schakelen tussen tv en radio

• 15 mei 2013
  • 19 reacties
  • 8743 keer bekeken

Sinds aanschaf digitale tv zijn er problemen met schakelen tussen tv en radio. Tig telefoontjes naar helpdesk en ook al nieuw motorola  VIP 1853 kastje gekregen maar nog altijd geen oplossing voor problemen. Instellingen aangepast, terug naar fabrieksinstellingen gezet maar niets helpt.

Start ik met radio via tv kan ik niet naar de bose overschakelen, als de radio (bose 123) aanstaat kan ik niet naar tv (Loewe) schakelen, (en terug ook niet) dan moet het motorola kastje uitgeschakeld worden en opnieuw worden opgestart, met een beetje gelukt lukt het dan maar vaak moet deze handeling nog vaker worden herhaald.

Bovendien valt het radiosignaal soms spontaan weg,  de enige remedie is dan weer kastje uitzetten en weer aan, soms zelfs meerdere keren per dag

wie weet raad

19 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste Miepske,

Jammer dat het allemaal niet vlekkeloos werkt. Ik heb jouw verhaal nog niet helemaal duidelijk voor mezelf. Je luistert radio via onze ITV ontvanger. Dit betekent dat je televisie het geluid uit zou moeten zenden. Als je een extern geluidssysteem hebt aangesloten op de ITV ontvanger (wat ik opmaak uit je verhaal, Bose123) dan zouden er 2 kabels vanuit je ITV ontvanger naar het geluidssysteem moeten lopen. (rode en witte kabel). 

Vervolgens gaat er dus iets mis met het overschakelen van Radio naar ITV. Dit zou je met één druk op de knop moeten kunnen realiseren. Dit kun je doen door de "Radio/ITV" knop in te drukken naast de menu knop. Wat gaat hier dan mis? Ik hoop dat je hierover nog iets meer informatie kunt geven. 

Ik hoop je reactie snel te lezen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 5
Badge +11
Beste Miepske,

Ik heb van jou helaas nog geen reactie ontvangen. Ik zou je graag verder helpen met jouw vragen/problemen. Ik hoop alsnog een reactie van je te ontvangen. Ook wanneer het inmiddels is opgelost. Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

van ellende maar een nieuwe account aangemaakt omdat ik met geen mogelijkheid kon inloggen op het forum, ik word echt niet goed van alles wat niet werkt bij kpn!

wacht nu op mijn derde digitale tv ontvangertje, kan tot nu toe nog altijd niet schakelen tussen radio en tv wat ik ook doe,  het enige wat helpt (en dan nog niet eens altijd) is het ontvangertje uit en aan zetten en weer alles opnieuw opstarten,

als ik radio hoor via mijn tv lukt het me ook in 90 % van de gevallen niet het geluid via de bose te laten binnenkomen, je hoort soms  iets van kraken en geluid maar het zet niet door, alle kabels zijn goed aangesloten,  en mocht het toevallig wel lukken dan valt het geheel weer weg als ik de tv uit zet... het geluid van de tv over de geluidsinstallatie binnenkrijgen lukt soms wel soms niet, maar schakelen tussen tv en radio lukt ook niet

wacht nu maar braaf op mijn nieuwe ontvangertje (nadat het bezorgen zaterdag jl mislukte omdat de koeriersdienst ipv tussen de aangekondigde half 9 en half 12 eerst rond half 2 kwam, en toen was ik al weg. vervolgens moest ik dan dinsdag bellen naar een nummer in den haag, zou worden teruggebeld, gebeurde niet en uiteindelijk zelf weer gebeld, nu moet het donderdagavond gaan gebeuren....

en als dit niet gaat werken dan overweeg ik naar upc, ziggo of zoiets te gaan

Reputatie 5
Badge +11
Beste Miepske, 

Het schakelen tussen de radio en de televisie zou gemakkelijk moeten gaan. Ik neem aan dat het vervangen van jouw ITV ontvanger de oplossing hiervoor is. Wacht dit even af.

Het laten lopen van het geluid via een extern systeem is zonder meer mogelijk, maar is ook afhankelijk van hoe het is aangesloten en de instellingen van jouw externe geluidssysteem.

Ik hoop dat de problemen straks allemaal zijn opgelost. Kun je ons dit laten weten?

Alvast bedankt! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Kastje ontvangen, radio doet het nu gelijk goed

maar schakelen tussen radio en tv is nog altijd niet goed.....

dus voor de zoveelste keer klantenservice gebeld en kreeg nu het advies de scart kabel te gebruiken ipv hdm1kabel, want er zouden bekende problemen zijn tussen loewe tv's en kastje, daar is nog niemand eerder op gekomen....maar dat is natuurlijk geen oplossing, daarmee los je het probleem niet op toch? en dan moet ik zeker elke keer weer scartkabel en hdmi kabel wisselen om er achter te komen of het probleem al opgelost is,

kpb webcare op twitter adviseerde de software te verwijderen....

allemaal leuk hoor maar ik krijg steeds andere oplossingen, adviezen etc maar niemand komt me echt helpen om het probleem echt op te lossen

ik wil gewoon dat kpn zorgt dat het gaat werken en niets meer dan dat!

Reputatie 4
Badge
je bedoelt van een radiozender op itv (801 en verder) terugzappen naar een tv zender? of bedoel je wat anders? het is me niet helemaal duidelijk wat exact het probleem is?

Zou je iets meer infomatie kunnen geven zodat je beter geholpen kunt worden? Hoe heb je bijvoorbeeld alles aangesloten: ontvanger via HDMI? Je bose op de tv zelf of op de ontvanger en op wat voor uitgang dan?

Sinds het nieuwe kastje (nr 3) kan ik de radio aanzetten zonder eerst de tv op te moeten starten, dus dat probleem lijkt opgelost. In elk geval op dit moment....

Maar dan: als ik van radio naar tv wil beginnen de problemen. Normaliter zou je, nadat je de tv hebt aangezet, via de afstandsbediening moeten kunnen schakelen maar dat lukt niet. De enige manier om dan tv te ontvangen is het kastje uitschakelen en opnieuw inschakelen, dan ontvang ik wel tv en dan kan ik ook schakelen tussen tv en radio. Maar zo gauw ik de tv uitzet (dus ook van standby af)blijkt het onmogelijk te zappen van radio naar tv. Ik zie dan wel op het tv scherm een aankondigingsbalkje van een tv zender maar het scherm blijft daarna zwart. Soms verschijnt code 250 op het kastje, soms het nummer van de tv zender die ik eigenlijk zou willen inschakelen,

Dus wil ik dan tv, dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.....

De ontvanger is op HDMI aangesloten, Bose is op de poortje optical op ontvanger aangesloten.

Heb al wel begrepen van helpdesk dat ik de TV met scartkabel zou kunnen aansluiten maar dan krijg ik misschien wel tv maar dat is natuurlijk niet de goede oplossing. Dat is problemen omzeilen maar daarmee is het probleem niet opgelost. Het moet toch gewoon werken of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 5
Badge +11
Beste Miepske,

Vervelend dat het nog steeds niet helemaal naar behoren werkt. Ik kan me haast niet voorstellen dat ook de 3e ITV ontvanger kuren vertoont en denk daarom ook dat het iets te maken heeft met de wijze waarop het is aangesloten of met de instellingen van het geluidssysteem.

Ik wil je aanraden om een software-reset uit te voeren op je ontvanger. Hierdoor zou je ten alle tijden moeten kunnen schakelen tussen radio en ITV. Hoe je dit doet, bekijk je hieronder:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/EPG-werkt-al-drie-dagen-niet/m-p/29801#M4694

Wanneer ook dit niet helpt, vrees ik dat we hier verder weinig aan kunnen doen. We bieden geen uitgebreide ondersteuning op externe geluidssystemen. Wanneer je het geluid via jouw TV laat lopen, zal er waarschijnlijk geen probleem zijn.

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Burhan

het probleem zit niet (meeer) in de geluidsinstallatie maar in het switchen van radio naar tv, da probleem  lijkt met het nieuwe kastje verdwenen te zijn

ik ga straks een software reset doen...ben benieuwd wat dat oplevert

de aangedragen oplossing om radio via tv te luisteren vind ik  overigens een hele slechte

waarom heb ik dan een geluidsinstallatie? maar zoals gezegd, daar zit het probleem niet meer.

ik kan niet van radio naar tv dat is het probleem!!!!

dat software updaten lukt niet eens......zelfs niet met de link die gestuurd is,

grrrrrrrr

Reputatie 5
Badge +11
Beste Miepske,

Wat gebeurt er precies wanneer je op de knop "TV" drukt? In het midden van de afstandsbediening zit deze "Tv" knop boven de "Radio". Graag hoor ik van je wat er voorop de ITV ontvanger staat waneer je op deze knop drukt. Verder hoor ik graag wat er op het televisiescherm staat.

De Software-reset zou ten alle tijden uitvoerbaar moeten zijn. Er zijn twee verschillende werkwijzen om dit uit te voeren. Het is voor jou belangrijk om te weten of je een 1853 hebt of een ander type ontvanger. Beide werkwijzen staan in de vorige link beschreven.

Bij de 1853 druk je, nadat je de stroom er 30 seconden hebt afgehaald, tijdens het opstarten op de knop bovenop je ontvanger. Dit dien je in te drukken tijdens het eerste balkje. Daarna kom je in een menu waar je de software kunt verwijderen. Mocht je niet in het menu komen, probeer het dan nogmaals.

Indien je graag gebeld wilt worden voor hulp, doe ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Burhan

de software reset is bezig......

handiger zou zijn als in de instructie wordt vermeld dat de standby knop op het zwarte motorolla kastje zit, ik probeerde het met de afstandsbediening......

dat is gelukt

ik ontvang radio en tv

het probleem onstaat als ik de tv uit zet, de radio blijft het netjes doen

dan zet de de tv weer aan en kies de gewenste zender.....

op het scherm staat hdmi-dvi, soms hoor ik wel geluid maar ik krijg een zwart scherm

vervolgens kan ik  ook niet meer terugschakelen naar radio

de enige remedie is dan het kastje opnieuw uit te zetten en in te schakelen

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Miepske,

Je hebt gelijk wat betreft de instructie. Die mag inderdaad wel iets duidelijker. Daar gaan we aan werken! Goed dat de reset gelukt is. Ik wil je vragen de reset even af te wachten en opnieuw te proberen.

Nadat de televisie is uitgezet, blijft de radio het doen. Je zegt dat het niet lukt om de televisie daarna weer in te schakelen. Ik vraag me af of de televisie wel op het juiste invoerkanaal staat. Kun je, wanneer het wederom misgaat, eens een paar keer op de knop onder de "7"drukken op de afstandsbediening en kijken of de televisie weer in beeld komt?

Ik hoor graag het resultaat van je!

Met vriendelijke groet,

Burhan

neee, dat lukt dus ook  niet, tv komt niet terug, en de radio dan ook niet meer.....

misschien dat even bellen toch een beter idee is

ik ben vandaag vanaf 13.00 te bereiken

Reputatie 5
Badge +11
Beste Miepske,

Kun jij mij dan in een privébericht jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer sturen? Dan bel ik je rond 13:00.

Met vriendelijke groet,

Burhan

ik durf het bijna niet te geloven.....

gisteren stond het pakketje bij de voordeur

(vermoedelijk heeft een van de buren de koerier binnen gelaten)

deels alleen deels met hulp van klantenservice geinstalleerd en ......de eerste ervaringen zijn goed, voor zover ik nu weet (ik blijf een beetje afwachtend) gaat alles naar wens,

digitale ontvanger 1963  versus 1853 wordt duidelijk in het voordeel van 1963 beslist.

maar wat te doen met de ''oude'' 1853 en al die kabels, kabeltjes en ander aansluitmateriaal,

de vorige 3 ontvangers werden door de koeriers meegenomen

Reputatie 5
Badge +11
Beste Miepske,

Goed om te horen dat het tot zover goed gaat. Ik hoop (en neem aan) dat het ook zo zal blijven. De oude apparatuur mag je kosteloos naar ons terugsturen. Je kunt de doos gebruiken waar het nieuwe apparaat mee is gekomen. Doe alles wat je niet meer nodig hebt in de doos en doe er een briefje bij met je naam, adres en de spullen die je retourneert. Dit mag je sturen naar:

KPN
Antwoordnummer 10090
2260 VB Leidschendam

Mocht je nog vragen hebben, dan beantwoord ik ze graag!

Met vriendelijke groet,

Burhan

helemaal goed Burhan,

pakketje gaat een dezer dagen op de post.

ben wel heel erg blij dat jij op mijn pad bent gekomen,

eindeljik iemand die een oplossing heeft gevonden voor mijn probleem dat al sinds de aanschaf medio decdmber 2012 bestaat.

hulde!!

dank en groet

miepske2

Reputatie 5
Badge +11
Miepske,

Graag gedaan! Ik wens je veel plezier met de diensten!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer