Beantwoord

Scherp beeld tijdens voetbalwedstrijden

  • 25 September 2019
  • 4 reacties
  • 675 keer bekeken

waarom is het beeld tijdens de voetbalwedstrijden op fox op iTV nooit scherp? Alle zenders mooi scherp beeld maar niet tijdens de voetbalwedstrijden? Zelfs op mijn goedkopere tv in de slaapkamer is het beeld van de digitenne tijdens voetbal een stuk scherper.. en ik heb toch echt een 4K ultra HD tv..
icon

Beste antwoord door PeterG 26 September 2019, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Voetbalwedstrijden vereisen een hoge bitrate i.v.m. veel bewegende actiebeelden.

Via Digitenne wordt uitgezonden via de op dit moment hoogst mogelijke beeldkwaliteit. Daar kan nu geen andere aanbieder van Fox Sports tegenop.
En ik vind op Interactieve TV nou juist bv. Fox Sports véél mooier en ook scherper dan bv. RTL zenders. Die zijn qua beeld en zéker qua inhoud nogal tegenvallend.

Je dient voor een mooie HD weergave niet dichterbij het scherm te zitten dan 2½ X de beelddiagonaal. Dichterbij ga je 'pixels' zien. Naar het schijnt...
Zelf zit ik op 1,9 X de beelddiagonaal afstand en ervaar het HD als meer dan prima.

Ik denk dat je Fox Sports bedoeld. Fox is die waardeloze seriezender op 16.

Verder geeft KPN de HD zenders op een iets lagere bitrate door dan ze aangeboden worden via de landelijke Mediagateway.
KPN: 1080/50i, 7,5 Mb/s, H.264
Gateway: 1080/50i, 12,5 Mb/s, H.264.
HDglas (661 - 670): gelijk aan Gateway

Zelf heb ik de uitvoer van de kpn decoder op 1080/50p staan. Met p vind ik het beeld op mijn 43 in" UHD-tv net ff mooier dan met i. Standaard staat de decoder slechts op 720p!

Digitenne: 1080/50p, 5 Mb/s, HEVC. Dat is gelijk aan de Gateway (waarop de codec H.264 bij 12 Mb/s is).
Hoi @Bali39 . Ik kan er niet zoveel aan toevoegen.
Als de rest van de uitzendingen scherp en zonder blokjes, freezes of andere storing zijn. Ontvang je storingsvrij itv en kan ik hier momenteel weinig aan veranderen.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog wel vragen hebben, laat het weten!