Beantwoord

Salora TV functioneerde niet meer goed na instellen afstandsbediening van KPN door monteur

  • 20 February 2019
  • 5 reacties
  • 842 keer bekeken

Badge
Ik heb kpn genomen. Op mijn slaapkamer heb ik een witte Salora TV staan. De KPN monteur wilde de afstandsbediening van het KPN kastje ook afstellen op de tv. Zodat je 1 afstandsbediening van KPN ook voor de tv kan gebruiken. Echter dit ging mis. Op een gegeven moment kreeg hij mijn tv niet meer aan de praat. Hij wist ook niet hoe dat kon. Na een half uur, wat mij wel is doorbelast door KPN, sprong de tv aan. Echter als je hem vervolg uitdrukte en vlak daarna weer aan dan deed hij het niet meer. Zat er nu een hele tijd tussen dan ging de tv wel weer aan. Heel apart. Nu heb ik dat kastje van de KPN beneden in de keuken gezet en op mijn slaapkamer de digitenne box. Eerst kreeg ik de tv wel opgestart. Maar na een aantal dagen niet meer. Ook niet met de originele afstandsbediening. Om gek van te worden.

Wie kan mij helpen. Hoe krijg ik de tv weer normaal werkend op de originele afstandsbediening?????
icon

Beste antwoord door huistijger 21 February 2019, 08:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Peter van Aken
Je verhaal is wat onduidelijk, maar als ik het goed begrijp krijg je de TV niet meer aan met de originele afstandsbediening?
Misschien een domme vraag maar heb je de batterijen van de afstandsbediening al vervangen?
Als je dat al gedaan hebt dan begin ik toch te denken dat je TV of je afstandsbediening defect is.
Overigens kan de monteur dit nooit gedaan hebben met het instellen van de KPN afstandsbediening, dat is n.l. onmogelijk.

Of bedoel je dat je misschien de ontvanger van de KPN niet meer aan kunt zetten?
Reputatie 7
Hay Peter van Aken, welkom bij KPN. Leuk dat je voor ons hebt gekozen 🙂 Ik merk dat de monteur zeer ijverig is geweest en bij jou thuis alles goed heeft willen installeren. Dat siert hem! Kosten berekend voor de extra tijd die hij kwijt was? Gelukkig is dat niet zo, de monteur heeft de extra apparatuur, zoals de Switch en DVS op de factuur gezet. De Extra installatietijd + Experia WiFi staan wel op de installatiebon maar zijn kosteloos!

Erg balen dat je tv niet optimaal (meer) werkt. Heb je het toestel ook al even een poosje (2 min. of langer) van de stroom gehaald? Soms wil dat wonderen verrichten 😃
Op de een of andere manier is salora lastig in te stellen, ik schreef daar al vaker over, maar nu even geen tijd om dat op te zoeken
Badge
Hoi @Peter van Aken
Je verhaal is wat onduidelijk, maar als ik het goed begrijp krijg je de TV niet meer aan met de originele afstandsbediening?
Misschien een domme vraag maar heb je de batterijen van de afstandsbediening al vervangen?
Als je dat al gedaan hebt dan begin ik toch te denken dat je TV of je afstandsbediening defect is.
Overigens kan de monteur dit nooit gedaan hebben met het instellen van de KPN afstandsbediening, dat is n.l. onmogelijk.

Of bedoel je dat je misschien de ontvanger van de KPN niet meer aan kunt zetten?

Hoi beste Huistijger,

Allereerst natuurlijk bedankt voor je reaktie.
Helaas ligt het niet aan de afstandsbediening. Het is helaas ook een onduidelijk verhaal omdat het probleem ook wazig is. Sinds de monteur met de kpn afstandsbediening bezig is geweest gaat het ledje van de tv ook niet rood branden als de tv op standby gezet wordt. Dan blijft ie wit branden.

Ik ben er zelf bij geweest en op het moment dat de monteur bezig ging raakte mijn tv van slag. Toen reageerde die nog aardig op de afstandsbediening van KPN maar niet op de originele. Nu ik de digitenne boven heb staan heb ik een ander kastje dus ook andere afstandsbediening. Dus moet ik die oude weer gebruiken. Ik had hem een paar keer aan gekregen maar nu lukt het niet meer. En dat is sinds de tijd van de KPN afstandsbediening. Hij gaf al aan dat Salora lastig zijn. Maar dit had hij zelf ook nog nooit meegemaakt. Dus nu heb ik wel digitenne maar kan geen tv meer boven kijken. Heb de stekker er ook al een paar uren eruit gehaald. Net wat ik zei, het ledje wordt ook niet meer rood als ik hem op standby zet.

Als ik de tv aan zet zie ik wat licht aansoringen aan de achterzijde vd tv en zie ik het ledje wit knipperen. En daar blijft het ook bij. Maar aan gaat hij niet. Heel apart.
Hier mijn ervaring :
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-geluid-tv-model-code-niet-gevonden-447389#post673784
Geen idee of dit hier van toepassing is . . .

NB, een afstandsbediening die continu uitzend (klem tussen de bank oid) geeft ook hele rare dingen.
Maar de TV kan ook spontaan stuk zijn gegaan.

Reageer