aangezien het internetsignaal van een ander netwerk komt dan het signaal van de TV. Dit kan voor conflicten zorgen.

Als je dus problemen ondervindt hiermee, dan kun je het beste een kabel trekken vanaf de Experiabox naar de switch of rechtstreeks naar de TV en een aparte kabel van je Experiabox naar je eigen router.

Beste Marco

Heb een switch aangeschaft (TP-Link).

En aangesloten volgens jou advies.

En het werkt. Altans, voor 15 min.

Na een kwartier geeft de tv aan dat ik alle kabels moet controleren. Zodra ik naar een andere zender zap stopt hij alweer na 2 sec. en krijg ik weer die melding.

Heb DHCP op de Sitecom uitgezet.

Misschien een idee wat er aan de hand is?

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Willem,

Goed om te lezen dat het werkt! Jammer dat dit maar van korte duur is. Ik wil je graag nogmaals vragen om een privébericht te sturen met je postcode, huisnummer en naam van contractant. Ik wou je namelijk zelf een switch toesturen.

Het kan dus ook zo zijn dat de switch of de Experiabox toch niet goed omgaat met dit type aansluiting. In dat geval dien je het toch zo aan te sluiten als ik aangeef in het laatste gedeelte van mijn vorige bericht.

Met vriendelijke groet,

Marco

Heb je gisteren een privebericht gestuurd en de laatste optie die jij noemt is 2 kabels door het huis leggen maar dat gaat voormij niet op.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Willem,

Ik zie inderdaad dat je een privébericht hebt gestuurd, mijn excuses. Zou je overigens nóg een bericht willen sturen met daar in de naam van de contractant? Ik wil nogmaals aangeven dat het kán zijn dat het aansluiten op de manier die ik aangeef in mijn schema niet werkt voor jouw situatie. In dat geval kan ik zo gauw maar 1 oplossing verzinnen. 2 aparte kabels. 1 naar je eigen router en 1 naar je tv/switch.

Met vriendelijke groet,

Marco

2 kabels trekken gaat niet.
Kan KPN hier dan helemaal geen oplosding voor bedenken?

Nieuwe klant, nieuwe modem, slecht wifi bereik, zelf een router gekocht, werkt niet, een switch aangeschaft, werkt niet.

Ik heb nu 1 kabel door mn huis voor de tv.

Is het dan zo raar dat mijn ps3 en appletv en tv zelf bedraad aangelegd moeten worden.

Wifi van apple tv is nu zo slecht dat ik niets kan streamen en kan ook niet draadloos online gamen op mn ps3 omdat get signaal zo slecht is.

Begin nu serieus spijt van de overstap te krijgen.
Reputatie 6
Badge +10
DHCP op de sitecom moet volgens mij juist niet uitgeschakeld worden, althans, bij mij staat ie gewoon aan. Je moet de V9 alleen als bridge laten fungeren. Lies hier even:

Ik heb gekozen voor de optie: Netwerk voor alle apparaten m.u.v. de KPN TV ontvangers.

De TV-ontvanger heb ik vervolgens aangesloten zoals door Marco is aangegeven. 

Mij mij is het dus als volgt: UTP kabel vanuit V9 naar een switch (los van een extra UTP-kabel die naar boven loopt waar ook 2 tv-ontvangers aanhangen). Vanuit de switch lopen er 2 UTP-kabels naar 2 tv-ontvangers en een 1 UTP-kabel richting de router. Aan deze router hangt alles (en dat is bij mij heel erg veel!) zowel bedraad als draadloos. Dus totaal 4 tv-ontvangers en achter de router een 20-tal draadloze en bedrade apparaten. Geen enkel probleem! 

Ligt eraan hoe je een router aansluit. Via Wan poort en de EB in DMZ mode krijgt de router eenander sunnet bijv 192.168.1.xxx i.p.v 192.168.2.xxx van de EB. DHCP moet aan bliujven staan anders krijg geen apparatuur een ip adres. Poorten moet je dan openen op de router. (alle poorten die niet op de EB zijn ingesteld worden doorgestuurd naar je router. De firewall moet daarom ook aanstaan op de router.

Maar je kunt sommige routers ook aansluiten via de Lan zijde 1 of de 4 poorten. ( een soort acesspoint) Dan krijg je geen ander subnet en moet DHCP op de router ook uit staan. Poorten moet je dan openen op de EB.

Hi,

Vandaag nieuw hier.

Ben voornemens om over te stappen van XMSNET (Glasvezel/Internet/Mail) en Ziggo (Coax/digitaal TV) naar Alles-in-1 Standaard Glasvezel 100/100.

Als ik hiet goed begrijp, krijg ik dus ook een Experiabox v9 en zit dan met hetzelfde probleem.

Ben dus benieuwd of Willem1601 het probleem heeft kunnen oplossen en hoe.

Bonus vraag: Welke HD TV-ontvangers (2) krijg je er bij (Merk/Type) ?

Mvg,

Birdy

Reputatie 6
Badge +2
Is de draadloze verbindingsset geen optie? http://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132210/draadloze-verbindingsset-200-2-adapters/

Bedankt, maar ik wil alleen maar bekabeling en switches.

Birdy

Reputatie 7
Ik heb een V9 in de meterkast en een Linksys EA6500 (bridge mode) bekabeld (Cat6) op de tweede verdieping (bridge mode, DHCP gaat dus volledig via de V9). Voor Wi-Fi heb ik op beide routers hetzelfde SSID en w8woord ingesteld. Werkt als een zonnetje. Ik heb twee ontvangers op de V9 (bekabeld, nieuw huis, dus dan kun je makkelijk loze leidingen laten aanleggen, maar anders had ik DVSsen gebruikt, zoals op mijn vorige adres). Achteraf had ik ipv. de Linksys (die ik feitelijk als access point/switch gebruik) ook een goedkoper alternatief kunnen aanschaffen.

Reputatie 2
Badge
Kan ook aan de Apple liggen.

Bij mij is de Wifi ontvangst op mijn ipad mini ook minder en storingsgevoelig is,terwijl ik op Windows een goede ontvangst heb een nooit geen storingen.

Reputatie 7
Ik heb ergens op dit forum wel eens gelezen dat Apple TV dit soort problemen veroorzaakt (broadcasting of zo), maar ik heb daar geen ervaring mee dus durf dat niet met zekerheid te zeggen. Zoek ff op Apple TV op het forum, wellicht dat er dan wat zinnigs te voorschijn komt.

Hallo, ik ben nieuw hier. Sinds enkele dagen alles in 1 glasvezel . Heb een experia v9 daarachter heb ik een sitecome x8 ac1750 router omdat ik die al had. Opzich werkt alles prima, maar mijn apparaten kunnen nu kiezen uit 3 netwerken wat ze dus ook doen. Ik wil graag dat de apparaten elkaar gewoon kunnen vinden.
Er zit best veel op. Vast pc, printer, sonos bedraad aan v9, laptop, 3 ipads, 3 samsung smartphones.
Ik heb de uitleg gelezen van router achter v8, omdat volgens mij de v9 er nog niet op staat, maar wordt er niet voldoende wijs uit. Snap wel een beetje van de routers, maar niet heel veel. Kan iemand me helpen?
Reputatie 7
Hoi Jekobra, welkom op het forum.

Als alle apparaten elkaar moeten kunnen vinden dan moeten ze dus op hetzelfde "subnet" (192.168.2.x) zitten.

Dit kan je bewerkstelligen door jouw Sitecom in bridge-mode te zetten.

Hoi, dat ga ik proberen, maar kan ik dan wel de verschillende functies van de sitecome nog gebruiken. Vooral belangrijk het gast netwerk. Die hoeft niet alle apparaten te vinden en eventueel het 5 Ghz ?
Mijn sitecom kan niet in bridgemode. Dus dan moet de sonos aan de sitecom, kan ik dan de wifi van de experiabox uitzetten of doet dan de tv het niet meer?
Reputatie 7
Lees dit topic en kies voor de vierde optie.

Je kunt wifi van de Experia Box dan ook rustig uitzetten, dit heeft geen invloed op de TV ontvangers.

Je hebt dan echter ook geen KPN Fon meer zodra dit geïntroduceerd wordt op de V9.

Reageer