Beantwoord

RTL Duitsland is nog in SD ipv in HD (waarom)

• 10 juni 2018
  • 11 reacties
  • 515 keer bekeken

Badge
bijna alle duitse zenders in hd waarom RTL Duitsland niet (Kanaal 46) en NDR HD op Kanaal 120 ipv op kanaal 47
icon

Beste antwoord door PeterG 11 maart 2019, 12:53

Per 13 maart 2019 zal RTL Television bij KPN in HD te zien zijn op kanaal 46. Net op tijd voor het Formule 1 seizoen dus.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @WAJK, het is inderdaad jammer dat RTL Duitsland niet in HD is, als KPN dit in HD wilt doorgeven, dan vraagt RTL Duitsland meer geld van KPN zodat RTL de HD stream vrij geeft. Alles en ook alles heeft met rechten en geld te maken. KPN wilt alles wel in HD geven, maar dan wil je niet weten wat je abonnement dan gaat kosten per maand. Alles draait maar om..... GELD! 😞
Reputatie 7
Badge +16
Inderdaad. Ook op de satelliet is RTL in SD (FTA), voor HD moet je zelfs in Duitsland een HD+ abonnement afnemen.
Reputatie 7
Per 13 maart 2019 zal RTL Television bij KPN in HD te zien zijn op kanaal 46. Net op tijd voor het Formule 1 seizoen dus.
Reputatie 5
Badge +6
https://www.totaaltv.nl/nieuws/formule-1-in-hd-voor-alle-klanten-kpn-interactieve-tv/ ☺
Reputatie 7
Badge +27
Ten overvloede nog even om te bevestigen, dat inderdaad, per 13 maart RTL in HD te zien is 🎉
Badge
Hoi Erik

ik vind dit mooi om te lezen dat het eindelijk zover is

Met vriendelijke groet WAJK
Reputatie 7
Badge +18
Ten overvloede nog even om te bevestigen, dat inderdaad, per 13 maart RTL in HD te zien is 🎉
Waarom is het dan toch altijd midden in de week? 😛 Waarom niet gewoon aan de begin van de werkweek? 😁
Reputatie 7
Badge +9
Wat fijn dat RTL television straks in HD is πŸ‘
Reputatie 1
Fantastisch nieuws, nu rtl 2 en vox nog. Later dan nog super rtl.
Reputatie 7
@Mo66 ik denk dat dit een concurrentiezet van KPN is t.o.v. het "formule 1"-kanaal bij Ziggo 😉
Daarom verwacht ik niet snel een wijziging bij de door jouw genoemde zenders. KPN moet dan, voor HD, ook weer hogere inkoopprijs betalen.
Maar we hebben de jaarlijkse wijziging in juli nog.... wordt begin mei bekend gemaakt.
Reputatie 1
@Mo66 ik denk dat dit een concurrentiezet van KPN is t.o.v. het "formule 1"-kanaal bij Ziggo 😉
Daarom verwacht ik niet snel een wijziging bij de door jouw genoemde zenders. KPN moet dan, voor HD, ook weer hogere inkoopprijs betalen.
Maar we hebben de jaarlijkse wijziging in juli nog.... wordt begin mei bekend gemaakt.

ik geef de hoop niet op dat het dit jaar gebeurt, zeker aangezien er zoveel zenders weggehaald zijn. SD is echt niet meer van nu, zeker niet dat 65 al de normale tv maat is voor jan modaal anno 2019.

Reageer