Beantwoord

Samsung soundbar bedienen met KPN afstandsbediening

Reputatie 1
Goedemiddag,

Ik heb al wat berichten gelezen op het forum over het koppelen van mijn soundbar met mijn kpn ab maar het is mij nog niet geheel duidelijk.

Ik heb een Samsung soundbar en Samsung TV. De monteur heeft de optische kabel op de tv ontvanger aangesloten zodat ik zonder tv radio kan luisteren. Echter zou het nog mooier zijn als ik mijn soundbar kan bedienen met de kpn ab.

Wat heb ik nog nodig om dit voor elkaar te krijgen? Momenteel heb ik een hdmi kabel die van tv ontvanger naar de tv gaat en een optische kabel van soundbar naar tv ontvanger.

Wie helpt mij?

Met vriendelijke groet

Jessica

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Jessica85 3 februari 2018, 13:29

Het werkt! In combi met de optische kabel en de hdmi hebben we geluid en een werkende kpn ab op de soundbar!

Bekijk origineel

12 reacties

Wat ik weet is dat het wel werkt via hdmi tv naar soundbar (arc) tenminste hier wel.
Reputatie 1
Jdg78 schreef:

Wat ik weet is dat het wel werkt via hdmi tv naar soundbar (arc) tenminste hier wel.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Jessica85 schreef:

Jdg78 schreef:

ik gebruik de optische kabel hier niet heb mijn samsung tv met hdmi naar samsung soundbar aangesloten. Weet alleen niet welke type soundbar u heeft en tv
Reputatie 1
Jdg78 schreef:

Jessica85 schreef:

Jdg78 schreef:

ik gebruik de optische kabel hier niet heb mijn samsung tv met hdmi naar samsung soundbar aangesloten. Weet alleen niet welke type soundbar u heeft en tv

Ik heb een Samsung HW550 soundbar en een Samsung smart TV type UE43KU6400SXXN

Reputatie 1
Bedankt voor je reactie maar een handleiding heb ik zelf ook en kan ik lezen. Dit beantwoord nog steeds mijn vraag niet...
Reputatie 7
Badge +10
Waarschijnlijk kun je tussen jouw Samsung tv en je Samsung soundbar via een HDMI-kabel een verbinding leggen waarmee je met de Samsung afstandsbediening beide apparaten kan bedienen (bij Samsung heet die functie Anynet+, check je handleidingen of dit door de apparaten wordt ondersteund).
In het verlengde daarvan kun je dan vaak met je KPN afstandsbediening behalve de basisfuncties van de tv ook de basisfuncties van de soundbar bedienen. Dus aan- en uitzetten en volume regelen.

Nu heb jij de geluidsweergave van de tv ontvanger via een optische kabel naar de soundbar geregeld. Dat is op zich mooi (inderdaad hoeft de tv niet aan als je radio luistert), maar ik weet niet of de combinatie met een HDMI kabel van tv naar soundbar dan nog werkt.
Reputatie 1
joss1965 schreef:

Waarschijnlijk kun je tussen jouw Samsung tv en je Samsung soundbar via een HDMI-kabel een verbinding leggen waarmee je met de Samsung afstandsbediening beide apparaten kan bedienen (bij Samsung heet die functie Anynet+, check je handleidingen of dit door de apparaten wordt ondersteund).
In het verlengde daarvan kun je dan vaak met je KPN afstandsbediening behalve de basisfuncties van de tv ook de basisfuncties van de soundbar bedienen. Dus aan- en uitzetten en volume regelen.

Nu heb jij de geluidsweergave van de tv ontvanger via een optische kabel naar de soundbar geregeld. Dat is op zich mooi (inderdaad hoeft de tv niet aan als je radio luistert), maar ik weet niet of de combinatie met een HDMI kabel van tv naar soundbar dan nog werkt.

Bedankt voor je uitleg. Als ik het goed begrijp dan is het enige wat ik hoef te doen een hdmi kabel tussen mijn soundbar en tv aan te sluiten en dan moet de ab van kpn dit automatisch oppakken? En dan kan de optische kabel ertussenuit neem ik aan.
Reputatie 1
Ik heb nu een werkende ab van kpn op mijn soundbar. Reageert op volume en aan en uit. Echter doet het geluid het zelf nog niet. Zit dit in de instellingen?
Reputatie 1
Het werkt! In combi met de optische kabel en de hdmi hebben we geluid en een werkende kpn ab op de soundbar!
Hoi Jessica,

Kun je mij vertellen hoe je het nu geregeld hebt? Ik overweeg ook een soundbar maar alleen als alles op 1ab te bedienen is.
Dank!
Reputatie 1
Bolfem schreef:

Hoi Jessica,

Kun je mij vertellen hoe je het nu geregeld hebt? Ik overweeg ook een soundbar maar alleen als alles op 1ab te bedienen is.
Dank!

We hebben de hdmi kabel tussen de soundbar en de tv en de optische kabel ook tussen de tv en de soundbar. Dit laatste zodat je ook geluid hebt bij het gebruik van videoland en of Netflix.

Reageer