Beantwoord

Samsung tv gaat na 45 sec. uit

  • 10 July 2019
  • 14 reacties
  • 1542 keer bekeken

Reputatie 2
`Vrij regelmatig als ik TV zit te kijken, krijg ik de melding: de TV gaat oever 45 sec. automatisch uit.
Druk anders op OK.

Meestal gebeurd dat rond 9.30 uur.

Op OK drukken dat reageert niet.

Aansluiting glasvezel en de modem de stekker er uit en even gewacht.
Daarna de boel weer opnieuw op gestart.

Maar helaas,,,de zelfde fout.
icon

Beste antwoord door Spacestar 10 July 2019, 19:48

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +4
@loper5 Ik heb zo het idee dat het in een 'energie'-instelling van uw tv zit.
Ga het menu eens doorlopen totdat u iets met energiezuinig, besparing etc. tegenkomt.
Vermeld ook even welk tv u hebt, merk en type.
Reputatie 7
Elke televisie moet automatisch uit gaan als er een aantal uur geen interactie met de televisie geweest is. Dit is een wettelijke verplichting. Ook mijn Sony televisies komen na een bepaalde tijd met een dergelijke melding.
Overigens geldt die wettelijke verplichting ook voor de TV ontvangers van KPN maar helaas voldoen ze daar nog altijd niet aan.
Reputatie 7
Badge +11
Ook wel Sleep Timer genoemd.


Op OK drukken dat reageert niet.


Probeer het dan eens met de volume knop, even harder zetten
Reputatie 2
Bedankt voor de tips.
TV: samsung 7090
Ik heb deze TV nu 7 maanden. Dit verschijnsel niet eerder gezien.
Ik zal nog naar de instellingen zien.
Toch vervelend als je TV zit te kijken en het venster verschijnt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @loper5, Er is al toegelicht waar dit aan zou kunnen liggen. Of de timer staat aan of je maakt gebruik van een ECO functie op jouw tv. Hoe je dit kun aanpassen staat denk ik wel in de gebruikershandleiding van je tv uitgelegd. Ben benieuwd of je door het aanpassen van de timer en/of eco functie ervoor kan zorgen dat je tv verbinding niet weer wegvalt. Houd je ons op de hoogte?
Heb ik ook gehad, werd er echt gek van. Overal bij KPN meerdere keren gevraagd geen echt antwoord wat de reden daarvoor kon zijn. Wel veel moeilijke verhalen.

De reden is gewoon dat niet alle instellingen tussen de KPN afstandbediening en de Samsung afstandbediening zijn gekopeld.

Hiervoor even eenmalig je Samsung afstandbediening gebruiken en de instelling "uitzetten na x minuten" gewoon op nee zetten.
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteren het menu instellingen van de TV na gelopen.

De timer heb ik op uit gezet.
Het WIFI heb ik op bekabeld gezet.
Dit laatste had ik een paar maanden geleden geïnstalleerd.
Eco functie heb ik nog niet naar gekeken, zal ik nog even doen.
Gisterenavond bleef de TV ongestoord aan. Prima.

vraag: werkt de timer alleen als de TV langer als vier uren op één zender blijft staan??
daar heb ik nog niet aan gedacht.
Net als bij een computer, maar één maal een toets of muis beweging gaat alles gewoon door.
Reputatie 7
vraag: werkt de timer alleen als de TV langer als vier uren op één zender blijft staan??
daar heb ik nog niet aan gedacht.

Op onze Sony televisies kan je de periode instellen en er zijn twee detectie methoden.
1) Infrarood bewegingsensor
2) Interactie tussen afstandsbediening en televisie. Let op: Bediening van de TV ontvanger valt hier dus buiten! Alleen de volume knoppen en de ingangsselectie worden naar de televisie gestuurd.
Een TV wordt, volgens Europese voorschriften, na 4 uur niet bedienen automatisch uitgeschakeld.

Aangezien je via de KPN-ab het volume wel op de tv zelf bediend houdt dat dus in dat je dat ook 4 uur niet gewijzigd hebt. Als je dat tussendoor "een tikkie" geeft zal steeds v.a. dat moment die 4 uur weer opnieuw ingaan.

Met OK wordt in dit geval de OK van de afstandsbediening van je Samsungtelevisie bedoelt, niet die van KPN.

En met die Samsung-ab kun je die functie in je TV ook uitzetten. Ergens onder Energiebeheer. (knopje Settings; zie daarna de menustructuur)
-------------------
Ik heb 't laatst bij kennissen ook uitgezet op de televisie. Die kregen zelfs van KPN een nieuwe ontvanger (Digitenne in hun geval) "omdat de tv steeds uitviel". Lag dus helemaal niet aan die ontvanger. 🤔
Reputatie 7
Badge +19
@loper5, Fijn dat het tot nu toe niet weer is gebeurd. PeterG heeft al antwoord gegeven op de vraag of de timer melding alleen verschijnt als de TV langer als vier uren op één zender blijft staan. Weet je zo voldoende? Mocht je nog toelichting willen hebben, horen we het graag!
Reputatie 2
Even een resumé.
Eco stand uitgezet. Toch weer het zelfde. Dan weer om 9.00 uur of 9.30 uur.

Ik heb de TV nu gereset naar de fabrieksstand.
Ja de TV heeft het altijd goed gedaan.
Ook nog even gekeken naar de vier uur stand, die staat op uit.

Nu de komende dagen maar even aanzien, daarna meld ik nog even over de afloop.
groetjes
Op mijn laatste Samsung TV's

Samsung afstandbediening, Tools -> Spaarstand - > Uit

Heb je dat gedaan?
Reputatie 2
Ik heb de TV gereset en de spaarstand uitgezet.
Gisteren ging alles goed.
Reputatie 2
De TV draait nu weer als vanouds.

Bedankt allemaal voor de tips.

Hierbij beëindig ik deze topic.

Reageer