Beantwoord

Samsung smart remote stopt met werken na een dag of twee

  • 7 December 2019
  • 2 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik heb het probleem dat de samsung smart remote na handmatig instellen (het wordt niet herkend) op de ‘the frame’ tv prima de ontvanger kan bedienen. Dat gaat via de TV via de hdmi kabel, want het KPN kastje staat in een afgesloten kast. Maar na een dag of 2 lukt dat in eens niet meer, en moet ik de hdmi kabel even uit en in de TV (de one connect box dan) halen. Daarna opnieuw instellen en het werkt weer. Iemand enig idee waarom de functie wegvalt?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door tbee 10 December 2019, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @tbee . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat jij een universele afstandbediening van Samsung gebruikt. Als ik je verhaal goed lees heeft hij dus ook de functies van onze AB overgenomen en kan je de itv-tuner bedienen met jouw afstandbediening? Dit werkt 2 dagen goed en daarna niet meer.

Ik kan je hier vanuit KPN niet bij helpen en ik hoop dat er andere gebruikers op het forum zijn die hier iets zinnigs over kunnen zeggen. Verder is het misschien raadzaam om deze vraag op een forum van het apparaat zelf te stellen. 

Correct; het signaal naar de tv box gaat via de TV via de HDMI kabel. Het is inderdaad een long shot om de vraag hier te stellen, maar de support afdeling van Samsung haakt ook af.  :-/ Hardware van verschillende leveranciers resulteert al snel in een kastje-naar-de-muur situatie.

Alternatieve oplossing; TV abonnement eruit en NL-ZIET app gebruiken op de TV. ;-)