Beantwoord

RTL Television vanaf 13 maart in HD

  • 13 March 2019
  • 47 reacties
  • 1678 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Vanaf vandaag zou RTL Television in HD te zien zijn. Helaas dus niet bij mij. Als ik de tv aanzet en naar kanaal 46 ga is de uitzending nog altijd niet in HD terwijl dit per 13-3-2019 (vandaag dus) het geval zou zijn.

Moet ik nog wat extra doen om deze zender in HD te krijgen?
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 13 March 2019, 11:42

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede morgen TMG 1961 dat is bij ons ook nog niet ter wel het van dag ze hebben beloofd .af wachten maar misschien gebeurt het nog van dag 🤔
Reputatie 3
Badge +1
Hier in het noorden ook kanaal 46 nog niet in HD, STB gereset maar geen verandering
Reputatie 6
Badge +9
Bij mij ook niet maar de dag is nog laaaang niet voorbij.
Reputatie 6
Badge +4
IK heb net contact gehad met KPN en hiervoor dien je dus je ontvanger te resetten. Beetje belachelijk dat je voor een wijziging je ontvanger dient te resetten en je daarna alles opnieuw moet gaan instellen, want al je voorkeurszenders zijn dus weg na een reset. Lijkt wel alsof dit de enigste oplossing is die KPN telkens voor alles heeft..reset de ontvanger maar.
Reputatie 7
Als dat waar zou zijn, dan weet KPN echt niet waarmee het bezig is.
Ik zou die opmerking dan ook maar met een korreltje zout nemen.
Reputatie 6
Badge +4
Als dat waar zou zijn, dan weet KPN echt niet waarmee het bezig is.
Ik zou die opmerking dan ook maar met een korreltje zout nemen.


Goedemorgen meneer Gijzen,

Ik heb u net aan de lijn gehad over een wijziging van SD naar HD ontvangst voor RTL television (kanaal 46)
Deze wijziging staat gepland voor 13 maart en zou in de loop van deze dag overgezet worden naar HD zonder dat daarvoor een reset van uw tv ontvanger nodig zal zijn.
Ik hoop u hiermee vold0ende geïnformeerd te hebben.

Aan de telefoon werd nog verteld dat een reset nodig was. Nu dus ineens niet.
Reputatie 7
Hallo iedereen, zitten we er allemaal klaar voor? Het is de bedoeling dat we RTL Television (basispakket) vandaag in HD-kwaliteit gaan uitzenden. Yay!

Jullie hoeven niet door hoepels te springen, rare rituelen uit te voeren of de tv-ontvanger te resetten. De zender wordt automatisch overgezet. Alleen nog wat geduld is er voor nodig 😉 De dag is nog niet voorbij, laten jullie hier een berichtje achter als de zender is overgegaan in HD? Ik houd het hier ook in de gaten 🙌🏼

Edit: RTL Television is zoals gepland vandaag te zien in HD op kanaal 46!
IK heb net contact gehad met KPN en hiervoor dien je dus je ontvanger te resetten.
Dat is zo'n beetje 't standaard antwoord bij (veel van de) KS-medewerkers als er iets met iTV niet goed loopt. Kunnen ze weer door naar de volgende beller.
@Paul_ @Nadia

TotaalTV beweert dat het in de vroege ochtend naar HD is omgezet. Hier zijn echter veel meldingen dat het nog niet in HD is, w.o. ook bij mij nog niet.
Is een deel v.d. klanten wel al om (w.o. die van de TotaalTV medewerker) of lult ie uit z'n nek en is het, zoals wel vaker daar, een veronderstelling?
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ @Nadia

TotaalTV beweert dat het in de vroege ochtend naar HD is omgezet. Hier zijn echter veel meldingen dat het nog niet in HD is, w.o. ook bij mij nog niet.
Is een deel v.d. klanten wel al om (w.o. die van de TotaalTV medewerker) of lult ie uit z'n nek en is het, zoals wel vaker daar, een veronderstelling?

Ik denk dat ie een aanname heeft gedaan, maar ik weet het niet 100% zeker.🤔
Het is nog geen HD en dit topic staat (al) op beantwoord??? 🙃

@Paul_
Reputatie 6
Badge +4
Het is inmiddels 3 uur en nog altijd is de zender niet in HD. IK ga maar weer de stelling handhaven ik geloof het als ik het zie. En tot nu toe geloof ik het nog niet aangezien ik nog altijd geen HD zie.
Reputatie 7
Badge +25
Het is nog geen HD en dit topic staat (al) op beantwoord??? 🙃


@Paul_

In de woorden van Shaggy: "It wasn't me". 😶
Reputatie 7

Het is nog geen HD en dit topic staat (al) op beantwoord??? 🙃

@Paul_
In de woorden van Shaggy: "It wasn't me". 😶

Het is mij! Wjb zijn post was als antwoord gemarkeerd door TS.
Vanaf vandaag zou RTL Television in HD te zien zijn. Helaas dus niet bij mij. Als ik de tv aanzet en naar kanaal 46 ga is de uitzending nog altijd niet in HD terwijl dit per 13-3-2019 (vandaag dus) het geval zou zijn.

Moet ik nog wat extra doen om deze zender in HD te krijgen?

De vraag uit het startbericht wordt beantwoord 😉 Alleen het resultaat is er nog niet. Nog even geduld.
Reputatie 3
Badge +1
Hier in Drachten 9202 is RTL nu in HD, ben er blij mee, dat wordt zondag een extra feest! Bedankt KPN!!
Reputatie 6
Badge +9
Klopt. Hier in Almere ook.
Jaaaaa! 😀
Mooi beeld én Dolby geluid! Top.
Reputatie 7

Hoi Allemaal,

In Eindhoven (glasvezel) ook in HD
Nou nog zondag vroeg op voor de race. De start is al om 09:00 uur. Zondagochtend dus ....

En morgen, donderdag, UEFA voetbal.
Bij mij ook via Telfort.☺️
Reputatie 6
Badge +9
@PeterG Volgens mij is de start al om 06.10 uur.😀
Nou nog zondag vroeg op voor de race. De start is al om 09:00 uur. Zondagochtend dus ....

En morgen, donderdag, UEFA voetbal.

Om 09.00 uur is de wedstrijd al weer afgelopen😄
@PeterG Volgens mij is de start al om 06.10 uur.😀
Oh verhip. Da's 'al' de herhaling zie ik nu idd. Had de gids (epg) niet verder teruggebladerd.

Nou ja, hopelijk is opnemen dan ook HD ... (dat ging eerder mis met de Duitse zenders in HD, opnemen was toen nog tot 2 dagen daarna alleen SD)
Ook nu is OPNEMEN NOG STEEDS SD. @Paul_ @Nadia
Reputatie 6
Badge +4
Hier eindelijk de zender in HD, heeft tot 5 uur vanmiddag geduurd voordat het eindelijk zo ver was.

Reageer