Beantwoord

Samsung Smart TV app op nieuwe Samsung The Frame start na paar keer niet meer op

  • 10 February 2020
  • 39 reacties
  • 2965 keer bekeken

Ik heb net de Samsung The Frame QE43LS03RAS gekocht en de Smart TV app van KPN werkt in eerste instantie. Echter na een aantal keer geeft de app direct een foutmelding bij het opstarten:

 

Deze webpagina is niet beschikbaar.

Kan de pagina niet laden. https/smarttv.interactievetv.nl/v/abeltje/build/samsung-tizen-default/index.html?bust=1.9.6&bust=2.2.2 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of naar een nieuwe URL verplaatst

 

Hoe kan ik dit fixen? Dank!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 12 February 2020, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hi @Steven27, welkom! Je bent niet de enige met dit probleem, andere klanten hebben zich ook gemeld bij het forum. Mijn collega's geven aan dat je het beste even kunt checken of de tv de meest recente update heeft. Je kunt dit controleren door via Instellingen>Ondersteuning> Software-update>Nu bijwerken. Wil je laten weten of het daarmee opgelost is?

Ok dankjewel Marcia!

 

Ik heb het gedaan en app werkt nu weer, en hopelijk blijft ie 't doen!

Reputatie 7
Badge +30

Top! Dat hoop ik ook. Zo niet, weet je me te vinden :-).

Helaas… Vandaag meteen weer de foutmelding bij het opstarten van de app.

 

Heb nog even gechecked of softwareupdate wel goed gegaan is, en dat is zo want hij zegt dat er geen nieuwe updates zijn nadat ie gezocht heeft.

 

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +30

Wat rot dit.. Ik ga het doorgeven! Wil je laten weten welke softwareversie je tv nu heeft? En merk je dit elke keer bij het opstarten of alleen soms?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Steven27, zou je me nog van de aanvullende info kunnen voorzien? Dan kan ik er voor je achteraan!

Zelfde probleem hier.. Vooralll sinds vandaag.

App start niet meer op en krijg idd ook dezelfde melding. Heb dit al veel vaker gehad maar na een herstart van de tv was dit wel weg. 
 

Ik heb voor een software update gekeken maar de tv is up to date (huidige versie 1352)

Ik heb een Samsung QE65Q70 smart tv.

De itv app voor smart tv’s stelt me wel erg teleur.. Met het kastje was eigenlijk alles wel veel beter, meer opties in het tv menu en alles werkte gewoon :) En abbonnements prijs is ook gestegen 🤐

Hoop dat dit vandaag opgelost is want ik heb dus geen tv. 
 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ramon1981, heb jij nu dan geen ontvanger? Of wil je die gewoon niet aansluiten? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik je gegevens neerleggen bij de technische collega's. Het klopt overigens dat de app minder opties heeft dan de ontvanger. Daar hebben we ook bewust voor gekozen. Het is op dit moment echt een aanvulling op en geen vervanging van de ontvanger(s).

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Werkt alles inmiddels weer naar behoren? Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten?

Gelijksoortig probleem hier. Als de KPN-iTV app gebruikt is en je hebt andere apps/ingangen gebruikt dan staat willekeurig een soortgelijke foutmeldng als  “https://smarttv.interactivetv.nl/v/build/samsung-tizen-default/index.html?bust=2.2.35 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of naar een nieuwe URL verplaatst” op een soort browserpagina als je de app KPN iTV opnieuw wil starten. Nergens is een ‘soft reset’ of herstart van de app te vinden om de app opnieuw op te laten starten. Opnieuw installeren helpt maar dan moeten alle abonnementsgegevens weer worden ingevuld. Enige wat, als je eenmaal in de foutmelding zit, nog helpt is de spanning even van de TV afhalen. Dat is natuurlijk geen gewenste oplossing. 

Wat preventief helpt is, voordat je naar een andere app schakelt, even de KPN iTV app afsluiten (links onderin, direct boven het kpn logo). 

 

Verder lijken voor zover ik dit heb getest problemen met internetverbinding, ipadres (bekabeld of via wifi) modem of routers uitgesloten (alle andere functies van de TV blijven werken namelijk). Het lijkt dus echt de app zelf te zijn die op zoek is naar een stream waarvan de locatie niet meer bestaat. Een mogelijke oplossing voor een update zou kunnen zijn dat de app zichzelf netjes afsluit en opnieuw opstart wanneer hij aan een ongeldige stream hangt. Of, wanneer de TV wordt uitgeschakeld, dat de app dan in de achtergrond ook netjes wordt afgesloten.

Dus… iets voor op de backlog van het ontwikkelteam?

 

KPN-iTV App-versie 2.7.21

TV Samsung Modelcode: QE75Q90RATXZT

Softwareversie: T-MSMDEUC-1371.0 , B6912200/050204, BT - S

 

Ik begrijp dat de APP minder opties kent dan de setopbox. Maar een groot gemis vind ik bij de opnames dat je niet kunt zien welke opname je bekeken hebt (en tot hoever). 

 

foutmelding storing smartTV Samsung

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga dit doorgeven, @ACG! Dank voor je uitvoerige uitleg en informatie!

Beste, ook hier hetzelfde probleem. Continu na 2 dagen ongeveer de error melding ‘ naar nieuwe url verplaatst’ op The Frame van Samsung uit 2020 ( nieuw model). We hebben ook model uit 2008 en die heeft geen problemen met de app. Heeft KPN al een oplossing gevonden? Wat kunnen we hieraan doen. Om de dag de app opnieuw installeren is nogal omslachtig 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Tonybosma, welkom! Dat begrijp ik zeker! Heb je al eens gekeken of jouw Samsung de meest recente software heeft? Dat kan je checken onder: Instellingen>Ondersteuning> Software-update>Nu bijwerken. We krijgen er gelukkig niet zoveel meldingen over, maar dat maakt het aan de andere kant wel lastig om te bepalen wat er aan de hand is.:sweat_smile:

Hi Marcia, dank je voor je antwoord! Fijn. De softwareversie op de TV is 1403.1. Voor zover ik kan zien is dat de allerlaatste versie

Reputatie 7
Badge +30

Dat lijkt dus ook goed. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan ga ik ‘t verder uitzoeken. Heb je voor mij ook het precieze type van de tv? Dan neem ik dat mee. Heeft het wel goed gewerkt sinds je deze tv hebt?

Hi Marcia, 

heb de info aangevuld in mijn profiel. Heb je nu voldoende info? Het type TV is Samsung The Frame QE55LS03TASXXN (= modelcode). Zoals aangegeven is het het nieuwe model gekocht mei 2020. Software versie is 1403.1 

Reputatie 7
Badge +30

Yes, dank! Ik heb een ticket voor onze backoffice aangemaakt. Zij kijken of ze het probleem op kunnen lossen en nemen contact met je op binnen ongeveer 5 werkdagen. Wil je nog even laten weten wat eruit gekomen is? Wellicht hebben andere klanten er ook wat aan :-).

Goedemorgen Marcia,

Voor mij compleet copy paste verhaal als Tonybosma. Gewoon internet, nieuwste software, zelfde type tv. Verder geen kastje, tv hangt in de keuken en dus geen plaats voor kastjes etc. De KPN app blijft maar NIET werken. Het lijkt wel of jullie bij KPN iets aan de software hebben gedaan, lees het de laatste dagen heel veel? 
 

Ik ga straks ook nog bellen met jullie, want we zitten midden in de vakantie nu met kinderen en we hebben gewoon geen tv nu. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. 5 werkdagen is wat jullie opgeven als reply terug op dit probleem lees ik meerdere malen in bovenstaande posts. Dat is voor hier om de genoemde redenen niet acceptabel. Dus ik hoop dat er een andere oplossing is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Robbie. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Robbie Ronalds, welkom! Wat balen dit zeg.. Ik heb tot dusver nog maar twee signalen: die van jullie. Dat zijn er natuurlijk twee te veel, maar voor mij nog geen indicatie dat er echt een probleem is in de software. Ik begrijp dat je gaat bellen, dat is prima! Maar ik verwacht niet dat mijn collega's veel meer kunnen doen dan ook een ticket aanmaken. Heb je niet de gelegenheid om de ontvanger toch tijdelijk aan te sluiten? Ik snap dat dat niet ideaal is, maar ik weet als geen ander hoe fijn het is om de televisie even aan te zetten voor de kinderen om even een momentje voor jezelf te hebben met een kop koffie ;-). Mocht je willen dat ik iets iets voor je doe nog, vul je dan je forumprofiel aan met je gegevens?

Hallo! Hier exact hetzelfde probleem. Ook Samsung The Frame QE55LS03TASXXN met software versie 1374.0

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Jonatandeb, welkom! Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Jij hebt je televisie ook bekabeld aangesloten? En krijg je een bepaalde foutmelding o.i.d.? Heb je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd?

Ha @Jonatandeb, welkom! Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Jij hebt je televisie ook bekabeld aangesloten? En krijg je een bepaalde foutmelding o.i.d.? Heb je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd?


forumprofiel zojuist aangevuld. Televisie is inderdaad bekabeld aangesloten (internet), zonder KPN kastje. Zelfde foutmelding als eerder genoemd in dit topic en app opnieuw installeren werkt niet. Alleen cache legen of de TV even van het stroom halen. 

Reputatie 7
Badge +30

@Jonatandeb, dank! Ik heb een ticket voor je aangemaakt. Binnen een paar werkdagen wordt er telefonisch contact met je opgenomen. Hopelijk is het dan snel opgelost!

Wij hebben precies dezelfde foutmelding als hierboven en krijgen het niet opgelost?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Motho, welkom! Welk type Samsung heb je precies? En welke softwareversie? Dit kan je hier zien: Instellingen>Ondersteuning> Software-update>Nu bijwerken. Werkt het, als het bijgewerkt is, nog steeds niet naar behoren? Wil je naast het beantwoorden van de vragen ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Dan maak ik een ticket voor je aan om je terug te bellen.