Beantwoord

Samsung 7170 met KPN tuner

  • 21 January 2020
  • 7 reacties
  • 127 keer bekeken

Reputatie 2

Vandaag een Samsung UE55RU7170 geleverd gekregen en deze geinstalleerd.

De installatie ging niet voorspoedig. De Samsung zag de KPN tuner niet. Die was uiteraard met een HDMI kabel aangesloten maar wat we ook probeerde, we kregen geen beeld vanuit de KPN tuner op de TV. met google geen enkele aanwijzing gekregen. Uiteindelijk de TV tuner omgewisseld met die van de slaapkamer. 

De Samsung zag de tuner meteen. Vulde zelf in dat het een KPN tuner was en het was meteen geregeld dat we met de samsung afstandsbediening ook de tuner kunnen bedienen.

De “defecte tuner” doet het prima op een kleine samsung TV. Deze samsung uis echter niet zo geavanceerd als de vandaag geleverde. Dus eerlijk gezegd weet ik niet of ik bij de KPN vraag om de “defecte” om te wisselen.

Groeten  Spiedie

icon

Beste antwoord door Spiediie 25 January 2020, 22:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Spiediie, wat gek dat de nieuwe tv de ontvanger niet zag. Terwijl deze wel gezien wordt op een andere tv. Heb je ook andere HDMI poorten of een andere kabel geprobeerd? 

Ook wil ik graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel nog willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Ik hoor graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.  

Reputatie 2

Hallo Bart_Z.

Ja ik heb ook de andere HDMI poorten op de TV geprobeerd en ook een andere kabel. Dit met hetzelfde resultaat dus het is voor mij 100% zeker dat het aan de TV tuner ligt.

P.S. de nieuwe TV met die ander TV tuner doet het prima.

Ik zal zorgen dat de “niet goed werkende tuner” bereikbaar is.

Gegevens ingevuld

Groeten  Spiedie

Reputatie 7
Badge +20

Ik blijf het wel gek vinden. Ik heb namelijk even meegekeken naar de tuners die jij allemaal hebt. Ik zie er drie geregistreerd die allemaal hetzelfde zijn, dat klopt ook? Zou je de laatste drie cijfers van de serienummers aan mij door kunnen geven? Dan kijk ik of die overeen komen. 

Reputatie 2

Hallo Bart_Z.

 

ze eindigen op: 7025, 1868 en 5710.

De eerste is de tuner die niet werkte.

 

Groeten  Spiedie

Reputatie 7
Badge +20

Die komen wel overeen. Dus dat is goed. Nu wilde ik hem echter omruilen alleen dat gaat niet. Dit omdat je maar 2 ontvangers in jouw abonnement hebt waarvoor je betaalt. Dat klopt toch? Mag ik vragen hoe je aan de derde komt?

Reputatie 2

Hallo Bart.

Gekregen van de KPN. Anders stonden ze ook niet alle drie op mijn naam/adres.

Het maakt mij niet uit of deze nu omgeruild wordt of niet. De defecte tuner werkt gewoon op de andere 2 TV's dus.

Gr. Spiedie

Reputatie 7
Badge +20

Dan is dat denk ik het beste om deze gewoon te gebruiken op de tv's waar op die wel werkt. :)