Beantwoord

Samsung TV op KPN Motorola werkt niet (meer)

• 28 december 2018
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

Gisteren een nieuwe Samsung TV aangeschaft. Bij installeren vond ie meteen de KPN box en kon ik met de Samsung afstandsbediening de Tv bedienen. Gisteravond wilde ik na tijdje YouTube gekeken te hebben overschakelen naar TV. Toen was de KPN optie weg. Ik heb de Motorola toen opnieuw opgestart, maar de TV installeert KPN nu alleen nog handmatig (geeft aan dat automatisch niet kan vinden).
Handmatig krijg ik niet alle functies op de Samsung afstandsbediening werkend: wel geluid, maar niet zenderwisselen.
Ik heb inmiddels alles wel geprobeerd denk ik. Alleen de HDMI kabel zou ik nog kunnen vervangen.

KPN kastje is een Motorola VIP1853

mijn TV is een Samsung
UE43LS003AS

Iemand een idee hoe dit kan? En wat ik kan doen om het op te lossen?
NB ik vind het zo raar dat het eerst goed werkte en nu niet meer
icon

Beste antwoord door PeterG 28 december 2018, 21:28

Wissel die antieke Motorola VIP1853 om voor een nieuwer model (Arris / Arcadyan) via de tool Apparatuur wisselen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Wissel die antieke Motorola VIP1853 om voor een nieuwer model (Arris / Arcadyan) via de tool Apparatuur wisselen.
Dank voor je reactie PeterG, de antieke Motorola is overigens nog geen jaar oud (toen ook omgewisseld), maar schijnbaar is er weer een nieuwere versie. Ik ga de omwisseling doen.
Reputatie 7
De Arris en Arcadyan zijn in 2014 geïntroduceerd. Deze zijn véél sneller in de bediening onder andere. Zender wisselen in ½ - 1 sec. Supersnel door menu fietsen.

Je bent wsl een van de laatsten die er nog een heeft gekregen, want sinds ongeveer een jaar zet KPN alleen nog de Arrissen en Arcadyans uit.
Reputatie 7
Badge +27
Ha Martijn, welkom! Het klopt helemaal wat Peter zegt! Vorig jaar hebben we de Motorola's nog wel uitgeleverd, dus het kan zeker kloppen dat je die toen hebt gekregen. Goed dat je die nu in ieder geval weer omwisselt. Laat je nog even weten of het hiermee opgelost is? Mochten we nog iets anders voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Reageer